• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier! Volvo S60 T5 Red Fusion~

Cloudie

Detailing chief
25 sep 2021
91
85
Hallo Allemaal,

Ik kijk hier al een tijdje rond en heb sinds recentelijk ook maar een forum accountje aangemaakt, dus het wordt tijd om mijzelf eens voor te stellen! Mijn naam is Roy, 33 jaar, pas de eerste kleine en woonachtig in Almere. Oorspronkelijk afkomstig uit omgeving Rotterdam, maar bij het samenwonen gekozen voor een plek wat dichtbij het gevonden werk van mijn partner is.

Vorig jaar een mooie occasion Volvo S60 T5 Fusion Red (2019) voor een goede prijs gekocht. Het gaat hier om de intro edition wat propvol zit met extra's zoals een headsup display, dakraam, standkachel, exterieur pakket, 20 inch velgen, polestar tuning, stuur en stoelverwarming voor alle stoelen en noem maar op zo gek is het nog niet. Het was nog mooier geweest met een 360 graden camera en de B&W geluidsinstallatie i.p.v. de Harman Kardon, maar ik mag zeker niet klagen ;)

Na aanschaf vrij snel de auto naar de lokale detailer gestuurd voor een lakcorrectie en een dubbele laag Carpro CQuartz. Dit wilde ik natuurlijk goed onderhouden, dus heb ik mij goed verdiept en kwam ik al snel uit bij CarClean.
Tot zo ver echt een topservice en ik denk dat ze dit jaar al flink rijker zijn geworden van alle aankopen hier. Het blijft maar doorgaan en wanneer je nieuwe bestelling binnen is bedenk je altijd wat je eventueel de volgende keer ''nodig'' hebt. Recentelijk goed gebruik gemaakt van de acties.
Doelstelling is om t.z.t. het correctie en coating proces zelf uit te voeren. Ik heb helaas geen garage waar ik rustig aan het werk kan, dus ik ben hier nog wel wat terughoudend in. Nu gelukkig nog niet nodig dus we kijken volgend jaar wel waar het schip strand.

Gisteren nog de auto goed schoongemaakt, maar het werd al snel laat dus ik heb geen foto's gemaakt. Hieronder nog enkele foto's van door de tijd heen:

edit.jpg


IMG-20210401-WA0001.jpg

IMG_20201129_131345.jpg
IMG_20201129_131537.jpg
IMG_20201129_131517.jpg
IMG_20201129_131549.jpg
IMG_20210618_132957.jpg
IMG_20210517_060648.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Wat een super smakelijk samengestelde auto, echt heel gaaf :cool:
Overweeg je nog om de zilveren grille omranding net als alle andere details van de auto zwart te laten spuiten/wrappen?
 
  • Leuk
Reactions: Cloudie
Welkom! Wat een super smakelijk samengestelde auto, echt heel gaaf :cool:
Overweeg je nog om de zilveren grille omranding net als alle andere details van de auto zwart te laten spuiten/wrappen?

Dankje en dat staat inderdaad op de planning! Ik vond het ook vreemd dat er overal zwarte accenten zijn op de uitlaattips en de gril na. Het jaar erna was alles zwart standaard. Ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen.
De letters achterop ben ik nog niet over uit of ik die wil laten zitten of wil weghalen. Hoogstwaarschijnlijk blijven ze zitten uit beslissingsloosheid ;)

Welkom,

Mooie werk plek heb je. Ook een erg mooie Volvo!

Hele fijne plek.. alleen lastig om de banden in het gras schoon te krijgen. >.< Detail om te doen na het parkeren.

Welkom op het forum Roy! Dat is een hele mooie Volvo. Lukt het je om de coating bij te houden?

Voor zover het er naar uit ziet lukt het aardig. Ik moet zeggen dat ik regelmatig een topper gebruik waardoor je niet altijd even goed ziet of de coating nou het werk doet of de topper.

Mijn parkeerplaatsen staan helaas op een vrij open plek waardoor er al snel een laagje stof/zand/meuk terecht komt. Je houdt helaas niet lang eer aan je werk dan.
 
Prachtige auto zo'n S60, misschien wel de mooiste sedan op de markt. En juist ook in deze kleur, die alle andere kleuren in mijn optiek overtreft. Ik heb nooit begrepen waarom de Polestarversie niet in deze kleur verkrijgbaar is. Zo is het namelijk een eyecatcher, met volgens mij ook wel een tijdloos design, want er zitten niet al te veel overbodige frutsels op.

Ik zou mij zelf niet zo storen aan de chroomkleurige grille-omlijsting, omdat er met de wielen, logo's en uitlaatsierstukken nog meer zilverkleurige accenten zijn. Alles zwart maken zie je veel bij Duitse merken, persoonlijk vind ik dat zelden een verbetering. In het geval van de S60 zijn er foto's te vinden waarbij niet alleen de grille-omlijsting maar ook het logo zelf zwart is gemaakt, dat is een goed voorbeeld waarbij het naar mijn smaak al too much is.
 
  • Leuk
Reactions: Cloudie en Kuip
Dankje en dat staat inderdaad op de planning! Ik vond het ook vreemd dat er overal zwarte accenten zijn op de uitlaattips en de gril na. Het jaar erna was alles zwart standaard. Ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen.
De letters achterop ben ik nog niet over uit of ik die wil laten zitten of wil weghalen. Hoogstwaarschijnlijk blijven ze zitten uit beslissingsloosheid ;)
Smaak is uiteraard zo persoonlijk als het maar kan zijn ;) Als het mijn auto was geweest zou ik de logo's en letters laten zitten en zilver laten. Gezien de spiegelkappen, raamomlijsting en details in de bumpers glanszwart zijn (waar deze zaken bij veel merken standaard zilver/chroom zijn) zou de rand van de grille in glanszwart het geheel afmaken imo. Het volvo logo in het zwart vind ik echt geen gezicht.
 
  • Leuk
Reactions: Cloudie