Beste autoliefhebbers.
Ik heb al wat rondgezocht op dit forum en buitenlandse fora echter kan ik geen concreet antwoord op m'n vragen krijgen. Veel auto's heb ik gedetailed en ik doe dit met plezier, maar nog nooit een hagelnieuwe auto. Zelf heb ik een Fiat Bravo in Grigio Argento Vivo (zilver metallic). Hiervan is de lak niet spijkerhard, maar ook niet heel zacht in mijn ervaring.
Mij is gevraagd om iemands nieuwe auto van bescherming te voorzien, vlak nadat deze is opgehaald bij de dealer. Het gaat om een nieuwe Peugeot 308 SW - Zwart metallic.
Deze worden gebouwd in de Jura en komen waarschijnlijk met de trein.
De trotse nieuwe bezitters willen een langdurige bescherming (2 x per jaar behandeling herhalen). Wat ik wil is een bestelling plaatsen bij Carclean waar ze de komende tijd mee vooruit kunnen
Ik wilde het als volgt aan gaan pakken:
- Inspuiten met Monello Non-Ferro
- Wassen met Mothers California Gold Shampoo
- Kleien met de Mothers Clay kit (suggesties voor andere klei welkom)
- Aanbrengen PB black hole dmv foam applicator
- Aanbrengen PB EX-P Carnauba - Uur laten hazen - Buffen en vervolgens 12+ uur laten curen
- Aftoppen met PB Natty's blue
Nu mijn vragen:
Halen we uit deze planning een lange standtijd?
Ik hoor links en rechts dat PSA lakken nogal zacht (slecht) zijn. Is dit waar? En moet ik hier rekening mee houden met het aanschaffen van de klei?
Heeft PB blackhole invloed op de hechting van de EX-P?
Worden metallic "flakes muted" door de sealant af te toppen met Nattys blue?
Alle Suggesties zijn welkom!
Ik heb al wat rondgezocht op dit forum en buitenlandse fora echter kan ik geen concreet antwoord op m'n vragen krijgen. Veel auto's heb ik gedetailed en ik doe dit met plezier, maar nog nooit een hagelnieuwe auto. Zelf heb ik een Fiat Bravo in Grigio Argento Vivo (zilver metallic). Hiervan is de lak niet spijkerhard, maar ook niet heel zacht in mijn ervaring.
Mij is gevraagd om iemands nieuwe auto van bescherming te voorzien, vlak nadat deze is opgehaald bij de dealer. Het gaat om een nieuwe Peugeot 308 SW - Zwart metallic.
Deze worden gebouwd in de Jura en komen waarschijnlijk met de trein.
De trotse nieuwe bezitters willen een langdurige bescherming (2 x per jaar behandeling herhalen). Wat ik wil is een bestelling plaatsen bij Carclean waar ze de komende tijd mee vooruit kunnen
Ik wilde het als volgt aan gaan pakken:
- Inspuiten met Monello Non-Ferro
- Wassen met Mothers California Gold Shampoo
- Kleien met de Mothers Clay kit (suggesties voor andere klei welkom)
- Aanbrengen PB black hole dmv foam applicator
- Aanbrengen PB EX-P Carnauba - Uur laten hazen - Buffen en vervolgens 12+ uur laten curen
- Aftoppen met PB Natty's blue
Nu mijn vragen:
Halen we uit deze planning een lange standtijd?
Ik hoor links en rechts dat PSA lakken nogal zacht (slecht) zijn. Is dit waar? En moet ik hier rekening mee houden met het aanschaffen van de klei?
Heeft PB blackhole invloed op de hechting van de EX-P?
Worden metallic "flakes muted" door de sealant af te toppen met Nattys blue?
Alle Suggesties zijn welkom!