• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw lid met auto en motor

StephanMT

Detailing chief
Tester of Bling
5 okt 2018
294
75
Almere
Dag mede liefhebbers van glimmende voertuigen

Mijn naam is Stephan, woonachtig in Almere en in het bezit van een Volvo s60 en vanaf volgende week zaterdag ook van een motor. In het verleden heb ik een blauwe Honda del sol gehad en dit was echt mijn kindje waardoor ik ook geïnteresseerd ben geraakt in het detailen. Nu mijn eerste motor er aankomt wil ik mijn oude passie weer gaan oppakken.

Als het op het detailen aankomt, zit er dan verschil in middelen auto/motor? Ik begin weer schoon, de doeken en pads die ik heb ga ik miet meer gebruiken (denk ik)? Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer dus mijn vraag is ook of er iemand een pakket met diverse producten kan aanraden waarmee ik alles dek zodat ik dit kan bestellen. Ik wil sowieso een black cone polisher voor op de boormachine, zag hier ergens een mooi verslagje ervan.

Alvast bedankt
 
Het betreft trouwens en Yamaha Tracer 900 GT. Verder heb ik een Kärcher k4 full editie dus deze kan ook gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi @StephanMT ,

Ik rijd ook auto en motor en ik gebruik nog steeds oude doeken voor vieze klusjes.
Als ik iets gepolijst of gewaxt heb pak ik de mooie doeken.
Verder niet veel verschil behalve dat de motor wat meer hoekjes en moeilijk bereikbare plekjes heeft.
Ik gebruik allerhande kwasten en borstels hiervoor. Mijn motoren hebben cardan en riem aandrijving dus ik heb geen last van kettingvet, let hiermee op.
Ikzelf gebruik de HD niet op de motor behalve voor een foam, verder niet te harde straal.

Veel plezier met detailen.
 
Hoi @StephanMT ,

Ik rijd ook auto en motor en ik gebruik nog steeds oude doeken voor vieze klusjes.
Als ik iets gepolijst of gewaxt heb pak ik de mooie doeken.
Verder niet veel verschil behalve dat de motor wat meer hoekjes en moeilijk bereikbare plekjes heeft.
Ik gebruik allerhande kwasten en borstels hiervoor. Mijn motoren hebben cardan en riem aandrijving dus ik heb geen last van kettingvet, let hiermee op.
Ikzelf gebruik de HD niet op de motor behalve voor een foam, verder niet te harde straal.

Veel plezier met detailen.

Dankjewel, leuke reactie. Ik wil gewoon een leuk pakketje samenstellen, budget is er niet echt dus ik weet niet waar ik moet beginnen haha.
 
FYI: Heb 2j geleden ook een nieuwe motor aangeschaft en in tegenstelling tot nieuw afgeleverde auto's was de lak van de motor echt 100% defect vrij. Een groot verschil is dat motoren binnen (al dan niet in krat) staan opgeslagen, i.p.v. buiten op het industrie terrein wat vaak bij auto's het geval is. Heb wel Gyeon Iron tussendoor gedaan maar dat leverde helemaal niks op, heb gelakte delen met Gyeon Prep afgenomen en meteen in de wax gezet. Inmiddels wel wat kleine beschadigingen van tanktas magneten, dus binnenkort polijsten en dan gaat er CanCoat op :).
 
Thanks voor je reply @expor. Toevallig foto’s of een topic van de motor?

Na levering dus thuis gelijk even in de was etc gezet als ik het goed begrijp. Mag ik nog vragen waar je de can coat voor gebruikt, vond het een prijzig flesje namelijk.