• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's op kunststof bumperdelen en daktrims?

Werner

Detailing addict
26 sep 2008
173
62
Dit weekend voor het eerst mijn peugeot 307 eens een volledige detailbeurt gegeven. Wel gespreid over 2 dagen, op een dag redde ik het niet.

Wat ik mij nu achteraf afvraag: mogen de daktrims en stukken ongespoten bumpers eigenlijk ook met de Natty's behandeld worden? Ik heb alles maar gewoon meegedaan, daktrims, een paar ongespoten stukjes bumper, koplampen en chromen strips.

Voorlopig ziet alles er perfect uit, ik hoop alleen maar dat het na een bepaalde tijd niet wit gaat uitslaan.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
 
Als het goed is kan dat zonder problemen. Omdat het een pure-wax is slaat de boel niet wit uit.

Als er een polish in zou zitten, dan kan de boel wel wit uit slaan.
 
Fijn om te horen Tim!

Zojuist in de garage nog een tweede keer een waxlaag erop gezet, de auto ziet er nu weer als nieuw uit (afgezien van wat steenslag plekjes).
 
Tim zei:
Als het goed is kan dat zonder problemen. Omdat het een pure-wax is slaat de boel niet wit uit.

Als er een polish in zou zitten, dan kan de boel wel wit uit slaan.

Tim,

Zojuist heb ik gezien dat op de 206 die in eerder gedaan had (kleien, cleanen, professional polish en als laatste de glans protector)
de daktrims en delen zwart kunststof van de buitenspiegels wel wat wit/grijs uitgeslagen zijn. Voorheen was dit zeker nog niet het geval.
Wat raadt je aan om dit te herstellen?
 
Waxen van kunststof doe ik nooit omdat ik het nut er niet van in zie. Wanneer je de zwarte kunststof behandeld met een product als Black WOW of Trim Restorer van poorboys krijgt het de voeding en bescherming die het nodig heeft en deze producten zorgen er ook voor dat het kunststof waterafstotend wordt. Eigenlijk hetzelfde effect als de wax dus.

Trim restorer van Poorboys is wat jij nodig hebt! :cool:
 
Werner zei:
Tim,

Zojuist heb ik gezien dat op de 206 die in eerder gedaan had (kleien, cleanen, professional polish en als laatste de glans protector)
de daktrims en delen zwart kunststof van de buitenspiegels wel wat wit/grijs uitgeslagen zijn. Voorheen was dit zeker nog niet het geval.
Wat raadt je aan om dit te herstellen?

Wat heb je voor het cleanen gebruikt? Met Trim Restorer krijg je dat weer strak. Eerst reinigen met een APC.

Ik denk dat het de cleaner of de polish is geweest. De Glans Protector verwacht ik niet.
 
Foutje van mij, ik heb niks extra's/aparts voor het cleanen gebruikt, enkel de PB professional polish na het kleien met spray & wipe.

Het zal dus zeer waarschijnlijk van de prof. polish komen.

Vanmiddag trouwens nog wat geprobeerd met de middelen die ik voorhanden heb; ik heb nog een spuitbus Vitro-car staan, iets wat ik op het werk eens gekregen had. is een soort reiniger/ontvetter voor de ruiten, bumpers, etc etc. Eigenlijk ook een beetje een APC lijkt me.
Deze dus op de bewuste delen toegepast, en vervolgens de Natty's erover. Tot nu toe ziet het er nog goed uit, de witte uitslag is nagenoeg geheel verdwenen en het kunststof ziet er weer mooi zwart uit. Eventjes afwachten wat het op de lange duur gaat doen.

Werkt het niet, dan weet ik in ieder geval wat er bij de volgende bestelling meebesteld moet worden!
 
Goede reiniging van het kunststof is sowieso nuttig, ook vóór je een conditioner aanbrengt.

Op glad kunststof werkt een wax meestal ook wel, als het oppervlak structuur heeft ben je beter af met iets als Trim Restorer.