• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier en zoek info over produkten

wrc1

Detailing trainee
29 sep 2015
33
40
Hallo iedereen,

Vandaag dit forum gevonden en me direct geregistreerd. Waaw wat een info hier.

Sinds vorige week een nieuwe Opel insignia in het bezit met zwart lederen interieur.

Ik wil mijn auto onderhouden maar niet zo fanatiek als velen hier. Ik weet niet of mijn post hier thuis hoort maar er waren zo veel rubrieken dat ik mijn vraagjes hier post. Misschien wel rekening houden dat ik een beginner ben.

Wat zoek ik (wat ik al gevonden had in de shop heb ik tussen () geplaatst, misschien zijn er wel betere produkten ??) :

- shampoo om de auto te wassen (gold clash car wash)
- produkt om mijn auto te laten blinken zoals nieuw. Ik zie het niet zitten om tal van handelingen te stellen. Ik was wekelijks mijn auto en zou hem af en toe een extra glans willen bezorgen door een simpele spray (Ultimate Quik Wax - meguiars)
- ik heb een lederen interieur dat ik wil onderhouden. Stelt dit iets voor :
(Mothers Wax - LeatherTech Moisture Infusion Gel Cream en Mothers Wax - LeatherTech Foaming Wash Cleaner )

- verder zoek ik nog een goeie velgen reiniger, spons microfiber doeken, interieur spray en misschien zijn er nog dingen dat ik over het hoofd zie en waarmee jullie me kunnen adviseren. Zijn er betere (goedkopere) producten of deze dat ik vond hoor ik het ook graag.

Laat me wel duidelijk zijn dat ik (nog) geen freak ben en zoals iedere huisvader graag mijn auto onderhoud en hem voorzie van een mooie glans laag zonder 2 dagen werk te hebben. Ik weet wel dat het anders kan, als ik het hier lees op het forum maar mijn interesse gaat zo ver niet.

Alvast bedankt voor de hulp en tips !

Welkom op het forum.
Klinkt goed, die Insignia. Heb je een foto?

-Gold Class shampoo is prima. Zelf ben ik erg te spreken over Born To Be Mild van Dodo Juice en Gyeon Bathe.
-Voor mijn gevoel is een paar keer per jaar een goede wax aanbrengen minder werk dan af en toe eens een spraywax na het wassen. Anders Sonax Brilliant Shine Detailer een optie als je echt niet wilt waxen?
-Mothers set voor leer is top.
-Misschien een velgenwax en (nog beter) een velgencoating als Gyeon Rim i.p.v. velgenreiniger? Voorkomen dat vuil kan hechten is wat effectiever dan telkens weer schoon te maken met een velgenreiniger.

Ik zou ook voor of Dodo juice Born to be mild gaan of Gyeon Bathe.
+1 Mothers Leathertech set echt fijn spul 1 tip als je speakers in de lederen deurpanelen hebt zitten kun je het best ff de randen afplakken om te voorkomen dat je de crème in de gaatjes van het speakergaas wrijft. Pak per keer weinig crème uit de pot a little goes a long way beter 2x dun aanbrengen als 1 keer dik.

Ik ben dan misschien wel dé leek in de DetailingWereld, maar glans komt niet uit een potje. Echter is jouw auto nieuw en zal hij al netjes zijn.

Ik kan bovenstaande reacties alleen maar pluspunten geven. Met name het advies om de auto eens goed in de wax te zetten, eventueel ook de velgen, om toekomstige wasbeurten te vergemakkelijken en uiteraard de auto in zijn geheel bescherming te bieden.

De Mothers LeatherTech set hoor ik enorm veel goede berichten over. Van de leken tot gevorderden zijn er goed over te spreken.

Greetz

Ik zou als ik jou was 2 stappen in 1 pakken, namelijk de auto wassen en een "spray wax" combineren door gebruik van een autoshampoo die waxdelen bevat.

gyeon bathe+ is een hele goede, heeft ook een mooie glans. En als je elke week a 2 weken de auto wast volstaat het om de aanbevolen hoeveelheid shampoo te gebruiken.

vergeet niet te wassen met het 2 emmer systeem met grid guards.

kwa doeken zit je vrij goed met monello.
(grote droogdoek en 3 kleine microvezel doeken moet het mee lukken om de auto te wassen)

De thick mitt vind ik een erg fijne washandschoen en is momenteel in de aanbieding.

voor de dorpels en dergelijke zou ik de monello sponge meebestellen.

mocht je op een simpele manier meer glans en bescherming willen is de aqcuafobia een topper, wel opletten tijdens het gebruiken!

als felgenreiniger is monello non ferro een topper, echter zou ik wel een wheelwax of spraysealent aanbrengen zodat je dit niet iedere wasbeurd hoeft te gebruiken.

de velgen houd je zeer makkelijk schoon met shampoo en een wheelwoolie.

als je dit eenmaal een paar keer hebt gedaan wil je vanzelf meer ;)

de mothers leather care set is super.

Als je voor een spraywax gaat, zou ik zoals ik hierboven al is genoemd voor de Sonax Briljant Shine Detailer gaan. Geeft een redelijke glans met een super waterafstotendheid. Als een spraywax te veel werk is kan je ook eens kijken naar een product als Gyeon Wetcoat, welke ook prima op velgen te gebruiken is ;).

iedereen bedankt voor de antwoorden. Heb net mijn bestelling geplaatst bij carclean :

Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
Mothers Wax - Polished Aluminum Wheel Cleaner - 710ml
Monello - Piccolo Nero Trio - 35x35cm
Mothers Wax - LeatherTech Moisture Infusion Gel Cream -
Mothers Wax - LeatherTech Foaming Wash Cleaner - 240ml
Sonax - SONAX Xtreme BrillantShine Detailer - 750ml

hopelijk is het morgen al mee met de postbode

Hier een foto van mijn insignia @Soepergrover
conv_2846.webp

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Welkom wrc1, mooie Insignia heb je!

Wat nog wel ontbreekt in je bestellijstje is een goede bescherming voor de lak (wax / sealant / coating), een goede washmitt en een goede droogdoek.
Laatste 2 produkten voor de wasbeurten die je ongetwijfeld vaak zult hebben, want het bezig zijn aan je wagen kan verslavend werken :ja.