• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw project - Scania 164L V8 480pk

michelm1978

Detailing rookie
11 aug 2009
31
0
Allemaal,

Binnenkort ga ik starten met deze 'grote jongen'.

Een Scania 164L V8 met 480pk. Het is een auto van 2003 en heeft nu ongeveer 600.000km op de klok staan. Voor een truck net ingelopen..... :-"

De auto is alleen goed bijgehouden met wassen, verder nooit gepoetst.

scaniajos01.jpg

scaniajos02.jpg

scaniajos03.jpg
 
We doen alleen de trekker (truck). De wagen is van een oom van me. Hij rijdt steeds met de trailers van zijn opdrachtgevers. Dat kunnen steeds anderen zijn. Dan rijdt hij containers (misschien wel met DAP 500's :) ) en de andere keer heeft ie palmbomen in de trailer zitten.

Toch vergis je niet in de oppervlakte van zo'n apparaat. Het hoeft ook niet in 1 dag af. Fotoreportage volgt uiteraard!
 
PFFFFFF ga er maar aan staan :!
Wel veel eer van je werk als het allemaal weer blinkt :ja

In September een Mercedes Actros doen voor de schoonvader , alvast veel succes we wachten op het resultaat ...
 
ach goede autodetaillers zijn hier genoeg.. dus leuk om eens iets te doen wat niet alledaags is. Misschien dat ik binnenkort de keuken ga detaillen.. (dat laatste is een grapje)....
 
Net wat Peter zegt: leuke en vooral grote klussen zoek je uit! :grinning: :D
600000km is inderdaad nog niets, zeker niet voor een Scania

En wat betreft de keuken: helaas, je bent niet de eerste. Er zijn al mensen voor je geweest die bezig zijn geweest met de keukenkastjes en RVS delen (o.a. het aanrechtblad).:)
 
mijn lambo en alfa modellen staan indd in de natty's, evenals de laptop
model wagentjes krijgen weleens een duik in het was emmertje (btbm. nadat ik de auto heb gedaan)

zo zie je dat onze hobby toch ook handig is!

in ieder geval wens ik je veel succes met deze (wederom) enorme klus!

er zal bij jou toch een lading product doorheen gaan:roll
 
Het verbruik met ons zeiljacht viel erg mee. Ik heb 1 zijde van de boot kunnen doen met een monsterflesje ssr3, de andere zijde is met ssr2.5 gedaan. De polish heb ik wat meer van gebruikt, maar die had ik dan ook nog voldoende. Het geheim is erg goed wassen van tevoren, dan heb je veel minder produkt nodig.

Die Truck gaat wel serieus veel 'spul' op....
 
Voorkant is een crime,

kwam net de foto's tegen van mijn detail van een DAF XF

Zal ze zo on-line gooien.

Veel succes!