• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw met een F11

Donferrow

Detailing rookie
11 feb 2018
3
15
42
Uithoorn
Hallo, ik ben Dimitri, getrouwd, 2 kinderen (4 &6) en reeds 17 jaar ondernemer. Na jaren Range Rovers gereden te hebben (Vogue en Sport) ben ik sinds gisteren de eigenaar geworden van een BMW 5-serie F11 in het Imperial Blue met panorama-dak, 8 traps automaat ed.
Ik wil van het voorjaar als het weer wat beter wordt de auto compleet onderhanden nemen met polijsten ed. ik ben daar nog een beginner in dus ga mij eens goed verdiepen wat ik als 'starter' nodig heb als basis materieel/materiaal.
Fijne zondag!
f11thuis.jpg
f11thuis1.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Timm en Wouter_BMW
Welkom hier! Altijd fijn zo’n F11 met 8 traps automaat...voor mij DE automaat en vele malen beter dan DSG en de rest.
Veel plezier van de auto en het detailen.
 
Welkom Dimitri. Ik zou zeggen begin gewoon met de juiste wasspullen en een kleiset, dan kun je beginnen om de lak goed schoon te krijgen. Als je dan nog een waxje hebt om de auto te beschermen, kun je rustig inlezen en afwachten op beter (buiten-) detailweer.

Wat misschien ook een goede optie is: de clinic eind deze maand bij Carclean (ik dacht dat er weer een paar plekjes vrijgekomen zijn). Dan leer je van alles over detailen en kan zelf ook wat proberen op proefpanelen, dat kan ook veel helpen bij de keuze van je producten. Overigens is meestal aan het eind van zo'n clinic de mogelijkheid om met korting te shoppen.

Linkje naar de clinics.
 
Welkom op het forum! Genoeg tips te vinden hier op het forum! Zoals eerder gezegd check vooral de "handleidingen en tutorials" :)