• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

#Soft99 - Fusso Coat Light Wax 12 Months

ErwinIS200

Detailing trainee
22 mei 2016
21
35
40
Goedemiddag detailfreaks !

Ik ben al een tijdje bezig met detailen, en wil nu voor het eerst eens een niet vloeibare wax gaan proberen ! Ik ben zelf nogal fan van Soft99 en heb me laten verlijden en een potje Fusso Coat 12 Months gekocht !

Nu ben ik erg benieuwd of er ook tips zijn mbt tot het aanbrengen en of ik deze machinaal kan aanbrengen met een DAP900. ( en zijn hier ook handige tips voor ? )

Ik ga van tevoren kleien, polijsten ( ontvetten )

Ik hoor het graag !

Groetjes newbee Erwin
 
Oeh, bedankt voor de waarschuwing ! Ik heb hem juist genomen vanwege de goede reviews. En ik gebruik zelf de vloeibare wax van Fusso en ben hier erg tevreden over. Ik zal flink oppassen dus !
 
Goed voorbereiden en je aan de instructie houden, dan ga je niet zoveel problemen hebben.
Het topic gaat over de dark variant op donkere lak, de light variant lees je minder slechte verhalen van. Misschien komt dat omdat je het niet zo goed ziet.

No worries, en wordt het niets... we hebben ook nog een verkooptopic op het forum;)
 
@Marcel1973 ik zou denken dat er weinig verschil is tussen de donkere en de lichte variant. Ze zijn toch beide op olie basis, dus met de lichte variant op een donkere lak zou je in principe dezelfde soort problemen moeten ondervinden. Op een lichte lak zie je deze banen natuurlijk veel minder.
 
Helemaal eens, maar de "meldingen" komen vrijwel alleen van de dark coat op donkere lak. Overigens is dat al eens eerder opgemerkt.
Qua product, inderdaad nagenoeg geen verschillen @Nick1407.
 
'ff wachten tot de buien voorbij zijn, dan ga ik beginnen ! :) Auto is gewassen, heb overigens ook voor het eerst non-ferro op m'n auto gespoten :neutral: dit was best eng, maar geen problemen ondervonden. Ga zo kleien, 1 stap polijsten, en dan de fusso 12months aanbrengen.. fingers crossed ! ;)
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
'ff wachten tot de buien voorbij zijn, dan ga ik beginnen ! :) Auto is gewassen, heb overigens ook voor het eerst non-ferro op m'n auto gespoten :neutral: dit was best eng, maar geen problemen ondervonden. Ga zo kleien, 1 stap polijsten, en dan de fusso 12months aanbrengen.. fingers crossed ! ;)
Komt Goed!