• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw groentje: Bernard

Bernard

Detailing rookie
23 jul 2009
9
0
Hallo,

Ik zal mezelf ook eens voorstellen. Ik ben dus Bernard. Ben net 1 weken 18. Maar als alles meezit kan ik over 1 week afrijden. Ik ben in het bezit van een renault clio. Tot op heden nog weinig ervaring met poetsen. Af en toe wat polijstmiddeltjes van de Tankstations geprobeert, op de auto van mn ouders etc. Maar nadat ik mijn clio van dichtbij ging bekijken kwam ik tot de conclusie dat er nog wel het 1 en ander aan moet gebeuren. Dus mijn 1e bestelling bij Carclean.com is de deur uit.

Foto van mijn Clio toen deze met B merken was gepoetst:
IMGP1106.webp

De motorkap:
IMGP1103.webp

Maar er zijn nog genoeg swirls etc. aanwezig. Die er dus zoveel mogelijk uit moeten.

Zoals deze vervuiling op de spoiler en zijschermen:
IMGP1094.webp

IMGP1089.webp

IMGP1090.webp

Inmiddels het volgende aangeschaft en dit wordt mijn voorlopige werkwijze:
Wassen: NXT Generation Car Wash Shampo met de Carclean.com - Wool Wash Mitt

Kleien: Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System

polijsten: Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml met de Lake Country - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator

Wax: Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml

Verder heb ik nog:

Poorboys World - Black Hole - 473ml

Lake Country - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
Lake Country - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

Poorboys World - Microfiber Applicator
Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing - 473ml (gratis Bedankt Carclean)

Tussen welke stappen kan ik eventueel de BLack Hole aanbrengen en met welke pad? En is verder mijn Padkeuze goed?

Groet

Welkom!

De blackhole doe je na het polijsten en voor de wax. De blackhole kan mooi aanbrengen met de Black soft finissing hand applicator en dan kan je de rode gebruiken voor de wax. :-)^

Je padkeuze voor de SSR1 is goed. De oranje pad zou ik alleen gebruiken als je eventueel nog de SSR2/2.5 besteld.

Ok bedankt voor de tips over de pads. Zo ben ik alweer heel wat wijzer. Verder weet ik dat je wax moet laten intrekken. Maar zijn PB Black hole en SSR1 gelijk uit te "poetsen"?

Groet,

alleen wax hoeft inderdaad te curen! De SSR en de Black Hole moet je inpoetsen en het residu meteen afnemen met een MF doek...

Mooie auto en succes ermee!

De blackhole moet je inwerken totdat het oppervlak helder is, even wachten, dan gaat het "hazen" daarna afnemen.

Ok bedankt voor de tips!

Dit wordt mijn "bijgestelde werkwijze":

(1)
Wassen:
NXT Generation Car Wash Shampo met de: Wool Wash Mitt

(2)
Kleien: Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System

(3)
polijsten: Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
met de White Polishing CCS Euro Foam Hand

Gelijk uitpoetsen en afnemen met de MF-doek.

(4)
"Poorboys World Black Hole" met de Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator.

Even laten "hazen" uitpoetsen, en dan afnemen met de MF-doek.

(5)
wax: Poorboys World Natty's Paste Wax Blue met de Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator.

Halfuur laten curen en dan uitpoetsen en afnemen met de MF doek.

Tips en kritiek meer als welkom

Groet,

Natty's een half uur laten curen is waarschijnlijk zelfs al een beetje overdreven.

Je kan het zelf testen wanneer je het uit kan poetsen: de swipetest! :ja

ik ben bang dat je met de SSR1 en de witte handpad weinig resultaat gaat boeken op de Clio.
Misschien is het verstandiger om er eventueel SSR2,5 en een oranje handpad bij te nemen,en daarna nabewerken met de SSR1 met de witte pad.

307SW zei:
Natty's een half uur laten curen is waarschijnlijk zelfs al een beetje overdreven.

Je kan het zelf testen wanneer je het uit kan poetsen: de swipetest! :ja

Bedankt daar staat het erg duidelijk uitgelegd!

bartr123 zei:
ik ben bang dat je met de SSR1 en de witte handpad weinig resultaat gaat boeken op de Clio.
Misschien is het verstandiger om er eventueel SSR2,5 en een oranje handpad bij te nemen,en daarna nabewerken met de SSR1 met de witte pad.

Misschien heb je wel gelijk. Maar is SSR2,5 voor een beginner niet een te grote stap, om z`n "zwaar" polijstmiddel te gebruiken? Als na een complete beurt de auto niet goed is opgeknapt, dan kan ik toch altijd de auto nog een keer SSR2,5 behandelen?

@ Bernard, juist daarom moet je een testspot doen, een klein stukje op de auto waarop je begint met de lichste combi van poilijstmiddel en pad,je bekijkt de resultaten en beslist van daaruit of je met een zwaardere combi verder moet.
Op het forum staat ergens een stukje over testspot geloof ik.

Welkom!
Met de SSR2.5 kan je nog niet echt veel fout doen. Wel best nabewerken met SSR1.
Ik ben nog maar pas begonnen met detailen (machinaal met DAP500) en heb nu 2 auto's gedaan en toch steeds SSR2.5 nodig gehad voor een goed resultaat (auto's waren wel 9 en 19 jaar oud)
Als ik het goed heb, krijg je met de 3.0 wel marring: nabewerken verplicht; maar de 3.0 wordt handmatig niet toegepast denk ik omdat dit een te zware compound is om met de hand af te breken (aan de ervaren mensen: correct me if I'm wrong!)
Nog veel plezier op het forum!

Ok, dan moet ik er maar aan geloven, om toch ssr2,5 te bestellen. Het moment zo lang mogelijk uitgesteld:roll. Maar dan moet het maar.,