• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw kort pistool + quick release koppelingen nodig

Even een (misschien overbezorgde) vraag, maar zijn jullie niet bang dat zo'n pistool uit elkaar klapt? Ik weet dat niet alles van ali even kwalitatief is en als het gaat om 100+ bar wilde ik zelf zeker zijn dat ik iets goed in mijn handen zou houden.
 
@Jansen,

Ik denk dat het wel mee valt. De binnenkant zijn wat stalen buizen met messing koppelingen, die kunnen wel wat hebben hoor.

-9471388411588740264.jpg


Het enige waar je op moet letten, is dat je de (gekleurde) nozzle er goed in klikt anders wordt deze gelanceerd en die wil je niet tegen de auto aan hebben :eyes:
 
  • Grappig
  • Leuk
Reactions: Quincy en Jansen
Even een (misschien overbezorgde) vraag, maar zijn jullie niet bang dat zo'n pistool uit elkaar klapt? Ik weet dat niet alles van ali even kwalitatief is en als het gaat om 100+ bar wilde ik zelf zeker zijn dat ik iets goed in mijn handen zou houden.
Een mooie eigenschap van water is dat het slecht compimeerbaar is. Hierdoor kun je een hoge druk opbouwen maar zodra er een lek ontstaat zal het niet uit elkaar klappen maar er komt gewoon een harde straal uit. Zodra er een gat/scheur is zal de druk lager worden dus kan het niet verder kapot gaan. Een leiding kan dus wel kapot scheuren maar er zal geen explosie ontstaan zoals bij perslucht of gassen.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Hm, das balen. De slang past niet in het nieuwe pistool, blijkbaar zit er toch verschil tussen het uiteinde van een Nilfisk en een Powerplus. Is het uiteinde van de slang, of de slang van de hogedruk zelf, te vervangen? Heb gekeken voor een losse Nilfisk slang maar volgens mij is de aansluiting naar de hogedruk anders. Wil toch graag het kleine pistool gebruiken. Hebben jullie een idee? Zie foto's, sommige zijn beetje gedraaid.
 

Bijlagen

  • tempImage8GZqsQ.png
    tempImage8GZqsQ.png
    1,4 MB · Weergaven: 94
  • tempImagepcGXH1.png
    tempImagepcGXH1.png
    1,4 MB · Weergaven: 98
  • tempImagebaEnkQ.png
    tempImagebaEnkQ.png
    1,2 MB · Weergaven: 96
  • tempImageMCX4Ff.png
    tempImageMCX4Ff.png
    1,6 MB · Weergaven: 99
@Mitch Buchannon het tuitje lijkt langer op de foto. Ik heb het eens opgemeten bij mijne (Stihl, komt van nilfisk). Ook in topic mbt short triggerd gun

Wellicht kun je even vergelijken

@Quincy de door jou getoonde insteeknippel, die in het pistool gaat, die ziet er anders uit dan die van Nilfisk. Stuk 2 rubber ringen lijlt langer en open gedeelte is de verdikking lijkt groter.

Ik heb dit ook gehad met de compressor, de L#dl verlengslang voor compressor, die nippel was ook net afwijkend. Voor het oog gelijk, maar och net niet helemaal.

Dus meten is weten.Bekijk bijlage 135191Bekijk bijlage 135190sorry voor de slechte belichting :D de foto's zijn van een Stihl hd, maar mij is gezegd dat dit alles van Nilfisk is.

