• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe 500, hulp gevraagd

Zwelgje

Detailing trainee
12 sep 2012
70
40
48
Rotterdam
Mijn vrouw heeft gisteren haar nieuwe Fiat 500 cabrio gekregen en ik heb nog wat vragen over mijn stappenplan.

Uiteraard wassen met twee emmers en een washmitt
Iron x gebruiken, ik twijfel nog tussen de soap en de gewone versie.

En dan?

Normaal gespoken zou ik zeggen
Black hole
Exp
En een laagje Natty

Maar ik lees ook verhalen over dat de lak eerst moet uitharden?
Hij is 4 a 5 weken geleden besteld dus hij heeft niet lang ergens gestaan. Je leest vaak dat de lak 6 tot 8 weken moet uitharden, voordat je een sealent gebruikt. Maar als de dealer hem had behandeld met een wax oil, dat is ook een sealent.

Vandaar dat ik het niet meer weet.
En wachten is lastig. Allereerst omdat mijn handen jeuken :lol
Maar ook omdat we nog op vakantie gaan en de winter er weer aan komt. Ik heb het liever gedaan dan dat het straks vanwege het weer niet meer gaat.

Dus wat vinden jullie?
 
Proficiat met de nieuwe aanwinst !

4 - 5 weken geleden besteld en nu al geleverd ?

Ben je zeker dat het geen "stockwagen" is , en dat ie dus al wat langer dan 5 weken "af" is ?

Als ie dan al een behandeling kreeg van de dealer , zou ik deze er zeker terug afnemen (als de lak nog niet volledig uitgehard is maw ) en na het kleien er ff met een licht polijstmiddel over gaan ....en 2 weken later dit nog eens herhalen om dan wel af te werken met een wax/sealant .

Je kan alvast de velgen goed aanpakken , als je handen dan toch jeuken


............en foto's plaatsen
 
Doen wat je normaliter ook doet.
Reguliere en niet de soap ( ivm sterkte van de iron-x en dat ie net is afgeleverd ( meer effect schat ik zo in ))
@Waxoyl:Zal toch echt wel ergens vermeld staan ( of papiertje/sticker ) dat ie een behandeling heeft gekregen ( voor niks gaat de zon op en die €250 voor zo'n beurt geven ze echt niet zomaar weg zonder te melden hoor )
Resume: als ie er is lekker de tijd voor nemen, vertroetelen, winterjas geven en genieten van jullie mooie aanwinst
 
Bedankt voor de reactie. Maar ik ben niet duidelijk geweest denk ik.
Hij heeft geen wax oil gehad. Dat was meer de vraag wat als die die wel had gehad en het eventueel uitharden van de lak.

Maar hij was ook echt snel binnen en is compleet gemaakt en geen stock.

Maar over de iron x de gewone of de soap. Ik denk dat de soap wat milder is voor een nieuwe lak?
 
Maak je over de sterkte van IronX geen drukte
Beter de eerst keer de gewone nemen, dat alle vervuiling echt weg is
De soap is prima om daarna af en toe "bij te houden"

En kijk even rond in andere topics
Er zijn er voldoende die over de behandeling van nieuwe auto's gaan
 
Check deze post, splinternieuwe Citroën DS3 + Iron-X: https://forum.Carclean.com/cc_postst13419/New-Car-TreatmentCitroen-DS3.aspx
 
@Zwelgje: was om aan te geven dat je er dus wel vanuit kan gaan dat ie er dus niet op zou zitten, dus ook geen zorgen ( of andere wilde plannen ) voor hoeft te maken.
Met RedCat eens: no worries, juist wat sterker omwille van de vervuiling
Voor de rest gewoon het normale stappenplan volgen e.d.
 
Oke bedankt voor de reacties en als het weer beetje wil meezitten ga ik vahet weekeind aan de gang.
Al moet het wel regenen voor de korting actie :lol