• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd omtrent polijstmachine

FreddyW

Detailing guru
3 apr 2019
174
105
Beste detailers,

Sinds een korte tijd ben ik mij aan het verdiepen in het detailen van auto's.
Een onwijs interessante en leuke bezigheid om te doen waar ik veel voldoening uit haal.
Vooralsnog heb ik mijn auto's altijd met de hand gepoetst/gewaxt/gepolijst etc. etc..
Nu ben ik van plan om een mooie polijstmachine aan te schaffen voor de amateur in mij en heb ik mijn blik laten vallen op twee machines;
https://www.carclean.com/nl/dap900-v3-raffini-starterskit-platinum-pack.html
https://www.carclean.com/nl/big-foot-lhr12e-duetto-deluxe-kit.html

De DAP900 komt bij mij over als een goede machine voor de beginner zoals ik.
De Rupes komt bij over als 'de premium machine' waar de beginner ook prima mee overweg kan.
Ik heb twee redenen om tot aanschaf van een polijstmachine over te gaan;
1. Het waxen en polijsten professioneler aanpakken met mooiere resultaten.
2. Een goede kennis van mij rijdt een Porsche 911 van de 997-reeks (zilvergrijs metallic) welke ik een volledige lakbehandeling zal geven. Denk hierbij aan het hele pakket (wassen, kleien, polijsten, waxen/sealen etc.).

De hoofdreden van aanschaf is de Porsche 911. Die wil ik zo mooi en netjes mogelijk afleveren en niet met lakschade of dergelijke.
Kunnen jullie mij adviseren omtrent de machines die mijn interesse hebben en de werkzaamheden die ik er mee wil uitvoeren?
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Met groet,
Freddy.
 
Welkom op het forum! :)

Als je met de zoekfunctie zoekt op bijv. "Nieuwe machine" of iets in die trant, dan zul je een berg topics vinden waarin dezelfde vraag wordt gesteld. (+ alle mogelijke antwoorden) ;)

Over het algemeen zal je zien dat men begint met een DAP900. (Hier kan je ook kleine backingplates op zetten)
Meestal is dit voldoende, maar men neemt er soms een tweede machine bij.
 
Ik heb inmiddels 6 machines hangen, en daarvan is de Duetto (lhr12) mijn favoriet.

Maar ik maar 1 machine mag hebben, zou ik toch voor de DAP900 gaan. In mijn ogen de beste allrounder.
Dit puur om het feit dat hier verschillende steun poten op kunnen, en je daardoor alle hoekjes op de auto het beste kan polijsten.
 
De DAP900 is wat minder krachtig in het polijsten dan de LHR12, dat komt vooral door de kleinere uitslag van de DAP. Die kleinere uitslag heeft ook een voordeel: daardoor is de DAP beter inzetbaar op smalle randen, waardoor ie in het geval je maar 1 machine hebt, meer allround is. Een echt nadeel van de DAP is dat ie meer trilt en meer lawaai maakt dan de Rupes. Als je voor de DAP gaat, bestel dan ook een aantal 4" pads die je op de kleine backing plate kunt gebruiken.
 
Als het budget het toelaat koop je idealiter een Duetto+mini ,is er een minder groot budget koop dan een DAP900 .
1e optie is best een uitgave dat weet ik maar bedenk dat de restwaarde ook goed is van die machines.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
+1 voor bovenstaande reacties en zelf realistisch blijven.
Hoe vaak ga je machine gebruiken, wat wil je allemaal en vind je het leuk (op termijn) om te detailen.
Met een DAP kun je prima eerst uit de voeten, behoudt redelijk z’n waarde, wordt tweedehands ook voldoende aangeboden etc. En uiteindelijk verschil in resultaat tussen DAP en bijv Rupes of Flex... nope.

Ik denk dan altijd, je gaat als eerste auto toch ook niet meteen voor een gloednieuwe Bugatti, maar eerst voor een eenvoudiger modelletje om het te leren.
 
Laatst bewerkt: