• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw met iets ouds

Alleycat is 'gewoon' een merk velgen. Net als MSW, of BBS, of Monza, of Ronal.

Alleycat velgen van het type ''rallye'' lijken misschien een beetje op deze; dat zijn ook een soort 'honingraat' velgen, maar Alleycat "rallye" is toch wat meer ster-vormig.

Wel een dikke bak die Volvo, maar met dat import kenteken + LPG installatie + 1986 -> komt het wel een beetje als een knakenjager over: zeker wél dagelijkse auto, en tóch oldtimerverzekerd?
 
JaapP zei:
Alleycat is 'gewoon' een merk velgen. Net als MSW, of BBS, of Monza, of Ronal.

Alleycat velgen van het type ''rallye'' lijken misschien een beetje op deze; dat zijn ook een soort 'honingraat' velgen, maar Alleycat "rallye" is toch wat meer ster-vormig.

Wel een dikke bak die Volvo, maar met dat import kenteken + LPG installatie + 1986 -> komt het wel een beetje als een knakenjager over: zeker wél dagelijkse auto, en tóch oldtimerverzekerd?

Oldtimerverzekerd tot 10.000 km per jaar. En word dagelijks gebruikt. Heb voor een oldtimer gekozen omdat bijvoorbeeld een 240 van 1990 qua vaste lasten nogal duur is voor iemand van 21. M'n 240 is getaxeerd, en heb 'm nu voor €25,- per maand all-risk verzekerd, tegenover €55,- per maand WA toen 'ie nog niet belastingvrij was. En als ik een echte knakenjager was geweest dan had ik er geen gekocht in nette staat met 'n ton op de teller. Deze wordt dan wel dagelijks gebruikt, maar d'r wordt genoeg geld aan uitgegeven om 'm netjes te houden en (waar nodig) te verbeteren.
 
:)

Ik probeer slechts aan te geven dat je (hoe goed je 't ook bedoelt) snel zult worden aangezien als knakenjager: Grote, oude, comfortabele auto, geimporteerd en op LPG met vrijstelling voor MRB.. you do the math.. Die nieuwe 3 letter kentekens op een klassieker: persoonlijk vind ik het afbreuk doen aan de auto,. hoe mooi ook.
 
JaapP zei:
:)

Ik probeer slechts aan te geven dat je (hoe goed je 't ook bedoelt) snel zult worden aangezien als knakenjager: Grote, oude, comfortabele auto, geimporteerd en op LPG met vrijstelling voor MRB.. you do the math.. Die nieuwe 3 letter kentekens op een klassieker: persoonlijk vind ik het afbreuk doen aan de auto,. hoe mooi ook.

Tsja, mensen hebben helaas altijd snel een mening klaar. Ik trek me er weinig van aan, en de meeste auto/oldtimerliefhebbers zullen er dan ook wel anders over denken. Een oude auto rijden heeft z'n voor en nadelen. Het grote voordeel is inderdaad dat de vaste kosten lager zijn. Ik zou liegen als ik zeg dat dat niet voor me mee heeft geteld :-d Maar ook zodra de wetgeving zou veranderen en het hele voordeel wegvalt, blijf ik er lekker in rijden. Denk inderdaad wel dat een groot deel van de oldtimerrijders hun auto weg zullen doen, waardoor ook de markt op z'n gat zal vallen en er een hele hoop auto's op de sloop zullen belanden. En wat dat kenteken betreft, ben ik het he-le-maal mee eens. Ik had graag een mooi setje blauwe platen gehad. Gelukkig zie ik het zelf niet als ik er in rijd :-p
 
Maar heb je de keuze dan niet gekegen bij het RDW om een klassiek kenteken te verkrijgen, en daarbij de mogelijkheid om blauwe platen te mogen voeren?
 
Aangepaste kentekenserie's zijn alleen voor nog oudere auto's beschikbaar: xx-YA-xx en xx-YB-xx zijn slechts voor auto's met een datum eerste toelating tot 1 jan 1978 'verkrijgbaar'.
Een 1986ér heeft helemaal de mogelijkheid niet met blauwe platen te rijden; ook niet als ie origineel nederlands was geweest.

Gelukkig zie ik het zelf niet als ik er in rijd

Haha,. inderdaad... maar, op de motorkap na, zie je uberhaupt niet zoveel van de buitenkant van de auto.. en toch zitten we op 't cc forum :)
 
michelv. zei:
Maar heb je de keuze dan niet gekegen bij het RDW om een klassiek kenteken te verkrijgen, en daarbij de mogelijkheid om blauwe platen te mogen voeren?

Nee, dat is alleen bij auto's van voor 1978 (na '78 zijn de gele platen gekomen). Anders had ik dat natuurlijk wel gedaan.
 
:schaam Jullie hebben gelijk, ik heb alleen van die karren van ver voor 1978 dus helemaal niet bij stil gestaan.
 
Welkom,

Mijn ouders hebben zo'n auto gehad maar dat was geen auto dat was een tank die uiteindelijk 400000km heeft gelopen voordat ze hem weg deden!

tot zaterdag!
Dries
 
Welkom! Een vriend van mij heeft ook net een 240GL gekocht. Woensdag in gereden! wat een wagen! Echt super te rijden! Veel plezier en veilige kilometers in "de tank"

Groeten,

Christiaan
 
Dikke wielen inderdaad. Alleen zijn ze bijna niet te vinden en zijn ze rond de 1000 euro.
Helaas zijn ze ook meestal binnen een dag weer van Marktplaats af..