• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw gespoten velgen, hoe te behandelen?

Niels04

Detailing rookie
14 jun 2012
126
0
Mijn velgen liggen momenteel bij een herstelbedrijf, ze zullen gelijk in onderstaande kleur worden gespoten.
Nou vraag ik me alleen af hoe ik deze het beste kan behandelen.
Ik ben niet van plan om ze in de winter te gebruiken, doch wil ik ze graag netjes houden.
Het lijkt mij verstandig om ze eerst te behandelen alvorens ik ze op de auto plaats.

Graag hoor ik een tips en ervaringen.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

PS) was al de C-Quarts DLUX tegen gekomen, maar ben benieuwd of er nog meer goede producten zijn.

ik gebruik al wel 2 jaar voor mensen met nieuwe velgen, net gespoten velgen of gerepareerde velgen
velgen wax van SmartWax (jammer genoeg is de SmartWax collatie hier niet te koop :(

tip als je de Smartwax Velgen wax neemt gooi er lekker 2 a 3 lagen op ;)

en nu maar uitkijken voor stoeprand schade:! :lol :-d

Dat Smartwax producten hier niet verkocht worden heeft zo zijn redenen, ga ik niet verder op in. My 2 cents betreffende Smartwax: hoge prijs voor niet echt bijzondere producten, aantal producten zijn vrijwel hetzelfde als de goedkopere Chemical Guys producten, marketing dus.

Hier nog een Vergelijkende test van een tijdje geleden: https://forum.Carclean.com/cc_postst6125/vergelijkende-test-wheelwaxen-en-tireshine.aspx

Nog betere bescherming bereik je trouwens met C-Quartz DLUX

Auto Finesse Touch Coat gaat ook erg goed is mijn ervaring. Vervuiling laat ontzettend snel los :cool

Jammer dat ze geen Smartwax kunnen leveren.
Ik ben van plan om diverse dingen in één keer te bestellen bij Carclean.com.

Iemand enig idee hoe lang de middelen werkzaam zijn?

Ik heb nu in 2 jaar bijna 50.000km gereden zonder stoeprandschade *afkloppen*
Op me vorige auto zat wel één beschadigde velg, dit is echter met transport gebeurd :-/
Als perfectionist zijnde ergerde ik me er continue aan, maar herstel was geen optie i.v.m. apart spuitwerk.

En ik dacht dat de smartwax velgenwax zelfs een lichte schuurkorrel bevatte.

Persoonlijk vindt ik de Collinite #845 een goede velgenwax. Heeft een langdurige standtijd, misschien zelfs wel langer dan de echte velgenwaxen.

Poorboys Wheel Sealant is net zo goed als de Smartwax variant.

Vergelijking:

Smartwax - 24.99
Wheel Sealant - 19,99

5 euro verschil... eigenschappen zijn nagenoeg hetzelfde (Rimwax heeft naar mijn weten een milde cleaner in zich, de wheel sealant niet), duurzaamheid ook, en dat is enkele maanden. Wil je echt lange bescherming, zoals ik net al zei, neem dan de CQuartz DLUX Plastic and Wheels coat. Duurzaamheid VEEL langer dan de eerder genoemde producten: https://www.Carclean.com/product/C_Pro_C_Quartz/CQuartz_DLUX_Plastic_and_Wheels_Coat_30ml_kit_1111cd_102227

Restore the shine of rubber ,bumper resin and faded plastic. DLUX texture finish smooth and new.

Very easy to apply with great UV proof protection, on plastic and wheels.

DLUX has semi permanent chemical bonding to surface pores, We use different nano composition to bond hard to plastic surface and achieve thick layer coat .

On car wheels, DLUX will repel dirt and dust with very easy to clean brake dust.

DLUX will protect from water spots as well , these will be easy to remove .

Gloss effect and hydrophobic will last up to 1 year.

Persoonlijk vindt ik de Collinite #845 een goede velgenwax. Heeft een langdurige standtijd, misschien zelfs wel langer dan de echte velgenwaxen.

+1 Heb nu 845 op mijn zomervelgen zitten en hoewel de bescherming minder begint te worden is er nog steeds sprake van beading. Zit er vanaf April op en worden alleen gewassen met een sopje en de nodige borstels, er komt geen velgenreiniger aan te pas.

