• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw op Forum en Detail-wereld

Frits Luxemburg

Detailing rookie
24 sep 2021
11
15
Hier is mijn eerste berichtje met wat vragen. Ik hoop dat ik dit op de juiste plaats doe, zo niet dan hoor ik dat graag van een moderator.
Zoals gezegd ben ik nieuw op het forum en ook nieuw in de detailing bezigheden.
Heb dus verschillende artikelen aangeschaft en ook al voorzichtig het één en ander geprobeerd.
Ik zoek altijd éérst op internet naar een mogelijk antwoord op mijn vraag maar kan deze vreemd genoeg niet vinden.
Eigenlijk best wel beginners vragen dacht ik.
Ben dus voor het eerst aan de slag gegaan met Monello Artico Magico Snow Foam. Maar weet eigenlijk nog niet zeker hoelang je dit moet laten inwerken voordat je het afspuit.
Hetzelfde heb ik met Monello Non-Ferro op de velgen. Hoelang moet dit inwerken.
En als laatste betreffende de Micro Fiber doeken zoals Peluche Verde en Monello Doppino Drying Towel en Monello Disco Duo applicator pads, de vraag is hier kan ik deze wassen of reinigen, en zo ja op welke manier?
Voila, dit zijn mijn beginners vraagjes, en alvast bedankt voor tips en suggesties.
Een fijne dag gewenst, Frits Luxemburg.
 
- Een snow foam kun je een aantal minuten in laten trekken maar zorg ervoor dat het niet opdroogt. Als je de auto uit de zon zet en hij is niet te warm zal je zien dat een groot deel van de foam van de auto is gelopen voordat het opdroogt en daarna kan je alles goed afspuiten.
- Voor de Non ferro geldt hetzelfde. Laat het enkele minuten intrekken op een koude velg en je kan het tussentijds met een natte kwast of borstel opnieuw agiteren zodat het beter zijn werk doet.
- De doeken kun je uitwassen met normaal wasmiddel of speciale microfiber wasmiddelen. In dit topic staan veel ervaringen van gebruikers van dit forum.

Dit topic hoort niet thuis in dit sub-forum maar misschien kunnen de mods dit verplaatsen.
 
EDIT: wat hierboven staat!

De foam mag niet opdrogen. Dus zolang als je schuim hebt en het geheel nog afzakt, zit je goed. Met een dik schuim kan dit dus best wel even duren (5-10 minuten). De klok is dus niet zozeer je raadgever in deze, maar je ogen.

Voor de Non-Ferro geldt dit ook, waarbij het nog belangrijker is dat deze niet droogt. Het voordeel is wel dat je deze met een vochtige doek, borstel of kwast kunt 'heractiveren'. Dus opspuiten, laten reageren en dan borstelen; je krijgt nu paars/roze schuim. Dit laat je wederom niet opdrogen en dan spuit je grondig af.

Het wassen van de doeken en pads kan heel goed. Het wassen van microvezel kan wel een wetenschap op zich zijn heb ik hier geleerd. Je kunt speciaal wasmiddel hier voor kopen (ook bij carclean), maar het allerbelangrijkste is dat je wast zonder wasverzachter! Dus als je een wasmiddel gebruikt, dan ook niet een alles-in-één. Temperatuur op 40/60 graden (volgens label zo je wilt), synthetisch programma als je machine dat heeft. Centrifugeren is wellicht voor de pads wat taai; het foam wil intern wel eens verdraaien geloof ik, maar ik heb ze ook wel eens in een waszakje gedaan (voor BH's e.d.; niet doorvertellen aan mijn vrouw!).

Zelf was ik met een normaal vloeibaar wasmiddel, 60 graden, synthetisch programma, 4x spoelen, 1200 toeren centrifugeren. Alles ondergaat dat programma: pads, doeken, washandschoen, washpad, droogdoek etc..Daarna in de droger op lage temperatuur, maar je kunt ze ook gewoon te drogen hangen.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
- Een snow foam kun je een aantal minuten in laten trekken maar zorg ervoor dat het niet opdroogt. Als je de auto uit de zon zet en hij is niet te warm zal je zien dat een groot deel van de foam van de auto is gelopen voordat het opdroogt en daarna kan je alles goed afspuiten.
- Voor de Non ferro geldt hetzelfde. Laat het enkele minuten intrekken op een koude velg en je kan het tussentijds met een natte kwast of borstel opnieuw agiteren zodat het beter zijn werk doet.
- De doeken kun je uitwassen met normaal wasmiddel of speciale microfiber wasmiddelen. In dit topic staan veel ervaringen van gebruikers van dit forum.

Dit topic hoort niet thuis in dit sub-forum maar misschien kunnen de mods dit verplaatsen.
Ok, duidelijk, weer wat geleerd, bedankt voor de snelle reactie!!
 
  • Leuk
Reactions: Timo84