• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier

Patrick13

Detailing rookie
21 jun 2012
2
0
Even kort voorstel rondje en gelijk hulpverzoekje.

Kom uit de regio Velsen, sinds kort in bezit van een Audi TT Roadster uit 2003 in uni zwart. Ben wel een poetser in vergelijking tot de vrienden/kennissen van mij maar in verhouding tot de detaillering hier stel ik niet zo veel voor. Nu een aantal auto's verder heb ik inmiddels wel het stappenplan redelijk onder de knie.
Was dus met dubbele emmers, speciale shampoo, whashmitt, droogdoeken, kley, polish, wax. Naar mijn mening ziet het er redelijk goed uit.....maar dat kwam omdat ik op de vorige auto's metaliclakken in grijstinten had en daar zag ik niet veel foutjes in(met mijn ongeoefende oog). Nu heb ik echter een uni zwarte lak...glimt goed, is licht gepolijst(denk ik) bij de verkoper. Echter de auto zit vol met krasjes, die je voornamelijk erg goed kan zien onder de tl-lampen in mijn garage en in de volle zon..

Nu een DAP gekocht op de actiedag en gelijk aan de gang gegaan....valt me tegen. Bij deze dus gelijk een oproep aan iemand hier die in de buurt woont en goed is in het werken met de DAP en die mij wil helpen/uitleg wil geven hoe ik een beter resultaat kan halen. Mijn dank is in iedergeval groot. Als ik het een beetje onder de knie heb zal ik een paar foto's plaatsen.

Als je wil weten wie ik ben moet je even naar de foto,s kijken op pag.12 (post 385?) van de summer detail day 2012...sta voor de motorkap van de gele auto samen met mijn vader het resultaat te bewonderen.

Welkom Patrick.
Succes met je DAP. Het is geen rocket science om een DAP te gebruiken, maar je moet wel een paar dingen weten of gezien hebben.
Hulp van een ervaren forumlid is altijd mooi. Carclean geeft zelf ook clinics (helaas is de clinic van 28 juli al vol).

[edit] In het video tutorial gedeelte van het forum staat ook e.e.a. over polijsten met een DAP. Al een aardig begin om eens te bekijken.
Wat men vaak in het begin doet, is te snel met de DAP over de lak gaan. Je polijstmiddel + pad moet wel de tijd krijgen om wat op de lak te kunnen doen.

Laatst bewerkt:
Welkom hier op het forum.

Om een auto echt goed te doen zou ik toch wel minimaal een dag voor uittrekken ;-)
En vooral veel lezen steek je ook veel van op.

Ben benieuwd naar je foto's als je zover bent. Succes!

Alweer zo'n TT.....

Zijn volgens mij meer posers dan rijders.....:lol

Welkom!!!:-)^

Van harte welkom hier!
Is en blijft een schitterende auto die je daar hebt met een dankbare kleur ook nog.