Als je er voor zorgt dat je de ingaande gedeelte (vrouwtje) van de short gun kun vervangen zit je ook niet vast aan een merk;)

@RoCo @Idua78 ik ben ook wel nieuwsgierig naar jullie genoemde optie voor short gun. Zou je die met mij willen delen. Ik had al wel iets gezien bij de sponsor van MasterMilo op de site (I##i)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Mitch Buchannon
Even een (misschien overbezorgde) vraag, maar zijn jullie niet bang dat zo'n pistool uit elkaar klapt? Ik weet dat niet alles van ali even kwalitatief is en als het gaat om 100+ bar wilde ik zelf zeker zijn dat ik iets goed in mijn handen zou houden.
Zou er me niet teveel zorgen om maken. Groot deel van de productie komt allemaal uit China , van het moment je meer als 1000 stuks besteld maken ze de buitenkant in kleur en naam zoals je zelf wilt. Binnenkant blijft gewoon een chinees pistool.
 
Ik zal geen directe linkjes neerzetten, maar ome Ali is je grote vriend.

Je hebt de short trigger gun zelf nodig:

Bekijk bijlage 138236

Daarnaast heb je deze koppeling nodig van (Nilfisk) slang naar M22 schroefdraad van de short trigger gun:

Bekijk bijlage 138234

Dan heb je een connector nodig van quick release naar de foamlance, in dit geval de Monello Lancia 1.0:

Bekijk bijlage 138237

En eventueel een verstelbare nozzle de auto af te spuiten:

Bekijk bijlage 138238

En dan kun je los gaan met foamen.



De Monello Lancia 2.0 ook omgebouwd:

Bekijk bijlage 138241
Ik heb bijna alle bovenstaande spullen binnen maar ik had een vraag over die verstelbare nozzle. Welke mag je allemaal op de wagen gebruiken ?

Soap en 0% is duidelijk.

Maar kan je gewoon de 15%, 25% en 40% op de lak gebruiken ? of niet ?

alvast bedankt @nicknameless

Aanvullen vraagje: zo een gebogen RVS buis, waardoor je makkelijker onder de wagen en wielkasten kan, iemand een linkje daarvoor ?

Alvast bedankt !
 
Ik gebruik de 25° nozzle alleen voor de sponningen en wielkasten. 40° nozzle voor de lak, uiteraard beide altijd met voldoende afstand
De 15° nozzle zou ik niet gebruiken op de auto.
 
  • Leuk
Reactions: Diezelke
@Diezelke,

Voor het afspuiten van foam of na het wassen gebruik ik een brede straal, zo verwijder je meer dan met een gerichte straal.
Voor de velgen of hardnekkig vuil gebruik ik een wat meer gebundelde straal, uiteraard wel met beleid.
 
@Zoeloe, dat kan wel ware het niet dat het buitendraad is waar de Nilfisk connector opgeschroefd zit.

Bekijk bijlage 138417

Op deze foto heb ik de Nilfisk connector er reeds afgedraaid. Zoals je ziet, heeft het buitendraad, jouw connector gaat dus niet passen....
Bekijk bijlage 138418

Sowieso moet de Nilfisk connector eraf als je de lance op een short trigger gun wilt plaatsen, maar dan heb je wel een connector nodig met binnendraad.
Leg de connector (zonder rubber ring) even in heet water, zo komt deze makkelijker los.
 
@Zoeloe,
Ik vermoed dat je de verkeerde quick release connector hebt Je moet degene hebben met inwendig 1/4" draad.

Je draait de originele connector eraf, schroefdraad schoon maken en dan de nieuwe connector erop zetten, al dan niet met gastape of vloeibare pakking.
Bekijk bijlage 138361

Bekijk bijlage 138362

Bekijk bijlage 138363

Links met originele (Nilfisk) connector en rechts met quick release.
Bekijk bijlage 138364

De quick release komt dan op het gedeelte met de zwarte draaiknop, daarmee connect je de foamlance met de short trigger gun.
Bekijk bijlage 138365
@nicknameless : intussen heb ik mijn spulletjes ook binnen. Ik heb wel een Autofinesse schuimlans, maar tot nu toe lijkt alles te passen (fingers crossed). Echter, hoe draai je de originele goudkleurige connector (met rubber ring) los ? Moet je dan gewoon met twee knijptangen doen ?

Alvast bedankt