• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuw op het forum, Eddie

Eddie_d

Detailing trainee
20 aug 2013
32
40
Hallo allemaal,

Vorige maand heb ik mezelf hier ingeschreven. Daarna veel gelezen en wat advies ingewonnen over de verschillende producten. Nu even een voorsteltopic.

Ik heb een heel klein beetje ervaring met het wat verschillende producten die hier op het forum voorbij kwamen. Mijn vorige auto was een Hyundai Tucson. Deze heb ik in 2007 nieuw gekocht. Na aankoop veel gelezen over het goed wassen en onderhouden van de auto. Ik heb toen een aantal spullen van Meguiars besteld. Dit was de shampoo, de klei, de spray die bij de klei hoorde, een washmitt, de wax van meguiars, velgenreiniger en een aantal doeken. De eerste twee jaar heb ik de auto ook in vrij nette staat kunnen houden. Toen kwamen er twee verhuizingen, gezinsuitbreiding en een tekort aan vrije tijd. De auto ging, vanwege gemakzucht, dus weer gewoon door de wasstraat bij Bob. Na 7 jaar veel plezier van deze auto te hebben gehad was het tijd voor een nieuwe.

De nieuwe auto die hier sinds kort voor de deur staat is een Opel Zafira Tourer. Een 7-zitter dus genoeg ruimte. Nu er weer wat vrije tijd is wil ik deze auto weer helemaal vanaf het begin goed onderhouden. Ik heb hem nu een paar keer voorzichtig met de hand gewassen (2-emmersysteem met Meguiars shampoo). Maar wil hem dus eigenlijk binnenkort een volledig 5 stappenplan geven zodat de auto helemaal spik en span is. Zag jammergenoeg dat de beginners-clinic die binnenkort is vol zit. Ben wel benieuwd of de manier waarop ik in het begin mijn Tucson behandelde de goede is.

Binnenkort dus even langs Carclean, zit hier vlakbij in de buurt. Of even een bestelling in de webshop. Hierbij een foto van de nieuwe auto.

nz7p.webp

Groet,
Eddie

Weer eens iets posten in mijn voorstel topic. Auto is bijna een jaar oud en wordt netjes bijgehouden met mooie producten van Carclean. Dit voorjaar een clinic handmatig wassen gevolgd, dit was erg leerzaam en leuk. Vorige maand voor m'n verjaardag een DAP900 gekregen en daarna tijdens de summer sale nog wat nieuwe producten besteld.

Vandaag de auto, na de nodige vakantie kilometers, eens goed onder handen genomen. De DAP900 voor het eerst uitgetest. Dit was nog best wel even wennen en heb voorzichtig aangedaan en eens gekeken hoe het allemaal werkte. Vooraf een hoop filmpjes gekeken en op het forum gelezen. Ik heb wel wat lichte waskrasjes maar voordat ik de dap hier echt voor wil gebruiken wil ik eigenlijk eerst eens een clinic volgen of eerst op een 'oude' auto oefenen. Vandaag heb ik alleen maar met finale op de witte pad gewerkt. Eerst heb ik de hele auto gekleid. Daarna een rondje finale op wit, een rondje black hole op zwart en daarna een laagje Collinite 845. Deze was goed vloeibaar geworden door de temperatuur. Het viel me wel op dat na hard schudden er af en toe nog een soort van kleine klontjes in zaten.

Verder de velgen met twee laagjes Poorboys wheel sealant gedaan. Eerst natuurlijk schoongemaakt en non-ferro gebruikt. Verder de ramen gedaan met Dodo glass cleaner en het kunstof aan de buitenkant nog met Autofinesse revive.

Ik was zelf eigenlijk nooit zo van een banden dressing maar nu de auto er zo netjes uitziet vind ik het wel een beetje misstaan dat de banden viezig en grijzig zijn.

Hier nog wat snelle foto's van m'n iphone.

conv_873.webp

conv_875.webp

conv_876.webp

conv_877.webp

conv_878.webp

Bijlagen

• conv_872.webp
    conv_872.webp
    590,7 KB · Weergaven: 109
  • conv_874.webp
    conv_874.webp
    608,5 KB · Weergaven: 134
Die ziet er weer prachtig uit, inderdaad nog even de bandjes weer mooi zwart en je kan hem zo bij dealer zetten zonder dat ie t doorheeft :-)^

Wat me ook opvalt is dat de lak best wel strak gespoten is.

Op de foto's lijkt het inderdaad allemaal vrij strak te zijn. In werkelijkheid zie je toch wel wat orange peel. Vooral op de deuren. Voordat ik dit forum bezocht wist ik niet eens wat orange peel was maar nu herken ik het goed.