• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuw hier!

Strooyer

Detailing addict
5 jan 2009
340
62
46
hallo,
ik ben ronald 31 jaar oud getrouwd en een dochter van 1+

verder ben ik gek op auto's voor al vw of aanverwanten.

we rijden zelf een golf mk1 cabrio 2,0 8v en een golf mk1 1,1 liter uit 1977
en een nieuwe type seat ibiza. 1,4 16v

na veel 3M poets gebruikt te hebben (imv werk autoschadehersteller)
wil ik iets andere proberen..

ik wil eigelijk een mooie wetlook op mijn cabrio.

via mail met carclean, werd me Poorboy's Natty's paste wax en kleien geadviseerd te gebruiken.


maar , als ik toch ga bestellen wil ik eigelijks gelijk wel een start setje aanschafen.
en zie door het grote aanbod niet goed meer wat wat is eigelijks.

zouden jullie me een beetje op weg kunnen helpen??

bedankt alvast

groetjes ronald

owja de foto's


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Welkom op het forum Ronald :cool:

VWForum lid? Meen me zo'n 1 te herinneren.. :!
Klik hier voor globaal overzicht.
Kijk maar eens bij handleidingen en tutorials
 
Welkom..! :)^

Knappe wagens..Allemaal trouwens ,maar de Mk1 op Pirelli's is geweldig.

Ga eens een kijkje nemen in de Handleidingen, Tutorials, Reviews en Tests.. Daar staan mooie tips om pakketjes samen te stellen.
 
Hey Ronald, welkom op het forum!

Zoals ik zei in de mail, de wetlook wordt bepaald door de kleur, vervuiling en de mate van sinaasappelhuid op je lak.
Het maximale haal je eruit door te kleien, polijsten om zoveel mogelijk krasjes weg te halen, te voeden en een goede wax.

Het polijsten hoef ik je waarschijnlijk niks over te vertellen als je maar goed eindigt met een excenter (DAP500 oid) zodat alle hologrammen en swirls eruit zijn.
Dan voeden met Black Hole en afmaken met Natty's Red of een misschien wel Dodo Juice Orange Crush soft wax maar daar hangt ook weer een ander prijskaartje aan.
 
zoo even in de shop gekeken.
maar zou ik hier goed aan doen om dit te bestellen. zit al over de 130 euro. en heb nog niet eens de emmers.
(die ik ook niet kon vinden) wou eigelijk onder de 100 blijven :(


1x Poorboys World - Black Hole - 473ml
2x Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
5x Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
1x Poorboys World - Mega Plush Mitt Large
1x poorboys World - Polish with 100% Carnauba wax - 473ml €
1x Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr
1x Poorboys World - Spray & Gloss - 946ml €
1x Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
1x Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml

ik hoor het graag.
 
Om welke reden wil je de Spray & Gloss nemen? Heb je zelf al machines of kan je erover beschikken, zo ja welke? (omdat je veel met 3M gewerkt hebt)
Je kan bv ook een Quick Clay kit nemen van Meguiar's dan heb je voor 22,50 klei en quick detailer.

Je komt al gauw aan die 100 euro, en emmers kan je ook halen bij de Blokker tenzij je een gritguard erin wilt maar dat kan altijd nog.
 
Hoi Ronald,

Ik denk dat je deze volgorde hebt bedacht:
1. wassen met de Super Slick met de ?mega plush mitt?, ik weet niet zeker of deze wel voor het auto wassen is, volgens mij meer voor ontstoffen!
2. kleien met de Poly en Spray en Gloss als vloeistof waarom niet de Spray en Wipe (1:1 verdund), want die kan je ook nog voor het schoonmaken van je ramen gebruiken!
3. Dan de SSR1 Waarmee ga je de SSR aanbrengen? Machinaal of met de hand?
4. Dan de black hole, die je aanbrengt met foam applicator. Prima
5. Polish met Carnauba als wax? Dat zou ik niet doen, want volgens mij met de polish poets je de black hole (glaze) weer weg!
Dan kan je voor deze stap beter de EX-P als sealant nemen! Of een andere sealant of wax!

Ik gebruik voor elke stap schone microvezel doeken! Maar de Deluxe mega towel is een prima doek hoor!
 
Dibbuz zei:
Om welke reden wil je de Spray & Gloss nemen? Heb je zelf al machines of kan je erover beschikken, zo ja welke? (omdat je veel met 3M gewerkt hebt)
Je kan bv ook een Quick Clay kit nemen van Meguiar's dan heb je voor 22,50 klei en quick detailer.

Je komt al gauw aan die 100 euro, en emmers kan je ook halen bij de Blokker tenzij je een gritguard erin wilt maar dat kan altijd nog.

