• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw oudje

C4Vette

Detailing rookie
7 feb 2018
12
15
Hallo allemaal,

Dat ‘oudje’ slaat op mijn autootje :)
Puur voor de hobby heb ik bijna twee jaar geleden een smart Roadster gekocht. Deze auto heeft nogal wat liefde misgelopen en wordt nu in de tweede winter door mij technisch onder handen genomen. Alle onderdelen waar ik aan werk worden tot in detail weer mooi gemaakt. Ook de buitenkant begint aan de beurt te komen; nu bezig met steenslag reparaties en onderdelen spuiten zoals ruitenwissers e.d. Dus eigenlijk ‘per ongeluk’ aan het detailen geslagen. Door op internet te zoeken naar hoe anderen dit doen kwam ik op dit forum terecht en hoop hier nog veel te leren.
Vandaag is mijn bestelling met een dap900 binnen gekomen met setjes om te kleien en polijsten.

Ed
 
Laatst bewerkt:
9FBFBF77-0095-481D-B140-4A226F489911.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Inmiddels al flink wat gelezen op het forum. Hierdoor begrepen dat (vuistregeltje) veel Duitse auto’s een harde lak hebben en Franse auto’s meestal zachter. Voor mijn autootje was het tot vandaag een verrassing: een smart is een Duitse auto maar word in Frankrijk geassembleerd. Na vandaag kan ik jullie vertellen dat de lak HARD is.
De staat van de lak is ronduit slecht: steenslag, krassen en swirls. Ik ben begonnen met een gele pad van Monello met meguiars ultimate compound (omdat ik deze al in huis had). Na vier hits met de dap900 zijn de swirls er uit maar de krassen niet. Het zijn zichtbare krassen maar zijn met een nagel niet te voelen. Zou dus moeten lukken met wat grover polijsten lijkt mij. Ga de paarse pad bestellen met Raffini veloce compound. Twijfel nog wel een beetje tussen de paarse wollen- en foam pad.