• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw in het assortiment: NexDiag lakdiktemeters!

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.503
198
44
Nieuw in het assortiment bij Carclean.com: NexDiag lakdiktemeters!

NexDiag is een Pools bedrijf die zeer goede lakdiktemeters produceert (in Polen zelf) waarvan wij er 3 hebben uitgekozen: Standard Plus, Professional en de PRO Carbon.
De overeenkomstige factor met deze drie modellen is dat het meet instrument zelf wat het lakwerk raakt rond is en niet plat en dus veiliger is te gebruiken op lakwerk en kan ook ronde plaatdelen goed meten, vandaar de keuze voor deze drie modellen.

De Nex PTG (Paint Thickness Gauge) werkt via de Nex PTG app op je smartphone en geeft uitbereide informatie over het lakwerk. De Professional en PRO Carbon zijn nauwkeuriger, kunnen meer metingen opslaan en de PRO Carbon werkt zelfs op een smartwatch en kan je met stembieding aansturen!

De Standard Plus is een mooi instapmodel en geeft je een indicatie of het paneel is overgespoten of dat er al flink is gepolijst. De Standard Plus meet per 10 micron dus je kunt niet enkele microns verschil meten maar dat is lang niet altijd nodig. Deze meter is ook ideaal als je een auto gaat kopen om schades te ontdekken.
NEXDIAG_Standard_PLUS (1200) (1).jpg


De Professional is een veel uitgebreider model die wel per micron kan meten, de app geeft suggesties waar je moet meten, analyseert het lakwerk, kan rapporten generen en heeft veel meer extra functies via de app. Dit model is zeer geschikt voor de regelmatige thuisdetailer en professionele detailer.

NEXDIAG_Professional (1200).jpg

De PRO Carbon is de meest uitgebreide versie van Nex Diag met smartwatch en stembediening! Met nog meer uitbreidere rapportages per model auto. Via het VIN nummer kan je de auto als het ware inladen in de software en zo je klant een rapport meegeven over zijn of haar auto.

NEX-PTG_Carbon_1 (1200).jpg


Deze producten worden zonder smartphone en/of smartwatch geleverd
 
Laatst bewerkt:
Prima spul! Fijne is dat je na het meten ook een rapport dmv pdf bestand van kan maken.
Maar gebruik eigenlijk net zo lief mijn MD666. Aangezien je een telefoon nodig hebt om de Lakdikte af te lezen. Dat vond ik niet zo fijn werken
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Cordoba
@Dibbuz Een paar vraagjes:
- de bijbehorende software voor je telefoon kost die ook nog geld, of kun je die via Playstore/Apple store gratis downloaden?
- hoe zit het met de software ondersteuning (ik denk aan de Van Moof E-bikes die na het faillissement een probleem hadden omdat de software niet meer ondersteund werd)
- kun je een voorbeeld geven hoe bepaald wordt welk meetplaats geadviseerd wordt (is dat alleen een bepaald paneel, of echt een specifieke plek)
- waarop baseert het systeem dat een deel is overgespoten? Is dat alleen de lakdikte of ook nog iets anders?
 
Laatst bewerkt:
@Dibbuz Een paar vraagjes:
- de bijbehorende software voor je telefoon kost die ook nog geld, of kun je die via Playstore/Apple store gratis downloaden?
- hoe zit het met de software ondersteuning (ik denk aan de Van Moof E-bikes die na het faillissement een probleem hadden omdat de software niet meer ondersteund werd)
- kun je een voorbeeld geven hoe bepaald wordt welk meetplaats geadviseerd wordt (is dat alleen een bepaald paneel, of echt een specifieke plek)
- waarop baseert het systeem dat een deel is overgespoten? Is dat alleen de lakdikte of ook nog iets anders?
Terechte vragen die ik ook heb. Alle drie de versies lijken geen schermpje te hebben. Dus afhankelijkheid blijft van een app. Maar wat als support stopt van zon product?
Geeft nexdiag, nog ergens aan hoelang ze zelf de producten qua app in iedergeval ondersteunen en hoelang ze updates blijven voorzien?

Ben wel in de markt voor een lak dikte meter. Maar dit zijn wel dingen om dus rekening mee te houden in mijn optiek.
 
@Dibbuz Een paar vraagjes:
- de bijbehorende software voor je telefoon kost die ook nog geld, of kun je die via Playstore/Apple store gratis downloaden?
- hoe zit het met de software ondersteuning (ik denk aan de Van Moof E-bikes die na het faillissement een probleem hadden omdat de software niet meer ondersteund werd)
- kun je een voorbeeld geven hoe bepaald wordt welk meetplaats geadviseerd wordt (is dat alleen een bepaald paneel, of echt een specifieke plek)
- waarop baseert het systeem dat een deel is overgespoten? Is dat alleen de lakdikte of ook nog iets anders?
- Software kost geen geld en is gratis te downloaden. Dat kan je al doen voor aanschaf en een demo starten om te kijken wat de software allemaal kan. Handig!
- Zover ik weet werkt de software zo lang deze op de telefoon staat, er is geen actieve serververbinding. Het kan wel zijn dat updates niet meer komen als het bedrijf niet meer zou bestaan. Onmogelijk is niets maar ik zie het zelf niet snel gebeuren. Dat zou ook betekenen dat de app uit de appstore verwijderd moet worden. Er komen dan geen updates meer met nieuwe features maar je kunt de app gewoon nog gebruiken. Displaytje is een klein gemis natuurlijk.
- In de app wordt aangegeven waar je moet meten. Dat zijn suggesties natuurlijk, je kunt daarvan afwijken.
- Dat is een basiswaarde die je in kunt geven. Standaard ziet de meter alles boven (ik dacht) 160 micron als risico voor overgespoten. Daarnaast kan je (sowieso bij pro en hoger) een basismeting ingeven. Dat is dan het dak omdat statistisch gezien dit paneel het minste wordt overgespoten en dan gebruikt de meter die om te bepalen of een paneel is overgespoten.
 
Laatst bewerkt:
Prima spul! Fijne is dat je na het meten ook een rapport dmv pdf bestand van kan maken.
Maar gebruik eigenlijk net zo lief mijn MD666. Aangezien je een telefoon nodig hebt om de Lakdikte af te lezen. Dat vond ik niet zo fijn werken
Het heeft voor en nadelen. Op je telefoon kan natuurlijk veel meer informatie worden getoond, waardes opgeslagen enz. Een klein displaytje er op voor een snelle meting had zeker handig geweest.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas en RoyR
We hebben de PRO hier op demo en kan je hier zien, opsturen gaat wel wat lastig worden vrees ik :)
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker