• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw en onzeker

Er zijn overigens meer opties voor de shampoo: ook de Super Slick & Suds van Poor Boys is een goede, gewoon vergelijkbaar met BtbM, alleen ander kleurtje en andere geur. Wat je voorkeur heeft is erg persoonlijk.

De Meguiar's producten hebben het probleem, dat er vaak wat andersoortig product doorheen wordt gemengd, voor iemand die even snel de 'blitz' wil maken voldoet het misschien, na een paar wasbeurten zie je wel het verschil in echt resultaat. Behalve genoemde cleaners, vaak ook waxen met fillers (dus een halve glaze), maar door de mix heb je onvoldoende controle. Bij pure producten bepaal je zelf of het resultaat voldoende is voor de volgende stap, bij gemixte producten wordt het resultaat gemaskeerd, waardoor het niet goed is te beoordelen.

In de winterperiode kun je de aangebrachte lagen ook boosten door een shampoo met wat carnauba te gebruiken. Om op de juiste manier te kunnen werken heb je daarnaast nog een gewone goede shampoo nodig zonder toevoegingen zoals DJ BtbM en PB SSS om een paar voorbeelden te noemen.

Cleaner is bedoeld om de lak schoon te krijgen (wordt door sommige fabrikanten ten onrechte polish genoemd), een glaze is bedoeld om kleine lakfoutjes te maskeren en zo de glans te verhogen (dit is dus het voeden van de lak).

Overigens als je zaken voor een beperkt budget uit wil proberen: kijk eens naar de sample kits van bijv. Poor Boys. PB heeft bijv. sample kit #6, met shampoo, cleaner (professional polish), glaze (black hole, vooral bedoeld voor donkere en middeldonkere kleuren) en EXP sealant.

Ik weet niet hoe licht of donker het blauw van je auto is, mogelijk is BH wel beter dan White Diamond, maar ook op een witte auto geeft BH al een verbetering van de glans.

veel van deze meguiars waxen met fillers kan je makkelijk herkennen omdat je er vaak een zwarte applicator en mf doek bijkrijgt. Zo zie je de kleur die het afgeeft niet. moet je eens een witte applicator voor gebruiken...8o

@cordoba Beetje verwarrend dat sommige fabrikanten hun producten anders benoemen, iemand als ik word daar weer niet wijzer van.

Ja op zich wil ik wel de BLack hole gebruiken, maar er staat bij dat het bedoeld is voor donkere lak. White diamond moet dan toch niet onder doen voor BH ? De lak van me auto neigt toch echt meer naar licht blauw. Maar als jullie zeggen dat kan makkelijk met BH...

@ric325i dat van dj red mist had ik inderdaad eerder gehoord/gelezen! En dat is wel een goeie, spray&wipe die voor meerdere stappen te gebruiken is! Scheelt weer en kan ik het geld ergens anders voor gebruiken.

had net even gekeken naar me shampoo van meg. Maar die is bijna op dus kan die van DJ wel alvast bij de bestelling doen.

Iedereen in het detailwereldje begrijpt dat het verwarrend is voor beginners, maar fabrikanten zijn nu eenmaal (soms) eigenwijs. Je kunt het beste naar de beschrijving kijken van een polish, dan kom je er meestal wel uit, maar je moet ook beseffen dat er een geleidelijke overgang is van cleaner naar echt (fijn) polijstmiddel. Of om het anders uit te drukken het is geen water: dat is óf stoom óf water óf ijs maar nooit iets tussen de verschillende fasen. (een mix van de fasen is natuurlijk wel mogelijk, zoals een glas water met ijsklontjes)

Yoricka,

Maak voor jezelf eens een totaal overzicht van wat je wilt bestellen en plaats dat gewoon hier dan heb je vele ogen die met je meekijken en aanbevelingen kunnen doen.

ik heb vanmorgen de bestelling gedaan, hier een overzicht:

Meguiars - Gold Class Grit Guard inclusief emmer

Born to be Mild shampoo - 250ml

Poorboys World - Chenille Wash Mitt

Gyeon - Q²M Iron - 500ml

Meguiars - Tyre Dressing Applicator Pad

Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml

Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay - 3x80=240g

Poorboys World - White Diamond - 473ml

Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml

Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml

Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black 2 x

Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator 2 x

Monello - Peluche Verde Trio

Monello - Piccolo Nero Trio

Meguiars - Meguiar's Kit Bag

naar veel informatie opgezocht te hebben en gevraagd heb ik dit besteld. Ik ben er van overtuigd dat ik hier lekker mee aan de slag kan en me auto gaat glimmen!! hoop dat ik het morgen in huis heb kan ik van de week beginnen.

Welkom!
Kijk dat is een net lijstje

ik zie dat je een Meguiar's - Tyre Dressing Applicator Pad er tussen heb staan maar niets om erop te doen
En heb je ook een 2de emmer? :)

Dat dacht ik ook!