Volgend jaar gaat er op mijn zomerslofjes DLUX :ja

De DLUX is in verhouding behoorlijk prijzig, hoevaak kun je de velgen behandelen voordat het op is?
1 jaar standtijd is behoorlijk lang, maar vraag me af of dit niet gewoon een verkooppraatje is?

Collinite 845 lijkt me op zich wel een goede optie aangezien ik het ook voor de carosserie kan gebruiken.
Heb nu nog de Meguiars wax staan, maar lees veel goede verhalen over de Collinite.
Heb de Meguiars ook nog niet gebruikt omdat er nog de nodige spullen ontbreken in mijn collectie.

Gezien de reputatie van de producten van Car Pro en CQuartz kun je er vanuit gaan dat 1 jaar echt gehaald gaat worden.

HIer een review van Dibbuz er van: https://forum.Carclean.com/cc_postst13979/DuurtestCQuartz-DLUX-Wheel-and-Trim-coating-video.aspx

Overigens was ik 2 weken geleden bij Dibbuz en bij het wassen van zijn velgen was de sheeting e.d. nog steeds zoals in het filmpje toen het net aangebracht was!

Ik heb van het weekend nog DLUX gebruikt op 4, 16" velgen.
En ik heb nog ruim 75% over.
Wel moet ik aangeven dat ik het velgbed niet behandeld heb met DLUX omdat deze geen blanke laag heeft. Deze heb ik twee laagjes Wheelwax van PB aangebracht.

Ga het binnenkort ff proberen op een stootrandje.

Ik heb ook DLux op mijn velgen en moet toch echt zeggen dat het heel veel meerwaarde heeft dan een gewone velgenwax of sealant!

Bij mij zit het er nu ruim een half jaar op en heb ook uitgeprobeerd met Spray & Rinse (puur :-b ) een aantal keer om uit te proberen wat dit zou doen met de laag.
De laag zit er nog steeds keihard op! Nog steeds mooie diepe glans en goede sheeting.

Laagje Reload kan je erop zetten. Maar ik doe dat persoonlijk niet omdat Reload hele mooie beading heeft en dat houdt ook in dat je velgen echt goed droog moet maken ivm kalkvlekken ;-)

Qua verwerking is het wel even wat anders dan een normale sealant of wax. Maar als je je goed hebt ingelezen zal dat geen problemen geven.

Succes ermee in ieder geval!

Ik heb de normale C quartz op mijn lm wielen en wil nooit meer anders. Makkelijk te reinigen en er hecht bijna niks op!

Ultime test is toch wel tegen de tijd dat de remblokken op zijn
Nou stuur ik het daar niet graag op aan, maar vorige week was het zo ver
Te laat vervangen en dan geven ze een signaal af in de vorm van extreme vervuiling
Met de CQuartz eronder was een spraytje Billberry en wat lauw water voldoende

Afgelopen zaterdag heb ik het nog even besproken met de expert.
Zelf gebruiken ze geen bepaalde wax om de velgen te behandelen, ze maken ze gewoon schoon met een zachte borstel.

Hij geeft wel aan dat het gewoon dezelfde lak is als op de carrosserie, er zou dus gewone wax op kunnen.
Wel raadde hij me aan om eerst 2 weken te wachten i.v.m. het uitdampen/harden van de lak.

gewone wax kan ook wel, de collinite is ook niet velg specifiek.

alleen je wielen staan aan een grotere vervuiling bloot dan lak, je hebt constant remstof wat neerdaalt en in wil branden in de lak.
een wax die specifiek daarvoor gemaakt is, of nog beter, cquartz beschermt iets beter tegen die vervuiling naar mijn weten.

Ik wil hier ff op inhaken; mijn velgen komen deze week van de spuiter. Ik heb me de cpro aangeschaft en heb alle andere benodigdheden. Maar kan ik nu beter eerst de banden erop laten leggen of is het zonder banden beter?
Ik denk dan hieraan: als ik de velg al behandeld heb met cpro kan de laag beschadigd raken als ze de banden erop leggen?:s

okay....... dan denk ik dat ik ze van te voren behandel, want ik mag er toch vanuit gaan dat de cpro laag niet door vastpakken van de velg beschadigd raakt?

Ik heb de volgende chrome emblemen in de velg zitten:
p4pb9286052.webp

p4pb9286059.webp

p4pb9173650.webp

Kan ik beter deze emblemen los met cpro behandelen of als ze op de velg gemonteerd zijn?
Ik denk dat het gemakkelijkst is als ze gemonteerd zijn.