• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's Red

Eamane

Detailing rookie
1 mei 2012
112
0
Ik kreeg van Casper een tijdje terug wat Natty's red om eens te proberen. Mijn hardste wax tot nu toe is de Purple haze. Had in het begin dus wel wat moeite met aanbrengen. Er zaten wat barsten in, deze heb ik losgewrikt en hierdoor kon ik de meer vloeibare wax van onderuit het potje halen (denk zacht door warmte van mijn handen). Wat is normaal de beste manier om dit soort wax aan te brengen?

Verder viel het mij op dat het lang duurde voor hij droogt. Bijna alles wat ik op de auto smeer (BH, Ex-P, Natty's blue liquid, purple haze.......) is altijd het eerste paneel al van droog als ik met het laatste paneel klaar ben met aanbrengen. Dit was nu dus niet zo. Ik MOEST echt weg, dus uiteindelijk met veel moeite uitgepoetst, maar eigenlijk was het dus nog niet voldoende droog (ik doe altijd de swipe test).
Ligt dit aan de wax, aan mijn manier van aanbrengen of zou het buiten te fris/vochtig zijn geweest (was eind van de middag dat ik het aanbracht. Stond in een overdekte washal (uiteraard gewoon wasboxen!) maar wel iets op de tocht)?

Daarnaast gewoon nieuwsgierig naar jullie ervaringen en, wat is ongeveer de standtijd van deze wax?

Was eigenlijk gewoon van plan om de purple haze aan te brengen, omdat ik gewoon weg ben van dat resultaat. Alleen bleek toen ik hem wou pakken dat ik ALLES bij had, behalve die ;).
 
Als het lastig is af te nemen dan is de kans heel groot dat je deze te dik hebt aangebracht.
Door het wrijven met een padje op de bovenkant zou je al genoeg wax moeten kunnen pakken zonder eronderuit te halen.

Carnaubawaxen kunnen scheuren dat is vaak zo. Let op dat je de pot goed afsluiten, niet goed afsluiten laat de wax eerder uitdrogen.
Standtijd is 2-3 maanden, gaat het morgen sneeuwen en wordt er gepekeld dan ga je dat niet redden. De weersomstandigheden, hoe vaak je wast, waarmee je wast etc. etc. zijn allemaal invloeden op de duurzaamheid.
Natty's waxen zijn meer om te toppen of zomerwaxen, in de winter is een sealant of coating een betere keuze.
 
Met wrijven op de bovenkant gebeurde er niets. Echt 0,0 ;-). Misschien dan toch te dik, hoewel het naar mijn idee maar een heel dun laagje is.
Er zit nu ex- p onder. Gevoelsmatig wou ik toch afromdrn met EEN wax, vandaar dat ik nu voor deze gekozen heb.

Dank voor je reactie!
 
Natty's Red vind ik een lekkere wax. Natty's Blue was een jaar lang mijn favoriete wax en ik heb dit jaar ook de Red aangeschaft. Het opbrengen en afnemen is voor beiden een eitje, makkelijk dun te verspreiden en altijd makkelijk af te nemen. Natty's Blue had ik minstens 6 weken plezier van, Red schijnt duurzamer te zijn. Beiden ruiken heerlijk, heel de ruimte waarin je waxt gaat geuren naar Natty's.
 
Misschien wel handig om hier even mijn ervaring te delen met Natty's Red. Ik durf te zeggen dat ik inmiddels best wel wat ervaring heb (ongeveer 2 auto's/motorfietsen per week) en had een tijdje terug een full detail van een nieuwe Opel Mokka. Auto opgehaald in de folie. Eerst het gebruikelijke proces van foamen/kleien/polijsten enzenz. Klant wilde geen coating (gezien budget) maar koos voor glaze/sealant en wax. De Opel Mokka was parelmoer wit. Na een nachtje kuren van de EX-P een laagje natty's red voor de mooie warme look. Inmiddels besef ik mij dat een rode wax op een witte auto niet de juiste keuze is maar ik vond dat hij goed resultaat gaf op witte lakken en eigenlijk nooit een probleem mee gehad... tot aan die Opel Mokka. Heel dun aangebracht de natty's red, en na ongeveer 10 minuten afgenomen (binnentemp. 22 graden celcius met lage luchtvochtigheid). Op bepaalde punten op de auto, was de wax niet uit te wrijven. Het leek wel of de lak dermate zacht/poreus was dat de wax was geabsorbeerd. Nog nooit gezien zoiets. Ik kreeg het er niet af. Dus Carclean gebeld en kreeg Dennis aan de lijn. Ik had al geprobeerd: *glaze eroverheen zetten *eraser *handpadje mezzo, *dap geel inizio maar niks! Ik begon mij ernstig zorgen te maken. Dennis zijn advies was om de auto met flinke hoeveelheid dreft te wassen om de auto te ontvetten (wax is natuurlijk een vet) maar er gebeurde niks. Uiteindelijk de rotary gepakt en als sneeuw voor de zon. Ik vroeg me echter af of dit kwam door de frictie van de rotary of de warmte die vrijkwam. Daarom een föhn gepakt en voorzichtig geprobeerd. Soms hoor je wel eens dat een wax moet zweten... nou dat kon je letterlijk zien. Het kwam uit de poriën van de lak zetten al druppelend. Nog nooit problemen gehad op wat voor manier dan ook. Paar weken later een Astra OPC in het wit en onderop de bumper even getest na eerst de klant in kennis gesteld te hebben. Verwerking als vanouds... mooi resultaat en eenvoudig uit te wrijven.

Als ik het verhaal van Eamane lees heb ik wel het vermoeden dat je te dik heb aangebracht. Bewaar je de wax toevallig niet in je schuur waar de temperatuur richting het vriespunt gaat?
 
Ben zelf ook een groot fan van de natty's in de zomer, heb zelf een potje bleu staan.
Trouwens ik lees dat je wat moeite had met het eruit halen van de wax, ik maak altijd mijn microvezel pad een beetje vochtig en dan dep ik zo de wax eruit.
Ook ideaal om zeer dun aan te brengen.

De natty waxen zijn samen met die van colonite wel mijn topfavorieten en eigenlijk als je kijkt naar de prijs prestatie verhouding zijn er geen betere waxen.
Zeker de 915 van colonite.
 
Eurofighter; ik heb geen schuur ;-) alles staat dus in huis.

Ik had al een tip gekregen om wat s&w erop te doen, maar ook niet. Nou heb ik niet de pot zelf, heb het in een apart potje mee gekregen (logisch ;-)).
Hoe zou ik dit dan het beste kunnen herstellen? Het zijn nu ook losse brokjes, als ik dit in een goed afsluitbaar potje doe en au-bain-marie verwarm dat het weer 1 geheel wordt, komt het dan goed denken jullie?