• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw Topic plaatsen? - Lees dit eerst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Topic openen? Denk daar even goed over na voordat je deze zomaar plaatst.

Voordat je een topic opent is het belangrijk om daar even goed over na te denken.
De OP (Openings Post) bepaalt of je genoeg en duidelijk advies krijgt voor je vraag of probleem.

Denk bijvoorbeeld eerst aan een goede titel die de lading dekt van je vraag of opmerking.
Voorbeeld: Een topic titel met alleen:"Non-Ferro?????" zegt erg weinig wat je bedoelt.

Een goede titel is beknopt en duidelijk.
Voorbeeld:"Non-Ferro op velgen met een gepolijste rand zonder blanke lak, kan dat?"

Voor het topic zelf is het handig om zoveel mogelijk informatie te geven over de vraag of probleem dat je hebt.
•Probeer in ieder geval de zoekfunctie, misschien is de vraag of het probleem al eerder langs gekomen en staat daar de oplossing al.
•Hoe meer informatie je geeft hoe beter het advies van anderen zal zijn.
•Denk hierbij niet alleen aan tekst maar ook aan goede en duidelijke foto's van bijvoorbeeld een kras of een vlek.
•Vertel ook wat je zelf al hebt geprobeerd, welke producten je hebt en wat je zelf in gedachten hebt hoe je het op kan lossen.
•Let ook op de leesbaarheid, een heel verhaal zonder lege regels ertussen wordt al snel erg vermoeiend om te lezen.
•Ook al ben je geen grammaticawonder, probeer wel zo weinig mogelijk spreektaal te gebruiken.

Heb je moeite met grammatica? Maak je OP dan eerst in een Word document en haal de grammaticacontrole erover heen.

Een voorbeeld van een OP zoals het niet moet:
Hallo, ik heb een grijze Seat Leon en ik wil zo veel mogelijk wetlook op mijn auto.
Wat moet ik hebben???"

Een betere variant is deze:
Hallo, ik heb een donker grijze Seat Leon uit 2004:
IMG_9642Kopie.jpg


Er zitten wat lichte krasjes en swirls in en deze wil graag verwijderen en de lak zoveel mogelijk diepte geven.
Ik heb zelf al een goede shampoo (Meguiar's), washmitt maar nog wel een zeem.
Wax is niet veel bijzonders en voor de rest heb ik nog niets.

Het is de bedoeling dat ik de auto zelf machinaal wil gaan behandelen maar ik twijfel nog tussen een DAP500 en DAP900.
Welke past bijvoorbeeld beter bij deze auto met lichte lakdefecten?

Voor de glaze en wax heb ik nog geen keuze gemaakt. Ik twijfel zelf tussen Poorboy's Black Hole/Natty's combinatie of de Dodo Juice Lime Prime en wax voor donkere lak van Dodo Juice.
Ook het verschil tussen de harde en de zachte wax is mij niet geheel duidelijk, welke geeft nu de meeste glans?

Ook zoek ik iets voor die hardnekkige zwarte puntjes en een goede borstel voor mijn RS4 velgen.
Als ik het zo lees is Non-Ferro hier uitermate geschikt voor?

Als iemand nog suggesties heeft voor andere producten, graag!

De OP in het tweede voorbeeld geeft veel meer informatie, wat de topicstarter wil met zijn topic en wat zijn vragen zijn.
In de eerste is het allemaal erg vaag en moeten er eerst veel vragen gesteld worden voordat er een goed advies komt.

Probeer hier in het vervolg aan te denken, niet alleen voor jezelf zodat je eerder en een beter advies krijgt maar ook voor anderen met hetzelfde probleem die jouw topic beter kunnen vinden in de zoekfunctie en minder pagina's met tekst hoeven te lezen voordat de oplossing komt.

Topics die de moeite waard zijn om door te nemen voordat je een topic opent:
Volledig stappenplan handmatig
Volledig stappenplan machinaal
Het Clean en Detail Plan om je auto weer top te krijgen
Foto's plaatsen in een topic
Overzicht van verschillende machinale pads en polijstmiddelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.