• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto meer remmenstof ?

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
Mijn nieuwe wagen nu 2 maanden oud, geeft meer remmenstof dan ooit te voren met andere auto's.
Voorheen reed ik voornamelijk jappanners nu een bmw.
Is dit alleen in het begin tijdens het inslijten of hoort dit bij dit type remmen.
Moet wel zeggen dat de remmenstof veel fijner is...en zeer makkelijk te verwijderen...

Zeker afhankelijk van het type remblokken onder de auto. Het gaat om een 100% nieuwe auto met standaard, originele remmen? Ze moeten natuurlijk wel ''in geremd'' worden en mogelijk ontstaat hierdoor wat meer remstof.

Mocht je het nog niet gedaan hebben, Sowieso de velgen voorzien van een wax/coating, bespaart zoveel werk ;-)

Ligt aan de remblokken... BMW heeft er erg veel last van.. Hier hebben wij de nieuwe BMW 520D en deze geeft vooraan héél erg veel remstof...
Zeker wax/coating gebruiken ...

Het is idd een 100% nieuwe auto. Velgen heb ik 4 lagen ex-p op gedaan, is geen speciale velgen coating.
Maar gaat erg goed bij mij. 1x per 8 weken ofzo.... Strippen en opnieuw coaten.... Auto word ook nooit echt langdurig vies ......Wordt 1 x per week... Zo niet vaker gewassen.
winterwielen staan ook in deze coating.
scheelt mij een flesje/verpakking op de plank.....

Zit erg veel verschil in van auto tot auto. Had hiervoor een Avensis uit 2009 met Bosch remblokken. Geen idee of het nu daar aan lag, aan de schijven of dat ze te licht uitgevoerd waren (met name achter zat het stof erg vast, kleine remmen meer hitte?) maar ik moest om de 14 dagen iron x gebruiken. Dan stonden ze in de collinite, PB Wheelsealant, maakte weinig uit. Altijd vastzittende stof. Verhaaltjes over even met wat shampoo schoonmaken gingen hier helaas niet op.
Nu een nieuwe Mazda 6 en zelfs na 5 weken moeiteloos met een beetje shampoo schoon. Ze worden ook amper vies terwijl de Toyota wielen na 2 weken veel vuiler waren. Ik zet deze wielen wel ook weer in de Collinite, na bijna 15k kilometer nog niet één keer de non iron hoeven te gebruiken en moeiteloos schoon. Bizar zoveel verschil.

Zitten er van die (blik)metalen stofvangers rond misschien ?.....heb al gemerkt dat zulke dingen wel wat stof opvangen maar het nadeel is meestal dat je dan niet meer fatsoenlijk met een velgenborstel tussen de remblok en de velg kan .

Die stofvangers zaten er bij beide wagens op. Wellicht is deze effectiever bij Mazda maar dan zou ik toch ook in het velgbed grotere hoeveelheden moeten krijgen? Daar blijft het ook veel schoner. Verklaring die ik nu heb, betere kwaliteit materialen en betere dimensionering?

Ik heb ook een golf van 3 weken oud... Maar ik vind de rem stof wel mee vallen... Had hiervoor een bmw e91... Daar was het veel erger.. Dus ik denk niet dat het perdefinitie aan een nieuwe auto ligt

Zal wel te maken hebben met wat voor remblokken icv sRemschijven onder de auto zitten.