• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto in de wax

Cupraatjesmaker

Detailing addict
16 mei 2008
56
55
Na een tijdje afwezigheid en verder geen detail werk meer gedaan te hebben mag ik over enkele weken mijn nieuwe auto in ontvangst nemen. Nu ik hier zo op het forum lees en de webshop bekijk zie ik dat er na 2 jaar allerlei nieuwe producten zijn verschenen.

Dus ik ga maar weer eens advies inwinnen bij de pro's. Het gaat om een metallic zwarte lak, welke ik gewoon vanaf het begin in een goede wax wil zetten.

Welke wax raden jullie aan? Ik ben nog steeds in het bezit van de NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta welke mij altijd goed is bevallen. Maar is er ondertussen iets beters? Iets wat een goede bescherming biedt voor een nieuwe lak?

Thanks!

Natty's Paste wax is erg goed en niet echt duur. Dodo heeft echt supermooie waxen, van vrij goedkoop +- 45 tot de Supernatural van 135 euro. Wolfgang heeft de Fuzion, top wax, en echt wax on wax off. En natuurlijk CC's parade paardje: Monello Ibrido. En er zijn nog veeeeeeeeeeel meer goede waxen!

ojee, daar gaan we weer :-b
weet niet wat er 2 jaar geleden nog niet op de planken in het CCHQ stond, maar de probeer hier en daar eens een sample te vragen ;)

Ja, die zijn veel beter dan NXT 2.0. Ik zeg niet dat deze slecht is, maar de stand tijd is veel korter dan de andere genoemde waxen.
En het verschil in prijs is ook niet echt wereld schokkends.

Iwan.

Op een nieuwe auto zou ik sowieso een "natuurlijke" wax smeren ivm de nieuwe lak.
Dus niet de NXT.

Een goede wax mag best 60 euro kosten, als hij maar lekker lang blijft zitten.

Ik denk dat ik voor deze ga: https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Blue_Velvet_Pro__Hybrid_carnauba_hard_wax__200ml_DJBVPRO_101646

Dodo Blue Velvet Pro.

D-J zei:
Op een nieuwe auto zou ik sowieso een "natuurlijke" wax smeren ivm de nieuwe lak.
Dus niet de NXT.

Dat maakt niet uit; de lak van een nieuwe/ongebruikte auto is perfect uitgehard in de weken/maanden ervoor + de bakoven.

Dodo bluevelvet is prima voor jouw auto :love