• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Audi Q3 aanpakken.

Jordyboy1992

Detailing chief
10 mei 2018
223
103
Beste Formuleden,

Een aantal jaren geleden ben ik best fanatiek bezig geweest met het detailen. De laatste jaren heeft dit stil gelegen vanwegen de bouw van mijn woning. Gelukkig is mijn huis een heel eind klaar en kan ik me weer bezig gaan houden met (oude) hobbys.

Vorige week heb ik een nieuwe Audi Q3 besteld en wil deze erg graag direct na levering goed beschermen. De levertijd is februari/maart dus ik kan me in de tussen tijd mooi voorbereiden. Hiervoor wil ik graag wat advies vragen, aangezien ik in het verleden ook erg goed geholpen ben op dit forum.

Ik wil graag de Q3 bij levering polijsten en coaten. Maar aangezien mijn polijst middelen al enkele jaren stil staan, wil ik graag nieuwe kopen en nieuwe dingen proberen.

Heeft er iemand advies voor het polijsten met microvezel pads? Ik heb gelezen dat polijsten met microvezel pads erg fijn werkt.
Ik heb 4 nieuwe Flexipads DA Microfibre Finishing Disc liggen. Deze wil ik graag gaan gebruiken, maar met welk polijstmiddel?
Het plan is om de Q3 een stap te polijsten, maar wil wel een polijst middel pakken wat bite heeft en goed finished.

Als de auto netjes gepolijst is, wil ik direct gaan coaten. Ik heb ooit met Gyeon Mohs gewerkt en deze afgetopt met cancoat.
Ik zie dat er ondertussen best wat nieuwe dingen bij zijn gekomen. Nu gaat mijn voorkeur uit na Gyeon Mohs, maar met welke coating top ik deze het beste af?
Alle advies/tips/tricks zijn welkom !

Groetjes Jordy

Ikzelf vind Mf pads juist minder fijn werken en schoon te krijgen maar goed. Ik zou eerder voor Scholl of Gyeon pads gaan maar das dan persoonlijk denk ik.

Ik vind Gyeon compound prettig in gebruik en dan ook met Gyeon finishen. (Wel ff testspotje doen)
Monello mezzo en finale is ook een optie.
Mohs op zich zelf is al heel goed maar kijk eens naar onderstaand setje:

Laatst bewerkt: