• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw en onzeker

En mocht je een spraysealant hebben dan zou je die ook tijdelijk kunnen gebruiken als bescherming. Maar in delen werken in deze tijd als je niet binnen kunt staan is voor nu misschien het handigste.

Zelfde verhaal hier. Gisteren flink staan te wassen en kleien. Daarna polijsten van de motorkap en daarna de sealant. Straks even verder met het dak of een ander paneel.

overigens hoef je de auto na het wassen niet droog te maken als je de Iron gaat gebruiken. Volgens mij werkt het zelfs beter als je het op een nog nat oppervlak vernevelt. Daarna goed afspoelen en dan pas droog maken.

nou had ik nog een paar kleine vraagjes,
doe dit werk handmatig.

1: Meguiars Ultimate Compound, dat is om NA het klei-en te gebruiken?

2: Meguiars UC is toch een soort van Polijst product ?

3: beschadig je daarmee de lak? aangezien er korrels in zitten...

4: Nadat ik Meguiars UC heb aangebracht, kan ik hem daarna toch met een Glaze zoals Poorboys White Diamond aanbrengen en vervolgens met Poorboys EX-P?

Overigens staat mijn auto nog behoorlijk netjes in de lak! weinig tot geen krasjes te zien, alleen op me motor kap zitten kleine vlekken die ik er niet uit heb gekregen met klei-en! dus vandaar dat ik denk aan een product als Meguiars UC...

Dus in andere woorden: het klopt wat ik zei...

Dan kan ik mooi bestellen, en is het voor het weekend binnen!!

nou zie ik ook van Meguiars de Paint Cleaner.

wat raden jullie aan...Meguiars UC...of de PC...

heb weinig tot geen krasjes, voornamelijk vlekken op de auto.. nou denk ik zelf dat de PC... correct ?

Ik vind Meg's Step 1 Paint Cleaner echt niet fijn werken, zeker bij wat warmer weer droogt deze té snel op imo. Dan liever de ultimate compound. Maar eigenlijk zou ik gewoon Monello Mezzo nemen en deze gebruiken met een oranje of witte handpad. Vlekken krijg je daar ook mee weg.

En als de vlekken erg licht zijn, dan is een all-in-one, zoals Autoglym's Super Resin Polish (SRP) of Auto Finesse Tripple ook een optie. Cleaner+glaze in één. Vooral met de hand kan dat een boel werk/tijd/geboen schelen. En dan Ultimate Compound of Mezzo erbij als je wél zo nu en dan een krasje wilt wegwerken.

- Verder bevat Black Hole / White Diamond ook hele milde cleaners. Misschien zijn die al voldoende om de vlekken te verwijderen als je snel genoeg boent?

Als je toch nog moet bestellen waarom koop je niet bv monello raffini finale finishing polish?
Dit is de meest milde stap qua polijsten en wellicht net goed genoeg om je "vlekjes" weg te krijgen.
En als ik jouw was zou ik eens kijken voor een dap900 daar polijsten een tijdrovend/intensief klusje is.

Ik ben uit eindelijk voor de monello mezzo gegaan :-)^

@GMToyota ondanks dat in Poorboys White diamond / BLack hole ook milde cleaners zitten, ga ik ervan uit dat ik nu zeker de vlekken eruit ga krijgen en me auto nog meer kan laten glanzen!
Beter teveel producten dan te weinig!

@ric325i heb al beetje gekeken voor een DAP machine, maar voorlopig doe ik het nog met de hand. Maar in de toekomst wil ik er wel een aanschaffen.

Gmtoyota,
Ik dacht dat je na een ronde met de mezzo altijd nog een ronde met finale zou moeten doen.
Hoe kijk jij daartegenaan?

Machinaal ben ik voor, Finale kan dan nog iets extra's toevoegen.

Met het handje (zoals Yoricka bezig is) vind ik het niet nodig. Dan finish je al zacht genoeg.

Heb het product erbij genomen puur vanwege het compleet maken van het stappenplan! En lichte swirls/marring daardoor te "verwijderen"

Na het klei-en breng ik dan mezzo aan, en vervolgens PP White Diamond en dan aftoppen met de EX-P!
Het was misschien wel niet nodig geweest! maar dacht waarom niet, komt altijd van pas, en lees veel goede verhalen over mezzo!

Yoricka;349878 zei:
Hoi allemaal,

Ik ben Yorick en rijdt in een Nissan Primera, 2006 model.
Lees al een tijdje dit forum om goed voorbereid aan het werk te gaan.
Heb aan de hand daar van een lijst gemaakt om het 5 stappenplan uit te kunnen voeren, nou vroeg ik me af of ik op de goede weg zit of dingen mis...

1: wassen - shampoo Meguiar's gold glass - washmitt - 2 emmer systeem + grit - droogdoek monello -

2: kleien - dj super naturel fine clay - dj Born Slippy clay lube - monello groene doek

3: glaze - poorboy white diamond - 1of 2 pads - afneem doeken

4: sealant/wax - poorboy EXP Pure Sealant - Meguiar's Gold Class Carnauba Wax - 2 afneem doeken - 2 of meer pads

5: onderhouden - dodo juice red mist voor na het wassen of/en waxen - afneem doeken

Ben een beetje onzeker omdat ik nog niet zo lang bezig ben, deed altijd het 2 stappenplan! Hoop dat dit een beetje de goede spullen zijn die ik wil kopen.. Zo ja kan ik mooi van de week aan de slag!

Alvast bedankt,

[mod]Twee topics met dezelfde naam zijn nu samengevoegd. A.u.b. geen dubbele topics posten.[/mod]

welkom op het forum
een mooi plan heb je
ik koop zelf alle producten van poorboys world
maar dit is ook goed hoor

Dank je ferrarifan1991,

Als het weertje een beetje mee speelt dan ga ik de spullen morgen voor het eerst allemaal uit proberen!

Welkom hier Yorick!

Ziet er goed uit je lijstje en je plan. En gewoon door het te doen, weet je voor je zelf wat je wel of niet fijn vind werken.
En anders is er hier op dit forum weer genoeg te lezen;)