• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's paste wax blue, hoe lang wachten voor je mag opwrijven?

Een wax kan toch nooit zo goed hechten op een lak waar al oliën (glaze) op zitten dan op een volledig ontvette lak? Minder hechting = minder standtijd.

Of zie ik dat verkeerd?

Dat weet ik niet. Maar ik begin een beetje in de illusie te leven dat een product zoals Dodo Juice Lime Prime juist een hele goede basis is voor een wax. Om het heel licht 'polijst' (het heeft cut) en cleant en tegelijk ook een beetje olie aanbrengt.

Hmmm.. ik merk in ieder geval dat veel mensen verschillende meningen hebben die dus eigenlijk niet onderbouwd zijn met directe feiten.

Er zijn mensen die verschil zien met een glaze en mensen zoals ik die een glaze overbodig vinden, zeker na het polijsten.

Is er niemand met de juiste gereedschappen die dit eens wil testen?
Standtijd en glans/wetlook.

Zou het eventueel op de mini kunnen doen, heb nog wat autofinesse glaze over. Even over nadenken.

Inderdaad dikke laag wax! Gelukkig neemt die goed af.
En over de PBW Black Hole: heel leuk product om mee te werken. "Verdwijnt" tijdens het inwerken en vult inderdaad nog krasjes op. Is handig als je mooi resultaat wil voor weinig geld/moeite of als de auto sowieso al niet veel krassen heeft.

Toen ik de gebruikte auto kocht was het poetswerk maar zozo. Niet echt fraai en wat rotary geknoei om het wat te laten lijken. Nadat ik de auto opgehaald had (zonder wax of andere prut) heb ik de auto gelijk als volgt behandeld:
  • Gewassen
  • Kleien
  • PB Prof polish
  • PB Black Hole
  • Coli 845
Ten eerste knapte de auto aanzienlijk op, er was een mooiere en diepe glans en kleine swirls/krasjes niet meer zichtbaar. Dat was in april.

Ondertussen is de auto netjes bijgehouden met twee-emmer, na de vakantie nieuwe colli erop en ca. drie weken geleden "geboost" met acquafobia. Vanochtend na het wassen weer een compliment gekregen dat de nieuwe auto er nog steeds mooi fraai uit ziet (import, dus nieuw kenteken :))

Conclusie, in mijn beleving werkt de glaze prima, de colli doet het daar prima overheen en met een boost acquafobia blijf ik een nette (en makkelijk te onderhouden) auto houden. De vogelpoep verdwijnt nog steeds als sneeuw voor de zon.

#hetkanmaargezegdzijn:)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Tommy86