• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw product Monello Acquafobia

Vandaag gebruikt op een gele Megane RS en het overtrof mijn verwachtingen. Het ritje naar huis en de auto was al droog. Nu vraag ik mij af, aangezien het waterafstotend is, of dit een goed product is voor onder de auto? Denk aan alle randjes waar altijd veel vuil zit ... en hoe zit het als je het op ruiten gebruikt?
 
Afgelopen week Aquafobia geprobeerd. Na het wassen de auto afgespoten met de HD, daarna per paneel enkele puffen Aquafobia en met de HD zorgvuldig afgespoten. Daarna met een droogdoek gedroogd wat resulteerde in één grote waas en strepen welke maar met moeite waren te verwijderen..... Nu lees ik pas dat je eigenlijk 15 minuten moet wachten alvorens te drogen, had ik dat maar eerder geweten. Volgende keer nog maar eens proberen maar dan met 15 minuten wachttijd.
 
Ik gebruik het ook overal voor. Behalve op de voorruit ivm een witte waas achter je ruitenwissers aan waar ik bang voor ben. Ik ben immers een beetje raam coating af ivm bobberende wisserbladen, maar dat is een ander verhaal.
 
Ik wilde de Aquafobia ook proberen, dus ging nog even wat oudere topics doorlezen. Daar zag ik inderdaad ook veel problemen met wazen/strepen/vlekken. Op de eerste paar pagina's word besproken dat je de auto inderdaad na het afspoelen nat kan laten --> per paneel een paar pufjes Aquafobia --> afspoelen met HD of sterke vaste straal --> 15 minuten wachten --> drogen.

Dus als ik het zo goed begrijp, kan ik na het afspoelen een paneel wat pufjes Aquafobia geven, van boven naar beneden afspuiten met de HD, volgende paneel... Als ik de hele auto ingespoten en afgespoeld heb, moet ik de boel af en toe natspuiten totdat er 15 minuten zijn verstreken. Dan beginnen met drogen bij het eerste paneel?


Greetz
 
Ik gebruik het steeds op volgende manier, en heb nog nooit last van strepen, waas of vlekken gehad:
Auto is nog nat na het afspoelen
Paneel insprayen met Aquafobia
Afspuiten met HD
Volgende paneel insprayen
Afspuiten met HD
...
Nadien ga ik er over met een droogdoek en klaar :)
 
DT89 - Zoiets had ik ook gedachte, maar ik las ook iets over het uitharden van de Aquafobia en dus klonk het wel logisch dat je wacht met drogen. (15 minuten)

De manier waarop jij het doet lijkt mij lekkerder werken als een kwartier lang alles nat houden.

Thanx!



Greetz
 
Ik gebruik altijd Gyeon Wetcoat maar dat is dan toch veel makkelijker in gebruik. Auto afspoelen na wassen, volledige auto inspuiten/vernevelen met Wetcoat en vervolgens goed afsoelen met de HD. Daarna drogen met paar pufjes Meguair's Last Toch (ritueel). En vervolgend genieten van de beading tijdens de regenbui.
 
tembaco Ik snap je punt niet helemaal? Acquafobia breng je op exact dezelfde manier aan? En Last Touch zou ik niet zo snel doen, aangezien dat spul nogal vol siliconen zit.

En wij raden af om de hele auto in één keer te vernevelen, zeker met Wetcoat. Hoe vaak wij mails hebben gekregen van mensen met vlekken... Beter is per paneel.

Quantoxx Uitharden? Nee hoor, zeker ook niet 15 minuten wachten met afdrogen. Gewoon meteen drogen.
 
  • Leuk
Reactions: bros
ikkezelluf;n436749 zei:
Afgelopen week Aquafobia geprobeerd. Na het wassen de auto afgespoten met de HD, daarna per paneel enkele puffen Aquafobia en met de HD zorgvuldig afgespoten. Daarna met een droogdoek gedroogd wat resulteerde in één grote waas en strepen welke maar met moeite waren te verwijderen..... Nu lees ik pas dat je eigenlijk 15 minuten moet wachten alvorens te drogen, had ik dat maar eerder geweten. Volgende keer nog maar eens proberen maar dan met 15 minuten wachttijd.
Waar komt in hemelsnaam die 15 minuten wachttijd vandaan? Dat staat niet op het etiket en is ook helemaal niet de bedoeling.

Heb je vlekken en vegen? Dan heb je denk ik te veel gebruikt. Of het komt door een wax of sealant die eerder is aangebracht op de auto.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Tim - Ik denk dat ik dat in dit topic gelezen heb of misschien een ander topic over Aquafobia.

Ik zal even snel rondneuzen waar ik dit precies gelezen heb. (15 minuten wachttijd)

Ook las ik ergens dat er werd geadviseerd om de auto, nog nat, in te spuiten met Aquafobia, afspoelen met HD en 30 seconden later afdrogen.

Ik ken het product zelf nog niet, dus nam het laatst vermelde topic bericht aan.


Greetz
 
Tim - Ik kan mij ook niet 1-2-3 een ander topic herinneren over Aquafobia. Maja, geeft ook niet.

Misschien dan nu even voor de duidelijkheid -->

Gebruik Monello - Aquafobia;
  • Wassen
  • Afspoelen
(Drogen niet nodig)
  • Per paneel - Een paar sprays Aquafobia
  • Per paneel - Afspoelen met HD of sterke vaste straal.
(Nat paneel + afspoelen zorgt voor verdeling van product over paneel)
  • Drogen
(Drogen kort na afspoelen)


Kan ik dit dan als stappenplan nemen?



Greetz
 
Tim - Top! Thanx voor de info, Tim.

Zal op deze laatste pagina het stappenplan even vermelden zodat hij bij het (tot nu toe) laatste bericht te vinden is.

Gebruik Monello - Aquafobia;
  • Wassen
  • Afspoelen
(Niet drogen)
  • Per paneel - Een paar sprays Aquafobia
  • Per paneel - Afspoelen met HD of sterke vaste straal.
(Nat paneel + afspoelen zorgt voor verdeling van product over paneel)
  • Drogen
(Drogen kort na afspoelen)
  • Volgende paneel
 
Ik moet Aquafobia nog proberen, maar in de reviews van het product (CC-shop) staat een bericht over het goed ontvetten van je voorruit als het daar per ongeluk op terecht is gekomen.

Misschien voldoet een overdosis shampoo, misschien een wat sterker product. (Glass Cleaner, APC, etc)


Greetz