• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Newbee

Newbee

Detailing addict
17 mrt 2019
45
50
Hallo
Volledig groentje ivm cardetailing. Ik heb een nieuwe wagen op komst. Mijn huidige is 20 jaar oud en niet zo goed verzorgd door mezelf. Ik wil de nieuwe met veel meer respect behandelen en ben hier terecht gekomen. Binnen 3 maanden komt de nieuwe wagen aan dus ik heb nog veel te lezen tot dan.
 
Bedankt! Vooral welke produkten . Welke machînes en vooral de juiste handelingen. Ik vind de nieuwe wagen zo knap dat ik hem in superconditie wil houden. Maar heb ondertussen deze nacht al veel gelezen. Dus ben al een eind op weg. En de vraag is wat de eerste stappen zijn bij een nieuwe wagen. Ik heb een jeugdvriend die keramische coatings erop zet maar 1000 euro vind ik wat veel.
 
Welkom hier. Er zijn stappenplannen te vinden. Zoek maar op stappenplan. Daar is door Dibbuz veel en zeer uitgebreid over geschreven.
 
Welkom op het forum, wat word de nieuwe auto? Idd lees je goed in en begin gewoon rustig met mooie set en bouw het ( langzaam) op.
 
Welkom!

Wat word je nieuwe auto?

Er staan genoeg stappenplannen op het forum beschreven.
Het belangrijkste, je auto inspuiten met een prewash / foam. Afspuiten. Wassen met de 2 emmer methode en een goede washmitt. Dat scheelt je al een boel krassen :)
 
  • Leuk
Reactions: Raphie
De nieuwe wagen wordt een Kia Ceed SW en voor mijn vriendin de gewone Kia Ceed.
We hebben zo lang met een oude wagen gereden en gespaard om alletwee een nieuwe te kunnen kopen.Ik ga dus meer als mijn handen vol hebben. :)
 
Welkom!

Wat word je nieuwe auto?

Er staan genoeg stappenplannen op het forum beschreven.
Het belangrijkste, je auto inspuiten met een prewash / foam. Afspuiten. Wassen met de 2 emmer methode en een goede washmitt. Dat scheelt je al een boel krassen :)

Dat had ik deze nacht al gelezen. dat ga ik zeker en vast doen. Maar ik zie vele sprays en dergelijke passeren. Daar moet ik me nog in verdiepen.

Ook het interieur en de motorruimte wil ik goed onderhouden dus daar ook weer wat leeswerk vooraf.

Alvast bedankt voor de tip.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Maar het grootste probleem is vooral dat ik alles buiten moet doen bij gebrek aan een garage. En dan maak je pas krassen.
 
Hoezo dan?

Ik heb al zo vaak buiten mijn auto gepolijst en gewaxed.
Gewoon goed opletten dat er geen vuil op de lak waait.
Ik heb ook geen garage. Maar heb het geluk dat ik op mn werk terecht kan.

En Krasvrij wassen lukt je nooit helemaal...
 
  • Leuk
Reactions: Newbee
Welkom @Newbee. Je moet eigenlijk 'direct' beginnen met detailen: je hebt nu een 20 jaar oude auto als perfect oefenobject. Gaat het niet goed, is er niets aan de hand, en de opgedane kennis en ervaring kun je strak direct gebruiken op de nieuwe auto's.

Begin met wassen volgens de juiste methode, bijvoorbeeld dit topic is een mooie start. Als vervolg is het volgende topic een goede informatiebron.
Wat shampoo betreft, eigenlijk iedere shampoo die je in de shop vindt is goed of heel goed, dus daar kun je eigenlijk niet fout gaan. Nog een tip: Poorboys World heeft veel producten die zowel in de schaduw als in de zon (mits niet al te heet) gebruikt kunnen worden, en als je buiten moet werken is dat dus een goede keus.
 
Dat ga ik nu dadelijk even doorlezen. Bedankt voor de tip!. En ik was dezelfde bedenking aan het maken met het oefenen op de oude auto.
Oefening baart kunst. Ik heb nog 3 maanden de tijd hiervoor. :)

Ik heb ook nog iets gelezen over de Woolywormit maar deze is spijtig genoeg niet in Europa verkrijgbaar.
 
Welkom, veel lees-, leer-, en detailplezier gewenst!
Uiteraard ook alvast fijne en veilige km's gewenst met de beide Kia's.
Inderdaad wat je zegt: oefening baart kunst, en al doende leert men; dus gauw die "oude" wagens op de juiste manier gaan behandelen.
 
  • Leuk
Reactions: Newbee
Welkom hier. Ik moet ook alles buiten doen en dat frustreert mij mateloos. Had ik in de tijd geweten dat dit virus mij te pakken zou hebben had ik onze nieuwbouw gekocht MET garage. Nu ja je kunt maar werken met de dingen die je hebt. Lukt perfect zo.
 
  • Leuk
Reactions: Newbee