• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto besteld en hoe lak reinigen

dannycoolen

Detailing rookie
19 mei 2012
84
0
Beste mensen,

Ik weet dat ten tijde van Iron-X je een foam had waarmee je je auto deed frame als deze uit de garage kwam.
Hierdoor ging alle rotzooi van je auto of en kon je vanaf scratch beginnen.
Nu wil ik dat met de nieuwe auto die wij hebben besteld ook gaan doen.
Alleen Iron-X is vervangen door Monello Non Ferro maar dit zit in een flacon.
Kan ik hiermee gewoon de auto inspuiten en dan met de spons inwrijven en zijn ding laten doen?
Of doe ik het dan helemaal verkeerd.

Ik zag in het topic dat Iron X vervangen is door Monello en dat deze binnenkort te gebruiken was als foam, alleen dit bericht was al van 2013
Misschien zie ik iets over het hoofd

Verder heb ik alle spullen al voor de auto zoals waxen en glazes dus het gaat mij echt voor de eerste stap nadat hij uit de garage komt

Groeten en bedankt Danny

Wat ik gedaan heb met mijn nieuwe wagen ......asap gaan tanken en eens thuisgekomen deze volledig gewassen .....
dan zie je pas dingen die je niet opmerkt als je de wagen gaat ophalen. Beschermen was daar nog niet bij dacht ik omdat ik eerst wat km's op de teller wou om deze in te rijden.....

Wil je een propere wagen om verder op te gaan , dan zal je meer moeten doen dan enkel foamen lijkt me.
Foamen , wassen , kleien , lak inspecteren , eventueel licht polijsten , cleanen , ontvetten , beschermen...

Ik vermoed dat jij iron-x foam-soap bedoelt.....ik heb daar nog een flacon van en deze is idd om te foamen .

Het is zeker niet slecht voor het kleien om de Non Ferro te gebruiken alsook een teerverwijderaar , zo wordt je klei minder snel vuil . Inwrijven is niet echt nodig , enkel als er erge vervuiling is dan kan je het doen . Hoe meer je "wrijft" op je lak hoe sneller er swirls op komen ....wat op zich niet erg is als je gaat polijsten.

Een "spons" raad ik af , tenzij het een speciale spons is ( The Bone oid ) , een gewone spons neemt geen vuil op maar drukt dit tegen je lak.

Thanks voor je reactie, ik bedoel met spons een microfiber spons deze word op dit moment in een reactiviteit setje verkocht ik omschreef het alleen wat simpel haha.