• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw lid

Simon Van Den Berg

Detailing rookie
27 feb 2015
5
12
41
Heerhugowaard
Beste mededetailers,

ik zit met een vraagje.

Heb voor mijn verjaardag de dap900 v3 concepts Monello starterskit gekregen.
Ben er alleen nog niet echt mee bekend en zou graag met iemand mee willen kijken hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Is er toevallig iemand ook in de buurt van Heerhugowaard die er regelmatig mee werkt, en zo ja, zou ik met diegene mee mogen kijken hoe de stappenplan ongeveer gaat.

En heb ik nog meer nodig om mijn auto knap af te werken, heb nog een heel kleine beetje Mequiars Ultimate Liquid Wax staan maar dat is waarschijnlijk niet voldoende. Welke kan ik er het beste bij aanschaffen.

Het betreft een blauw metallic Seat Cordoba met een wasstraat geschiedenis.

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Greets Simon

Welkom Simon!

Ik woon helaas niet in de buurt.

Heb je naast het DAP900-pakket en de wax al spullen om je auto te wassen?

Welkom!

Op het forum staan div uitgebreide handleidingen, lees die eens goed door dan kom je al een heel eind. Ik ben ook gewoon zelf begonnen en dat ging prima. Je moet het zelf toch een beetje onder vinden want er is geen kant en klaar dap proces,... En iedereen heeft zo z'n eigen werkwijze,...

Met een goedkope poetsmachine haalde ik een hele diepe veeg in mijn lak, resultaat: een hele diepe brandplek in mijn lak.

Sindsdien bang om weer zo'n blunder te begaan.

Anders zou ik het gewoon moeten proberen, hou jullie op de hoogte ;-)

Welkom Simon,

helaas woon ik niet in de buurt.........
Maar kan je toch een paar adviezen geven.
- Met een DAP kun je haast geen blunders maken wat je lak betreft, eerder zul je de pads naar z'n grootje helpen. Lees de diverse handleidingen hier, en check You-tube zou ik zeggen.
- VAG lakken staan er om bekend dat het harde lakken zijn, waarschijnlijk jouw Seat dus ook. Je zult dus misschien niet alle krassen weg kunnen polijsten (mede afhankelijk hoe diep de krassen zitten, uiteraard)
- duw niet te hard op de DAP, laat de machine het werk doen!
- na het polijsten is je lak super mooi, deze dus beschermen met een wax of coating. Collinite 845 is bijv. een goede keuze wat prijs / kwaliteit (lees: standtijd en verwerking) betreft.
- na het grondig wassen zou ik eerst gaan kleien voordat ik ga polijsten.
-veel lezen! Hier op het forum en de produkt-omschrijvingen / revieuws op de CC-site.
-let op: detailen kan verslavend werken..........;-)

Hoi Simon welkom! Ik vond het heel handig om eerst video's te bekijken hoe de echte freaks het doen. Bij het kopen van mijn DAP heeft Carclean ook goed uitleg gegeven (ik bestel mijn produkten online, maar de DAP ging ik zelf "even" halen). Als je googlet op Junkman krijg je heel veel filmpjes en die beste man geeft erg goed uitleg waar ie mee bezig is, je zou bijv. novice to machine polishing kunnen bekijken van 'm. Hij gebruikt andere spullen maar dit kun je wel vertalen naar je eigen pads enzo. Handig is ook dat hij je ook vertelt wat je niet moet doen. Met een grote beker koffie is het erg leuk kijken naar zijn filmpjes. Toe ik mijn DAP had heb ik er drie weken niets mee gedaan, eerst gekeken en nog eens gekeken. Veel succes, ik weet zeker dat je het enorm leuk gaat vinden, vervolgens ga je auto's zoeken om je DAP erop los te laten :-B

Hoi Zluytr, bedankt! Ik heb het net aangepast, heel duf van mij om de namen door elkaar te halen :weetniet

He iedereen

bedankt voor alle reacties en tips.

Ga eerst even wat filmpjes kijken om een beeld te krijgen hoe het gaat.

Valt me wel op dat als je tegen mensen zegt dat je een poetsmachine hebt gekregen voor je verjaardag,dat iedereen wel zijn auto wil laten poetsen whaha.

Eerst maar eens goed oefenen op de Seat en misschien daarna wel op de kever, alleen is het lak daarvan niet al te dik. Is al eens overgespoten en heb daar mijn bedenkingen bij of dat wel goed opgebouwd is.

Hou jullie op de hoogte...

Greets Simon