• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier

Richard9722

Detailing addict
1 mei 2011
8
60
Hallo,

Ik ben Richard en woon in het noorden van het land.

Al jaren neem ik mezelf voor om mijn auto handmatig te gaan wassen. Het is er echter nooit van gekomen. Teveel werk, geen zin etc.
Nu hebben we echter een splinternieuwe auto aangeschaft. Dat lijkt me een mooi moment om toch maar de handen uit de mouwen te gaan steken (letterlijk).

Zit al een tijdje mee te lezen op het forum en heb al wel gezien dat er erg veel enthousiastelingen zijn. Ben benieuwd of ik het handmatig wassen nu ook ga volhouden.

Heb nog helemaal niets (behalve een standaard handwassetje van valma en wat insectenspray....) dus ga straks gelijk maar even op basis van het stappenplan wat zaken aanschaffen.

Heb alvast een lijstje gemaakt. Ik wil dus rustig beginnen, enkel wassen en waxen. Kleien begin ik eerst nog niet aan.

Als er nog zaken missen, willen jullie dat dan aanvullen?

wassen: Born to be Mild, Mother's Lambswool Mitt, Delirium Towel.
voeden: Poorboy’s White Diamond, Rode ronde hand applicator, Dodo Juice Fantastic Fur.
waxen: Dodo Juice Diamond White hard wax (zilvergrijze metallic auto), Concorso hand applicator, Poorboy’s Deluxe Mega Towel.

overige:
lmv: Wheelwax, Hi-Tech applicator, Cobra All Purpose Towel.

Daarnaast natuurlijk nog emmers nodig en ik heb bij mijn hogedrukreiniger een (naar ik al heb begrepen een slechte kwaliteit) foamlance (B&D). Dus foam komt er ook nog bij.

Welkom Richard.
Lijstje ziet er prima uit. Ikzelf zou de Fantastic Fur gebruiken om wax mee uit te poetsen
en dan dus de Poorboy's doek voor je glaze, maar kijk zelf eens wat je fijn vindt werken.

hey welkom.
niet kleien van je nieuwe auto ???????:|~*
ik heb net mijn nieuwe auto en die is helemaal gekleid,zelfs de bumpers !!zal de grote kost niet maken ,er zit immers een doek bij de set en je maakt van de spraybus 2 keer zoveel door het te verdunnen 1:1.van de 2 blokjes kan je er 4 maken door ze in 2 te knippen!!(als er 1 op de grond valt moet je het weggooien!!)
enkel de deurdorpels onder de deuren dus zijn niet gekleid en ik kan je zeggen er komt niet veel van je wagen ,maar toch genoeg om hem in betere conditie te brengen om te beginnen met de rest!!
ik heb het volgende gedaan:
1:wassen mothers
2:kleien mothers kleiset
3:prof. polish pb
4:black hole
5:wax mothers en ook nog een laagske natty's erover.
de natty's hoeft niet en zonder dit is je wagen even mooi enkel de natty's zou langer ''blijven''.
maar in ieder geval succes met de nieuwe wagen!!8-) 8-)
groeten danny

Welkom, veel poetsfun. Bij mij is het vuurtje ook aangewakkerd na de komst van een nieuwe auto. En kleien? Doe maar.

Welkom Richard, ook ik zat een beetje in het zelfde schuitje. Ik kwam hier ook terrecht na de aanschaf van de nieuwe Ka. Die elke week vertroeteld wordt. :ja
De andere auto, een 11 jaar oude Scenic, was/is ook een beetje verwaarloosd in al die jaren. Maar ik heb nu de Dap900 besteld die ik lekker kan gaan testen op de Scenic, want die is echt niet meer handmatig te redden. Mocht je geen spierpijn willen dan.
Veel plezier hier op het forum.

Welkom hier!

Lijstje ziet er als echte begin goed uit. Ben het wel eens over het kleien, niet twijfelen gewoon doen! En ik denk alleen dat je doeken te kort komt. Je keuze voor de PB doek en de Fantastic Fur is prima (kan niks beters verzinnen) maar je hebt toch echt 2 doeken per stap nodig, liefste zelfs 3. Groote kans dat er wel eens een doek op de grond waait namelijk.

En tsja ach, de rest koop je ook allemaal nog wel een keer, haha

Zojuist de bestelling geplaatst en betaald... Toch ff schrikken :|
Ben benieuwd hoe het gaat. Van alle doeken maar wat extra aangeschaft.

Richard9722 zei:
Zojuist de bestelling geplaatst en betaald... Toch ff schrikken :|
Ben benieuwd hoe het gaat.

Welkom! En ik denk dat als het virus je eenmaal te pakken heeft, je nog wel vaker gaat schrikken....:-b

Uiteindelijk toch maar op aanraden van jullie en ook van Tim het Mothers clay pakket besteld. Vandaag ontvangen.
Vanmiddag enthousiast begonnen:
eerst foamen (en inderdaad B&D foamlance houdt niet over);
daarna gewassen;
gedroogd (de delirium orange doek droogt niet mijn hele auto ineens zonder uitwringen, maar dat had ik ook niet echt verwacht);
gaan kleien. Klei is niet echt vuil geworden, maar de lak wel een stuk gladder (twee kleine krasjes ontdekt op de voorbumper :( Auto is per slot van rekening alweer bijna een week oud...);
glaze opgebracht (poorboys white diamond);
tot slot gewaxed met dodo's diamond white.

Morgen de velgen nog in de wax, het interieur stofzuigen en de ramen schoonmaken.

Wel wat foto's gemaakt, maar het is eigenlijk al wat te donker.