• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nico's renault austral

Nico F.

Detailing trainee
15 aug 2025
26
25
Ons nieuw "project".
Onze nieuwe wagen wordt normaal 11 september opgeleverd.
De komende week zou deze arriveren bij de dealer, een weekje later oppikken.

Foto buitenzijde is het showroommodel, maar de onze is dezelfde.

Renault austral.webp

Interieur foto geleend op het internet.

renault-austral-2025-facelift-interior-seats.webp

's morgens afhalen en in de namiddag hopelijk al enkele delen van het interieur in gyeon fabricoat zetten.
De alcantara stukken van de stoelen, deurpanelen, dashbord, en gedeeltelijk van het stuur.
Ook de zitvlakken en rugleuningen voor- en achterzetels gaan in de fabriccoat.
vloermatjes idem.

Hopelijk de dagen erna na het werk de voor- en achterruit met glaco compound en glaco ultra.

Als het weer meewil zal het begin van de week erop de buitenkant aangepakt worden. Anders zal het al einde september worden.
Plan van aanpak staat reeds in het topic stappenplan gyeon coatings.
Maar effe hier posten.

DAG 1 :

Velgen met monello non ferro en wagen wassen (foamen en gyeon bath), dus gebruik van HD reiniger en 3 emmer methode.

Wagen afspoelen met hogedrukreiniger, gevolgd door volle straal.

Wagen besproeien met monello non ferro. Moeten het panoramisch dak en de ruiten ook mee ingesproeid worden?

Wagen grondig afspoelen met HD en drogen.

Wagen, velgen en ruiten clayen met mothers clay kit.

Opnieuw afspoelen met HD en drogen.

Lak reinigen met poorboy’s world professional polish met handpad.

Wagen wassen met warm water en gyeon degrease tabs.

Dan enkel drogen?

DAG 2 :

Nieuwe wasbeurt met shampoo en mitt, spoelen en drogen.

Wagen, velgen en ruiten met prep behandelen

Cancoat aanbrengen en na 1 uurtje laagje cure aanbrengen.

• Leuk
Reacties: Jurjenz en kawazxr
@Nico F. Renault doet het lekker……gefeliciteerd met deze aankoop.
Vroeger was een Renault maar een Renault….
Als ik nu naar dit model kijk of bijvoorbeeld de nieuwe 5 dan kunnen die mij wel bekoren.
Succes en veel plezier van de Renault.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Zoranurai
@Nico F. opzich als je niet gaat polijsten kan dit best prima in 1 dag. Je kan degrease tabs laten voor wat het is en pp afnemen met prep>cancoat.
Als je een garage hebt kun je al helemaal rustig werken.

@Quincy,
De behandeling zal buiten voor de deur gebeuren. De wagen staat altijd op straat.
Dus dag 1 stopt met het "ontvetten" van de wagen na het handmatig polishen met warm water en degrease tabs.
Dan blijft de wagen 's nacht op straat staan en zal hij wel wat klein vuil en stof vangen.
Daarmee dat de volgende ochtend terug een vlugge shampoo was op de planning staat vooraleer ik de wagen met gyeon prep behandel.

@Stefan O,
Dank je wel.
Een wagen kiezen is altijd persoonlijk.
Wij zijn niet echt merk gebonden en gaan op zoek naar een wagen die binnen ons budget het beste bij ons past qua opties, grootte, motor en uiterlijk.
Nooit gedacht dat ik bij Renault zou uitkomen, ook onze eerste :) .

@Zoranuria
De degrease tabs heb ik nu liggen, die extra tussenstap is nu niet de moeilijkste. Dus ga deze maar doen, kwaad zal het zeker niet kunnen :).
Het splitsen in 2 dagen heeft 2 redenen.
De belangrijkste, moest het zonnig zijn, de wagen staat maar tot 13u in de schaduw.
De 2de reden concentratie, nauwkeurigheid en "vermoeidheid".
Het nauwkeurig wassen, dan clayen, afspoelen om daarna ook nog handmatig de hele wagen met pro polish behandelen gaat toch wat in de kleren/armen zitten.
Dan begin ik liever fris op de 2de dag met het stuk waar ik geen ervaring en het meeste "schrik" van heb. De cancoat en cure behandeling. En vermoedelijk zal ik ook wat doeken ed moeten uitwassen en 's nachts laten drogen.