• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto (donkergrijs) en oudere zwarte

Cordoba;322934 zei:
Mezzo is niet verkeerd als 1e stap, en voor serieuze problemen moet je ook met een ex-center zelfs naar Inizio. Let wel op de pad die je gebruikt en in hoeverre je lak de Mezzo nodig heeft.
Als je twijfelt eventueel met een witte pad beginnen, heb je echt last van swirls en andere lakprobleempjes, dan moet je waarschijnlijk met een oranje pad beginnen.


Welke 6" pads raad je aan dan? Ik wil de mezzo en de step 1 van mothers (cleaner) met de excenter doen. Iets uit de compressor serie van Monello?
De step 2 (glaze) en step 3 (wax) met de hand, doe ik met disco duo's (MF's).
 
Je kunt inderdaad de Monello pads pakken, ik heb geen ervaring met de 6", wel met de 5,5". Wat voor jou de meest geschikte pads zijn, hangt af van de toestand van de lak. Je kunt een oranje pad pakken voor de Mezzo en een witte pad voor de cleaner van mothers. De rode en zwarte pads zijn voor deze stappen te zacht. Maar zoals al gezegd, vooral de 1e stap is sterk afhankelijk van de toestand van de lak, en zonder daar goede foto's van gezien te hebben (of nog beter met eigen ogen) is dat een beetje een gok.
 
Cordoba;322953 zei:
Je kunt inderdaad de Monello pads pakken, ik heb geen ervaring met de 6", wel met de 5,5". Wat voor jou de meest geschikte pads zijn, hangt af van de toestand van de lak. Je kunt een oranje pad pakken voor de Mezzo en een witte pad voor de cleaner van mothers. De rode en zwarte pads zijn voor deze stappen te zacht. Maar zoals al gezegd, vooral de 1e stap is sterk afhankelijk van de toestand van de lak, en zonder daar goede foto's van gezien te hebben (of nog beter met eigen ogen) is dat een beetje een gok.

De zwarte unilak van de Golf is wel gezond (vaak gepoetst), maar de laatste twee jaren wel wat achteruit gegaan (swirls en her en der wat diepere krassen (nog in de toplaag)). De grijze metallic lak is hard, vrij weinig swirls en goed gevoed. Kofferbak heeft wel wat swirls, maar echt lichtjes.

Merk van de pads maakt mij niet uit. Ik moet alleen de 6"versies hebben ivm mijn excenter.