• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto met wat lakdefecten

Sarge01

Detailing addict
8 mrt 2011
22
50
Vraagje, nieuwe auto met wat problemen afgeleverd gekregen.
De lak (unilak) ziet er in de zon, van dichtbij genomen, zo uit. De auto gaat opnieuw naar de poetser, maar ik vraag mij af, is dit wel makkelijk weer op orde te krijgen, zonder er heel veel af te moeten gaan polijsten?

Nogal wat woestijnzand overal te vinden geweest en ik krijg het idee dat ze delen hebben gewassen zonder af te spoelen.


lak 1.jpg
 
Ziet eruit als swirls. In z’n zonnetje als vandaag komen die mooi te voorschrijn.
Helaas niet geheel vreemd bij auto’s die door de dealer afgeleverde worden. Kan aan de wasmethode van de dealer liggen of de auto is het opgelopen tijdens transport.

Altijd lastig van een foto maar moet goed te verhelpen zijn door middel van polijsten.
 
Swirls of micro-marring. In beide gevallen prima te corrigeren met verstand.

In het laatste geval vergt het echter wel veel beleid omdat de lak dan mogelijk (zeer) zacht is. Beleid is iets waar een poetser meestal de tijd niet voor heeft...
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Swirls of micro-marring. In beide gevallen prima te corrigeren met verstand.

In het laatste geval vergt het echter wel veel beleid omdat de lak dan mogelijk (zeer) zacht is. Beleid is iets waar een poetser meestal de tijd niet voor heeft...
Wat maakt dat je zegt dat het (mogelijk) zeer zacht is?
 
Omdat de lijnen zo verdraaid dicht bij elkaar liggen voor een gloednieuwe auto.

Het kan dus gewoon mishandeling zijn of het is heel makkelijk om er defecten in te trekken.