Inmiddels is de velg hersteld en heb ik in plaats van 2 zomerbanden 4 nieuwe zomerbanden.
Hoe komt dat? Origineel zaten er conti's gemonteerd, 2x3 en 2x4,5mm. Die laatste 2 had ik gepland volgend jaar te vervangen. Bij het opvragen van de prijzen toch maar andere opties gaan bekijken, Conti's staan niet bekend als heel slijtvast en met € 225,- per stuk behoorlijk aan de prijs.
Voor € 150,- per band was er ook Hankook leverbaar, op nieuwe Audi's ook geleverd. De reviews waren goed en ook op audiforum zijn de reacties positief.
Omdat ik er niet van hou met 2 verschillende merken te rijden de keuze gemaakt 4 nieuwe hankook banden te plaatsen. Heb ik volgend jaar ook geen kosten meer.
Velg was minimaal beschadigd maar gezien de kosten voor herstel toch gekozen om te herstellen.
Voor:
Na (met nieuwe band)
Totaalplaatje, de gespoten klauwen zien er met de 20" toch een stuk beter uit:
De auto staat inmiddels weer wat lager, op de foto net van de krik. Verder nog helemaal geen klachten over de auto. In mei staat een (versnellingsbak) beurt en de eerste APK gepland, tegelijk wordt zowel de motor als bak getuned (stage1) vooral voor het soepele rijden. Doordat deze auto als bijtellingsknaller is ontwikkelt staat vooral de bak wel erg zuinig afgesteld. 50 in de 6 is niet gek, dan rij je 950-1000 toeren. Dat mag best anders. Dat er 40pk bijkomen en 70nm koppel is mooi meegenomen natuurlijk