• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier!! Even voorstellen!!

CrazY

Detailing rookie
27 nov 2012
3
0
Hallo allemaal!!

Na een tijdje in de shop gekeken te hebben, toch besloten me hier te registreren.

Ik ben Nick, 27 jaar en kom uit Nijmegen.
Rij in een Honda Civic Hybrid '09 in een zwarte kleur.

Auto bevalt prima (na een jaar gereden te hebben), baal alleen ontzettend van de lak..
De auto zit vol met swirls, waarschijnlijk doordat de vorige eigenaar de wasstraat beter vond als de handwas.
Daarnaast zit de auto (in zonlicht) vol met hologrammen. Deze komen te voorschijn op deuren, kofferklep, motorkap.. Eigenlijk de hele auto dus.

Ben van plan om een handmatig clean setje te kopen en zat hier aan te denken:
101265 Meguiars - SwirlX Swirl Remover - 450ml
100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
101124 Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr
101862 Poorboys World - Natty's Liquid Blue - 473ml
100902 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
100982 Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
100980 Monello - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
101650 Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
100981 Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator

Kans is, zoals ik hier en daar al gelezen heb, dat ik de hologrammen en swirls met de hand er niet uit ga krijgen
Omdat de "poetswereld" een nieuw iets is voor mij, ben ik niet van plan om direct een machine of dergelijke te kopen.
De eerste investering van ruim 100 euro aan poetsspullen vind ik om te beginnen al een mooie aankoop.

Wellicht kunnen de mensen hier mij op weg helpen om de swirls en hologrammen weg te krijgen met de hand.
Uiteraard voor zo ver dit mogelijk is.

Hopelijk zijn jullie bereid mij een eind op weg te helpen en hopelijk kunnen jullie mij van me ergernis afhelpen..
Het doet gewoon pijn om de auto zo te zien staan..

Welkom en succes ermee, want een zwarte Civic Hybrid heeft mij al behoorlijk wat nachtmerries bezorgd door "sticky"paint.

Daarnaast is de lak echt superzacht, correctie is dus makkelijk, maar je veegt er ook zo weer nieuwe swirls en hologrammen in.

Ik heb bij die wagen altijd moeten afwerken met SRP (Autoglym Super Resin Polish) om hologrammen en lichte swirls te maskeren. En gebruik ook vooral superzachte doeken.

Vanuit die optiek lijkt me trouwens een "vullend" product beter dan Natty's in dit geval.

Mothers Super Resin Polish met Extra Gloss Protection of Meguiar's NXT wax.

Je levert iets in op duurzaamheid maar je resultaat zal mooier zijn.

Of je gebruikt Black Hole voordat je de Natty's aanbrengt, dat kan ook.

Bedankt voor het warme welkom!

Heb ik met de genoemde producten en de producten die McShine noemt de juiste start voor ogen?

En met welke pad kan ik het beste de Swirl X aanbrengen?
Moet dit een cutting/polish pad zijn of een finish pad?

Wat moet ik bijvoorbeeld gebruiken NA Swirl X?
Gelijk black hole of moet er nog wat tussen?

Denk dat je ipv SwirlX beter kan kijken voor een polijstmiddel van byv Poorboys.Je hebt daar ook een samplesetje van.Kan je zien of het wat voor je is en kan je dus later bijvullen met de grotere verpakkingen;)

Mijn ervaring leert dat de Poorboys SSR serie fijn werkt op sticky paint lakken ( zoals de lak van een Civic ook wordt aangewezen als sticky paint , maar pas zekerheid na een testspot ).En zorg voor genoeg doeken , hiervan kom je altijd te kort.En als je inderdaad een sticky paint heb dan zal je ze hard nodig hebben;)

Heb het advies van McShine opgevolgd..

Vorig weekend de auto gedaan..
Al veel reacties gehad en verschillende mensen vragen afzonderlijk van elkaar of ik mijn auto naar een poetsbedrijf heb gebracht!

Leuke complimenten dus..

Werkvolgorde:

- Auto gewassen met Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash, daarna gedroogd
- Auto geclayed met Dodo Juice - Basics of Bling - Clay Bar en Poorboys World - Spray and Wipe
- Auto behandeld met Poorboys World - Black Hole
- Auto behandeld met Poorboys World - Natty's Liquid Blue

Hij ziet er weer uit als nieuw... Super tevreden dus!!

Welkom op het Carclean.com forum.

Ben zelf ook in het bezit van een donker grijze Honda Civic Hybrid (2011).
Mijn vorige Hybrid was ook een zwarte en inderdaad een nachtmerrie wat de lak betreft :(
Tot dat ik opzoek ging op het net en er een wereld voor mij open ging vooral dankzij Carclean.
Veel lezen over ervaringen van andere daar kom je al ver mee.