Ja, heb een aantal producten nog thuis staan.. Onder andere van meg. Gold glass protection gel Voor de banden, en uiteraard een 2 emmer!

Als ik van de week mooi aan de gang kan, zie ik vanzelf wel of ik iets mis. Heb in ieder geval genoeg doeken gekocht. Plus dat ik thuis ook nog wat aantal doeken had.

Welkom Yoricka,

advies kan ik je (nog) niet geven, ben ook pas zelf begonnen en me aangemeld.
Wel kan ik je adviseren om veel te lezen hier, want er staan heel veel praktijk ervaringen op dit forum.

Zelf volg ik ook alles nauwlettend als er door iemand advies word gevraagd.:-d

Veel detailplezier.

klopt, ik lees meer dan ik daadwerkelijk nog zelf doe. maar er staan genoeg belangrijke/handige/leuke tips op dit forum!! me vriendin vind nu al niet leuk... laat staan als ik straks echt aan de gang ga!!

jij ook veel detail plezier.

Welkom, er gaat voor mij echt een wereld open hier... Wist wel iets van auto detailing. Maar dat het zo uitgebreid is. Ik blijf lezen.

Succes en hou ons op de hoogte doe ik dat ook.

Tussen 14:00 en 16:00 komt me pakket binnen!! Kan niet wachten, helaas is het te laat om aan het werk ermee te gaan!!

wassen mag elke dag hoor, vind je auto fijn :-d

.. en welkom trouwens, veel plezier met je spullen.

dat klopt, en dat heb ik uiteindelijk ook gedaan! pakketje kwam precies om 2 uur binnen, en dacht mooi om in ieder geval te wassen en misschien ook wel meer! (snelle service van Carclean! Thanks).

tot nu toe wat ik heb geprobeerd werkte heerlijk... de shampoo van DJ born to be mild was heerlijk!! schuimde goed.. samen met de poorboys washmitt!! en niet te vergeten de emmers met een daarvan met grid erin! Super!!

vervolgens had ik de auto droog gemaakt met de monello droogdoek, en ging ik aan de slag met Gyeon Iron. sprayde over de gehele auto heen... maar wat een vieze geur!!! echt niet te harden!!! (thuis rook ik het nog) gelukkig heb ik als cadeau de monello non Ferro bij me order gekregen, want de Gyeon Iron zal ik niet zo gauw een tweede keer gebruiken. maar buiten de geur, werkt het spul fantastisch!! paar min. laten inwerken, en goed afgespoeld!! en de auto vervolgens weer mooi droog gemaakt!

en het was 4 uur, dacht waarom niet een stukje klei-en, dus ik ging aan de slag met de DJ Supernatural Fine Detailing Clay... en natuurlijk de DJ Born slippy clay lube. wat overigens heerlijk samen te werk gaat! de klei nam een behoorlijk laag viezigheid in zich op, af en toe gekeken en als ik dacht de klei is vies gewoon even kneden en een nieuwe ''pannenkoek'' ervan maken.

wou de gehele auto doen, maar werd onderbroken door regen. heb alleen de motorkap kunnen doen helaas.

nou vraag ik me af.. is het erg dat ik na het klei-en geen glaze en/of wax erover heb gedaan ??

Je hebt nu je auto helemaal schoon, maar geen bescherming .
Nu krijgt vuil weer kans om op je lak te komen.
Als je morgen verder gaat Doe je er verstandig aan om even vlug je auto te wassen om het laatste vuil weg te halen voor dat je gaat glazen en waxen
Anders is al je harde werk vandaag verspilde tijd geweest

Dank je MennoA, alleen moet ik morgen helaas werken... En tis in deze tijd van het jaar vroeg donker, waardoor ik helaas niet de mogelijkheid heb om te kunnen glazen en waxen. Heb geen garage waar ik in kan werken... Wat ik maar al te graag zou willen!!

Maak je niet druk, schone lak wordt ook weer makkelijker schoon.
Dat ie even niet beschermd is ga je geen nadelen van ondervinden.
Ga maar eens na hoeveel wagens NOOIT fatsoenlijk worden onderhouden (op detailing gebied), deze zien er na wat TLC ook weer als nieuw uit...

Behalve de auto in z'n geheel doen, kun je ook de auto compleet wassen, en vervolgens een deel van de auto de complete behandeling geven. Dan kun je de volgende keer weer beginnen met wassen en de overgebleven delen detailen. Hierbij begin ik bij voorkeur bij het dak, dan de motorkap en dan de rest van de auto.

Bedankt voor de tips boys!

En inderdaad er rijden een heleboel auto's rond die nooit of nauwelijks schoongemaakt worden! Ik heb soms het gevoel dat ik de enige ben in de buurt waar ik woon die ze auto netjes en vaak genoeg onderhoud!