• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier, Audi A6 FL

Svenjansen1990

Detailing addict
30 mei 2010
16
50
Beste Forumleden,

Ik ben nieuw hier, dus ik zal mezelf eerst eens voorstellen. Ik ben Sven Jansen ben 19 jaartjes oud, en doe een HBO opleding FSM.
Nu heb ik zelf alleen een Vespa, dus daar kom ik hier niet voor..
Het is de auto van mn vader,, een donkerblauwe Audi A6 sedan 2,8 FSI dinges, nu ben ik de gene die de lak bijhoud, en tankt etc:p vind ik gewoon wel leuk om te doen.

Echter er staat nu een 30.000Km op de teller, en de lak is echt vreselijk van staat. Heel erg veel waskrassen en ook heeft de dealer hem (als service" in de wasstraat geknald omdat we heel erg veel problemen hadden met het onderstel.

Hoe dan ook.. De auto moet dus gepoetst gaan worden. Mn vader heeft een eigen bedrijf met bedrijfspand dus ruimte is het probleem niet, Daarnaast is het een schoonmaakbedrijf dus zaken als een goede hogedruk (heet of koud water) en een zoals jullie het hier noemen extractor heb ik ook tot mn beschikking.

Probleem is,, ik heb totaal geen poetservaring, en ben vreselijk bang de lak van de auto nog meer te verkloten als hij nu al is.
Heeft een van jullie wellicht ervaring met Audi/Vag lakken? zijn ze hard of juist soft?

Welke producten moet ik echt hebben, en is een poetsmachine aan te raden (qua oppervlak niet echt een klein ding)

Ik volg dit forum al een tijd en vind het leuk om te zien hoe de auto's op kunnen knappen.

Ik hoor graag va jullie
 
Zozo,

Das een snelle reactie:p
Uhm bedankt, wellicht ten overvloede maar ik zal ook een topicje plaatsen in het stel je voor gedeelte.

Dank voor de snelle en toch ook zeer inhoudelijke reactie:p wellicht toch eens denken aan cif dan:p
 
Tip van flip: hobbel even langs CarClean .... daar gaan ze koekegluren wat het beste is voor jouw lak etc, heb je meteen het juiste in huis

Ow ja, uiteraard welkom !
 
Welkom!

Ik zou zeker voor een 'poetsmachine' gaan, vooral als je de waskrassen eruit wil halen.
Als je gaat voor machinaal klik dan eens hier voor uitgebreide informatie.
Verder zou ik gaan voor de DAP500 of de nieuwe DAP900 i.c.m. de monello polijstmiddelen.
De DAP500 is foolproof dus moet goed gaan komen. ;)

Suc6!
 
Dank voor de reacties:)

Je kan dus langs met de auto? en dan kijken ze wat voor jou specifieke geval t beste is?

Voor wat betreft het machinaal poetsen, sorry als ik met poetsmachine scheld hier:p
We hebben er een op de zaak gehad,, daar heb ik het eens mee geprobeerd, met de hand inzetten in was, (valma excalibor oidP) en dan met de peotsmachine uitpoetsen,ik kreeg alleen maar zeg maar sporen van waar ik geweest was:O
 
Even een update, aangezien ik hier een tijd niet meer van me heb laten horen.

In de vakantie ben ik er niet aan toe gekomen om de auto te voorzien van een verse poetsbeurt.
Sterker nog, de helft is al gedaan, aangezien de rechter zijkant niet kon worden ontweken door een medeweggebruiker.
2 deuren naar zn grootje,, maar omdat het Pareleffect is (zei de dealer) werd de hele zijkant gedaan..

Ben het nog steeds van plan, maar denk er wel steeds vaker aan om het te laten doen. Aangezien ik dan niet het risico loop om de lak te verergeren.
Daarnaast weet ik dan dat het gelijk goed gedaan wordt..

Voor nu was dit even de update.

Overigens is hij vandaag (alweer) door een sleepwagen afgevoerd, bij een eerdere reparatie hebben ze een onderdeel niet met de momentsleutel aangedraaid (te strak gedaan dus) waardoor dit
onderdeel koelvloeistof is gaan lekken. Dus we moeten maar weer afwachten wat ze nu weer slopen.
 
Sven,

Je geeft aan dat de lak er al slecht aan toe is.. en dat na 30.000km.. Zelf ik heb een auto gedaan waar slechts 125.000km op stond gewoon op een dappie eroverheen.. en hij is weer strak :)

En als je bang bent om te dappen, raad ik je aan eens een dap clinic te volgen. Dan weet je precies wat de juiste methodes zijn ed.. En dat het allemaal niet zo dramatisch is als dat het lijkt.
 
Waar kom je vandaan? Ik wil de A6 wel onder handen nemen. Ik heb ervaring met de rotary en de harde lakken. Of neem je toch zelf de proef op de som :eek:)
 
De audi staat op dit moment nog bij de dealer door dat kapotte onderdeel,

Normaal staat hij gewoon in Leiden:) hij staat altijd buiten en er zijn tot nu toe mensen zo vriendelijk geweest er 4x ik herhaal 4x van voor tot achter langs te lopen met sleutel/schroevendraaier.
Daarnaast is de lak total verkloot doordat de dealer bij een vorige probleemsituatie door hun schuld de auto even in de wasstraat had laten gooien als "service" .

Mocht je interesse hebben, tell me wat het kost. en wie weet kunnen we een deal sluiten:)

Ik ga me zelf er definitief niet meer aan wagen:$ ik durf het niet, en hij moet nog 3 jaar mee:p

mocht hij gedaan worden komen hier uiteraard wel de foto's te staan

Mvg

SJN