Super die Quick Clay kit heb ik ook! (is het nog steeds 100gr klei Dennis?)
 
Mooi begin. Als ik je een paar tips mag geven:
zorg dat je voor iedere stap een pad + doek hebt, bij voorkeur reservedoeken en -pads voro het geval je een pad of doel laat vallen. Dat hoeven niet alleen Deluxe Mega Towels te zijn, voor de Spray & Wipe bijvoorbeeld kan je ook goed volstaan met de Mega Towel. Die is iets minder zacht maar ook iets goedkoper en nog steeds een uitstekende doek. Ik gebruik de Deluxe-en bijvoorbeeld voor de sealant en de wax.

Iedereen heeft zo z'n voorkeur, maar ik zou de wash mitt omruilen voor The Bone van Cobra. Qua prijs gelijk en werkt zeer fijn. Er staat op het forum ook een test met beide. Ik heb ze beide en gebruik de Poorboys washmitt meer voor de lastige plekken, voor het overige voornamelijk The Bone.

Ik weet niet in hoeverre de Black Hole (BH) en Polish with Carnauba elkaar tegen werken. De BH op de waxlaag is leuk voor even, maar de eerste de beste bui spoelt de BH gelijk weer weg. Volgens mij kan je de BH het beste aanbrengen tussen het cleanen / polishen en waxen in. Ik neem aan dat de Polish de BH ook teniet doet? Mijn voorstel zou zijn, dat je de Polish with Carbauba in dat geval inwisseld voor Natty's Paste wax.

Oh ja, ik begon ook ooit met een bedrag van ca €100 in gedachten. Dat is inmiddels al het 6-voudige geworden, waarbij ik nog lang niet alles heb. :D

Ideetjes voor de toekomst (nog los van evt machinaal detailen):
- trim restorer
- tire gel
- wheel sealant
- EZ wheel brush
 
@ dibbuz.
oke , past de gritguard in een blokker emmer?

Spray & Gloss moet Spray and Wipe oa voor het kleien en andere schoonmaak dingen

verder heb ik een eigen poetsmachiene welk merk weet ik zo niet , maar geen kinzo of drop & forget merk

@ peter.
zo had ik het wel +- in het hooft.
wil eerst kijken hoe het gaat met de hand , er zitten niet veel krasjes op de auto.
er werdt me ook de Poorboy's Natty's paste wax De red edition aangeraden.
maar ben niet bekend met de vaste wax-en daarom de keuze voor Polish carnauba wax
 
De grit guard past niet in een blokker emmer. Paste waxen zijn overigens vaak duurzamer dan de vloeibare waxen. Ik kan je alleen maar aanraden om een paste wax te kopen zoals de PB's Natty's Red. Erg makkelijk te verwerken en zeker als je voor het eerst met een vaste wax gaat werken een aanrader! ;)
 
oke, dan wissel ik de wash mitt voor The Bone .

de Carnauba wax voor de Natty's paste wax rood.

denk toch de Spray and Wipe te doen, meede voor de ramen.

tot zo ver erg bedankt voor de info. :)^ :)^

** edit **

de nieuwe lijst.

1x Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml
1xCobra - 'The Bone' Spons
1x Meguiars Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Claybar

(toch maar wel de Meguiar)

1x Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
1x Poorboys World - Black Hole - 473ml

1x Poorboys World Natty's Paste Wax Red - Limited Edition - 225gr

2x Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
5x Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
 
Welkom ook,mooie lijst wat je daar heb,en zeker ook leuke auto :D zie je niet meer zo vaak
rijden in die staat ;)
 
Hoi Ronald,

Wat is jou gedachte over de SSR1 van Poorboys? Wil je daarmee handmatig swirls gaan verwijderen? Als je de SSR1 als paintcleaner neemt (waarvoor je ook de Professional Polish van Poorboys kan nemen) dan zou ik het in beide gevallen met een Lake Country handpad aanbrengen (Klikkerdeklik)

Als je handmatig swirls wilt gaan verwijderen, dan wens ik je veel succes!

Maar misschien dat de experts daar nog wat meer over kunnen zeggen!

En nogmaals ik zou voor elk product 1 microvezel doek reserveren!

Groetjes
 
Schitterende MK1's! Alleen het booskijkertje(toch?) op de cabrio ben ik niet zo fan van, maar voor de rest echt mooie Auto's! Volgens mij staan ze er in ieder geval nog retestrak bij!

Ik wilde ook onder 100 euro blijven de eerste keer...dat lukte ook wel, alleen moest ik snel erna weer bestellen om alsnog te krijgen wat ik wilde / nodig had...:D

veel plezier en succes in ieder geval, ben wel benieuwd naar de resultaten...:)