• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 7.5 ultra sport advance

Ik heb zelf tijd geleden OBDELEVEN aangeschaft daarmee kan meer dingen aan en uitzetten in de software. Bij de GTI ook al veel aangepast. En bij de A1 van vriendin ook. Erg leuk en handig voor het uitlezen van je auto.
Om maar iets te noemen als de achterklep open staat branden de dynamische knipperlichten, al verlichting aan gaat dan gaat verlichting van instrumentarium langzaam naar instelde waarde. Startknop pulseert al je instapt dat soort dingen.
 
Inmiddels de puntjes op de i gezet, de ramen vanaf de B stijl laten tinten in 20% lichtdoorlatendheid. Achteraf had ik wellicht voor 30% gekozen, het staat mooi maar is wel donker.

3bYHiYn.jpg


Tevens de instapverlichting in de deuren vervangen voor een andere versie:

t4zKF6n.jpg


Binnenkort de winterwielen monteren en dan wil ik ook de remklauwen aanpakken. Die kunnen zelfs na 3 jaar al een nieuw laklaagje gebruiken.

Als afsluiter nog een "rolling shot"

K5cabxa.jpg
 
Afgelopen weekend de winterwielen geplaatst en de remklauwen aangepakt, deze waren nogal dof uitgeslagen. Heb gekozen voor antraciet, wil ze ook niet te opzichtig.

De voor foto's ben ik vergeten te maken.

Eerst 2 lagen hittebestendige lak

g5hXnde.jpg


Toen (alleen op de voorste klauwen) een paar subtiele stickers

TunNU1e.jpg


Daarna afgewerkt met blanke lak

xrmHTN4.jpg


De achterste klauwen enkel opnieuw gekleurd, zonder stickers:

fOPIL0T.jpg


De winterwielen vallen in 18inch toch kleiner uit dan gedacht. Maar goed, dit jaar doen we het ermee, volgend jaar kijken we wel weer verder:

hOq1H8N.jpg


pUACQGI.jpg


h7eBRJ5.jpg
 
Dank voor de reacties, ben er ook erg blij mee. Lang geleden dat ik een auto heb gehad waar ik echt "een klik" mee heb. Al heb ik er ivm. woningrenovatie ook gewoon minder tijd voor gehad een aantal jaren. Nu dat allemaal achter de rug is en de baby jaren van onze zoon ook voorbij zijn begint er weer wat tijd vrij te komen links en rechts.
 
Kleurkeuze klauwen bevalt me wel, lekker neutraal. Zou volgend jaar wel een setje 19 voor de winter er op gooien, je audi smeekt er om ;)
 
  • Leuk
Reactions: emiel10
Dat zien we volgend jaar weer :p, nu eerst 2 nieuwe zomerbanden en een velg laten herstellen. Kleurkeuze bevalt mij ook goed. Een schreeuwende kleur past minder goed bij een A6 is mijn mening. Bij een sportievere auto kan dat beter.

Overigens is het verbruik behoorlijk gedaald maar dat is met 4x3cm minder rubber op de weg logisch natuurlijk.
 
Inmiddels is de velg hersteld en heb ik in plaats van 2 zomerbanden 4 nieuwe zomerbanden.

Hoe komt dat? Origineel zaten er conti's gemonteerd, 2x3 en 2x4,5mm. Die laatste 2 had ik gepland volgend jaar te vervangen. Bij het opvragen van de prijzen toch maar andere opties gaan bekijken, Conti's staan niet bekend als heel slijtvast en met € 225,- per stuk behoorlijk aan de prijs.

Voor € 150,- per band was er ook Hankook leverbaar, op nieuwe Audi's ook geleverd. De reviews waren goed en ook op audiforum zijn de reacties positief.

Omdat ik er niet van hou met 2 verschillende merken te rijden de keuze gemaakt 4 nieuwe hankook banden te plaatsen. Heb ik volgend jaar ook geen kosten meer.

Velg was minimaal beschadigd maar gezien de kosten voor herstel toch gekozen om te herstellen.

Voor:
MupiRWg.jpg


Na (met nieuwe band)
avx1yK7.jpg


Totaalplaatje, de gespoten klauwen zien er met de 20" toch een stuk beter uit:
Jygw6Nh.jpg


XTPGmd4.jpg


De auto staat inmiddels weer wat lager, op de foto net van de krik. Verder nog helemaal geen klachten over de auto. In mei staat een (versnellingsbak) beurt en de eerste APK gepland, tegelijk wordt zowel de motor als bak getuned (stage1) vooral voor het soepele rijden. Doordat deze auto als bijtellingsknaller is ontwikkelt staat vooral de bak wel erg zuinig afgesteld. 50 in de 6 is niet gek, dan rij je 950-1000 toeren. Dat mag best anders. Dat er 40pk bijkomen en 70nm koppel is mooi meegenomen natuurlijk :)
 
@emiel10 rond de 1000 rpm is toch niet zo'n probleem met een modern motorblok? Als ik met mijn LS600h ±50 rij zit ik ook op het zelfde toerental, en op ±130 zit ik ook nog onder de 1500rpm.

Natuurlijk kan het wel zorgen voor wat meer vervuiling van de inlaatkleppen, bij een motorblok die alleen maar directe injectie heeft (zoals jouw audi volgens mij heeft; mijn Lexus heeft zowel directe als indirecte injectie). Maar, als je de motor regelmatig even goed laat werken, goede brandstof tankt en goede olie verbruikt, dan valt dat ook allemaal wel mee.
 
Fijne bandjes die Hankooks, zelf 2jr met de Bimmert mee gereden. Redelijk slijtvast, stil en voldoende grip (in mijn geval toch iig...)
 
  • Leuk
Reactions: rodders