• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

New Fusso 99 coat 12 months curen?

hvdk

Detailing trainee
24 aug 2022
49
30
Hoe lang moet new Fusso 99 coat 12 months curen, voordat ik in de regen mag rijden?
Ene keer lees ik 3 uur, 12 uur of 24 uur...
 
Bedankt. Ik heb 15 uur aangehouden nu. Vanochtend in de regen. Zag er goed uit.
Wat ik lastig vond : de tijd en het uitwrijven. Heb vrij kort aangehouden, hopelijk niet te kort. Druppels bleven er wel goed opstaan.
En de deuren vond ik vrij lastig te zien. Stond in de garage met niet heel goed licht.
Kriskras aangebracht bij twijfel nog een keer.
 
Dat is toch wanneer het droog is? Dat was bijna gelijk, minuut of 3. In een koele parkeergarage. Geldt deze methode dan ook voor deze Wax?
20240611_152238.jpg

Zo is die uiteindelijk geworden.
 
Moet zeggen glans heeft me bloed zweet en tranen gekost.
Na het kleien zaten de panelen vol met kleine krasjes. Die heb ik er met het handje uit moeten polishen... Zag ik toen de zon er op scheen. Vandaag nog eens goed bekeken in de zon. Zag geen krasje meer van betekenis.
Om eerlijk te zijn is handpolish echt heel veel werk. Iets diepere krasjes, zoals bij achterklep, onder logo krijg je er niet uit. Oranje pad met mezze monello en finale. Waarschijnlijk sterker spul voor nodig. Vraag me af of de lak dan niet te dun word?
 
@hvdk ,de golf zou zo maar eens een vrij harde lak kunnen hebben en als je met beleid gaat polijsten ga je echt niet zo snel door de lak heen. Een keertje compounden zou ook zeker moeten kunnen.
Fusso na 3 minuten afnemen lijkt mij vrij snel maar geen man overboord lijkt mij.
 
Na wat googlen vond ik dit op de website van soft99:




1
Prepare your car by carefully hand-washing it with a pH-neutral shampoo, drying it and decontaminating its surface using a clay bar, cleaner or other product of this kind.
2Get a minimal amount of product on the pad by applying gentle pressure to the surface of the wax and moving the pad around in a can.
3Spread a thin and even layer of wax on the paintwork in a cross-motion, working panel by panel.
4Wait about 5-8 minutes until the wax binds with the paintwork. The higher temperature, the shorter time needed.
5Polish the residue with a clean and dry microfiber cloth, frequently changing the sides of the microfiber or replacing it with a new one. Work until you achieve a satisfying effect.
 
Heb ik allemaal gedaan. Alleen misschien iets sneller soms eraf gehaald. Was echt helemaal droog. Moet zeggen effect was wel duidelijk aanwezig, dus zou goed moeten zijn. Of het moet er af gespoeld zijn... Dat die niet goed gehecht heeft? Of wrijf je het er direct al af?
 
Die fusso is wel aanwezig hoor, en gelukkig verhult Fusso ook hele kleine krasjes, je zult echt niet zo snel door de lak heen gaan hoor. En het is echt buffelen op een ‘harde’ VAG lak, zeker met de hand. Belangrijkste is dat je zelf blij bent met het resultaat! Ziet er in ieder geval strak uit
 
Dank je.
Zat nog te denken om een machine te kopen.
Gelukkig zijn de kleine krasjes door het kleien weg. Heel goed gekeken. Zacht af en toe iets te zien op enkel plekje. Maar 2e keer zag ik niets.

Iets heel anders. Ik heb cure gekocht voor oa de raamrubbers. Las hier dat mensen er goede resultaten mee hadden. Als je gedeeltelijk de wax raakt, krijg je dan geen kleurverschil?
 
Zoveel verschil zal het niet geven. Misschien als het licht er net zo op valt dat je iets zult zien. Anders mag cure ook nog over de Fusso aangebracht worden. Het is namelijk in eerste instantie bedoelt voor het lakwerk.