• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw polijst middel

Wesdw

Detailing trainee
11 jun 2018
24
45
33
Vorig jaar mijn a3 2013 onder handen genomen met de dap en monello poets en pads.
nu wilde ik eenkeer andere polijst middel proberen wat raden jullie aan.
zie goede dingen over menzerna.
gaat vooral om de zware compound en de finish.
had het idee dat de polijst van monello weinig verschil in de glans zat met volce en final.
auto word afgewerkt met cancoat.
 
Ik werk met Menzerna polijstmiddelen en ben heel tevreden van het resultaat. Vooral de 400 is een topper. Zware correctie met een aanzienlijk goede finish en stoft redelijk weinig. Als je nadien nog afwerkt met een goede polish zit je zeker goed.
Ik hoor ook zeer goede reacties van de Gyeon middelen.
Zijn er eigenlijk nog wel slechte polijstmiddelen tegenwoordig? Het zit em volgens mij vooral in het feit of je er mee overweg kan.
 
ook ik doe erg veel met Menzerna hoewel het ook wel persoonlijk is denk ik,
het is maar net wat je fijn vind werken maar zoals ik al gezegd heb Menzerna vind ik
een erg fijn product :D
 
  • Leuk
Reactions: Wesdw
ook ik doe erg veel met Menzerna hoewel het ook wel persoonlijk is denk ik,
het is maar net wat je fijn vind werken maar zoals ik al gezegd heb Menzerna vind ik
een erg fijn product :D

heb je wel is met monello gewerkt en wat zeg je van de final welke glans is beter?
 
ik citeer Tim even:
“De Monello polijstmiddelen zijn zoals @Marcel197 zegt door Menzerna ontwikkeld en geformuleerd. Het is dus niet zo dat wij een formule aan Menzerna hebben gegeven en dat zij op basis daarvan gaan produceren. De Monello polijstmiddelen zijn dus volledig ontwikkeld en geformuleerd door Menzerna. Het enige dat zij doen is rekening houden met onze wensen.

@Ric325i ik durf dat niet te garanderen, maar het is mogelijk. De polijstmiddelen van bijvoorbeeld Swissvax zijn jarenlang door Menzerna geproduceerd en ik geloof dat zij nu gewisseld zijn van leverancier.”

En zo zijn er nog wel meer merken die hun polijstmiddel uit de stal van menzerna halen maw als je wat anders zoekt kun je wat mij betreft beter eens gaan shoppen bij Scholl (S3 is erg goed) ,Nanolex of Gyeon.
 
Ja daar ben ik zoals vele hier denk ik mee begonnen :D @Wesdw en opzich tevreden over hoor begrijp me niet verkeerd,
Maar ooit eens de overstap naar Menzerna omdat toen Monello niet beschikbaar was
En kwam erachter dat het voor mij beter werkte, en ik had het idee (misschien is het gewoon een gedachte)dat bv de 3800 vergelijk dat met de finale net dat beetje meer glans gaf.
Verder moet ik wel zeggen dat het polijsten zoals ik al gezegd had soepeler gaat en toch wel een betere correctie geeft.

Hier een wat oudere foto van mijn fiesta alleen een rondje Menzerna 3800.
20200329_154209.jpg

Onlangs de auto van me vrouw gedaan
2staps gepolijst
Menzerna 2200 en Menzerna 3800
20200419_204342.jpg

Dus ja het blijft altijd een persoonlijk iets denk ik maar Menzerna werkt voor mij gewoon het beste,maar als jij gewoon goede resultaten behaald met Monello zou ik zeggen never change a winning team
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en Wesdw
Ja daar ben ik zoals vele hier denk ik mee begonnen :D @Wesdw en opzich tevreden over hoor begrijp me niet verkeerd,
Maar ooit eens de overstap naar Menzerna omdat toen Monello niet beschikbaar was
En kwam erachter dat het voor mij beter werkte, en ik had het idee (misschien is het gewoon een gedachte)dat bv de 3800 vergelijk dat met de finale net dat beetje meer glans gaf.
Verder moet ik wel zeggen dat het polijsten zoals ik al gezegd had soepeler gaat en toch wel een betere correctie geeft.

Hier een wat oudere foto van mijn fiesta alleen een rondje Menzerna 3800.
Bekijk bijlage 126787
Onlangs de auto van me vrouw gedaan
2staps gepolijst
Menzerna 2200 en Menzerna 3800
Bekijk bijlage 126786
Dus ja het blijft altijd een persoonlijk iets denk ik maar Menzerna werkt voor mij gewoon het beste,maar als jij gewoon goede resultaten behaald met Monello zou ik zeggen never change a winning team

Ziet er super uit die fordjes
Denk dat ik gewoon om te proberen die 3800 maar is bestel.
mijn auto staat nog in de coating en wilde hem binnekort doen omdat hij toch minder begint te worden en er een jaar op zit.
dus mischien doe ik hem wel 1 staps met de 3800.
lijkt me voldoende en als ik er dan iets meer glans uit haal zou dat super zijn.
Bedankt voor de info
 

Bijlagen

  • CC2D0BAD-A479-40A5-905D-AF072722962F.jpeg
    CC2D0BAD-A479-40A5-905D-AF072722962F.jpeg
    278,3 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: Rémon
Ik heb gisteren zelf voor het eerst met DAP en Gyeon gepolijst en vond het zeer fijn werken. Stoft nauwelijks, corrigeerde erg goed en werkt ook erg makkelijk af. Geen reden om voorlopig iets anders te proberen.

Wellicht tipje voor je?
 
  • Leuk
Reactions: Wesdw en Nick1407
Ziet er super uit die fordjes

Denk dat ik gewoon om te proberen die 3800 maar is bestel.
mijn auto staat nog in de coating en wilde hem binnekort doen omdat hij toch minder begint te worden en er een jaar op zit.
dus mischien doe ik hem wel 1 staps met de 3800.
lijkt me voldoende en als ik er dan iets meer glans uit haal zou dat super zijn.
Bedankt voor de info
Geen dank graag gedaan daar zijn we ook hiervoor he om elkaar te helpen :grinning: ;)
 
  • Leuk
Reactions: Wesdw
Hoeveelheid stof, is ook sterk afhankelijk van de omstandigheden, als het warmer is heb je meer last van stoffende polijstmiddelen, en ook grovere polijstmiddelen stoffen meer dan fijne polijstmiddelen. Het is dus zo goed als onmogelijk om op basis van 1 of 2 keer gebruiken van een polijsmiddel te bepalen of het een middel is dat veel stof oplevert.