• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw: Dirt Lock Turbines!

Ik heb een zwarte, een rode en een blauwe ontvangen, dus die gaan de eerstvolgende wasbeurt de emmers in.
 
@mdlange daarom heb ik er nog geen een aangeschaft. Ik vind die washboard super.
Toevallig had ik het al gevraagd aan Carclean. Maar de gritguard washboard past hier niet op. Wellicht dat er in de toekomst een washboard komt voor de dirtlock.
 
Ja ik vind die washboard ook super. Misschien dat ik zelf maar aan de knutsel ga en wat in mijn washboard ga snijden en slijpen tot het ongeveer past...
dan heb ik in elk geval iets tot er een passende versie geleverd kan worden.

Of zou het gebruik van een washboard de werking van de dirt lock negatief beïnvloeden?
 
Het makkelijkst is om de onderste lamellen van je gridguard af te snijden, dan kan je het rooster met washboard plat op de dirtlock leggen.

Ook heb ik exemplaren gezien die het washboard met ti-wraps hebben vastgezet.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy en mdlange
Volgens het filmpje van The Detail Guards is het uiteraard een fantastisch product maar ik wil toch liever en wat onafhankelijkere vergelijking zien.
Nu zie ik heel veel mensen die toch een Dirt Lock hebben aangeschaft terwijl ze al een Gritt Guard hebben. Wie o wie wil er een vergelijkende test doen en daar ook verslag van maken?
Ik ben persoonlijk nog niet heel erg overtuigd, mogelijk brengt een goede vergelijkende test daar verandering in.:)
 
Test? Tja Test wil ik het niet noemen maar hieronder mijn mening:
Ik heb vind het een voordeel dat die Dirt lock Turbines uit 1 deel bestaan.
Ze zitten bij mij vrij stevig vast in de emmer.
Ik kan nog niet direct concluderen dat mijn spoelwater schoner blijft of iets dergelijks want dat vergelijk heb ik nog niet gemaakt maar ik vind dat redelijk aannemelijk dat vuil eerder geneigd is laag te blijven irt een gritguard.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ozy
Ze zijn een stuk duurder dan de Grit Guards inderdaad maar ze zijn ook veel ingewikkelder om te maken met al die gootjes en sleufjes. Daarnaast weegt de Dirt Lock beduidend meer dan de Grit Guards. Je hebt nu in ieder geval meer te kiezen :)

Hoezo ingewikkelder om te maken???

Ze komen gewoon uit een thermovormer net als de andere grit guards
Dit heeft absoluut geen invloed op de kosten voor dit produkt
 
Dit slaat kant nog wal

Het ging erom dat ze ingewikkelder waren om te maken!!!
Niet dus want het is lopende band werk

Zou jij moeten weten
 
Toch klopt het wat hij zegt, beide zijn vermoedelijk van polypropyleen en beide komen met behulp van een mal tot stand. Waar de PP korrels vandaan komen kan de prijs enigzins beïnvloeden, maar gaat zeker niet het verschil maken. Ik denk dat de prijs hoofdzakelijk in ontwikkelingskosten zit.
 
Materiaal en de productiewijze zijn slechts gedeeltelijk hetzelfde
Het gaat bij draaiende delen ook om pasvorm / toleranties
En als je het proces kent weet je dat juist het lossen en koelen op de juiste wijze moet gebeuren
Anders past het niet bij de montage, die je uiteraard bij één deel niet hebt

Je hoeft ze niet te kopen hoor
Ik heb onderin mijn emmers versneden kunststof kratjes van de Warsteiner
Gaat ook prima

Kortom houdt het een beetje leuk, zeker als nieuw lid
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en mk-us
@VincentK : Sorry maar hoe kan "iets kloppen" en dan "vermoedelijk van" iets zijn:
zijn toch echt 2 verschillende fases van het geheel, maar goed dat is wellicht mierenwipperij van mijn zijde.
Het geheel invullen is in mijn optiek toch net even iets te makkelijk ( bv "komen gewoon uit" ... )
Ik zal het hierbij laten gezien de Kerst er weer aankomt.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Inderdaad, dit product is overduidelijk moeilijker/duurder dan een normale gridguard, onder andere door de schuine sleuven zal het lossen uit de mal ook complexer zijn en de draaiende delen zorgen voor nauwere toleranties.

Zolang je er niet naast staat bij de productie kun je onmogelijk zeggen dat ze even duur zijn om te maken.
 
Gappies ff kalum!

Ik heb vanmiddag de nieuwe dirt lock naar volle tevredenheid gebruikt. De vervuiling wordt echt verankerd op de bodem.
Plezierig dingetje.