• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Auto, Nieuwe producten :)

a4b8tfsi

Detailing rookie
25 okt 2015
7
0
Beste ccers

Ik ben Niels Vaneker 23 Jaar en wonend in Beverwijk
ik heb net een leuke A4 gekocht en opzoek naar uitbreiding van mijn collectie.


de a4 die ik gekocht heb is een

2009 Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160pk Multitronic Proline

Lavagrijs met cognac interieur

wat ik nog wil doen

* S line stuur ( of facelift s line stuur )
* chiptuning naar 211 pk ( denk ik )
* sline skirt lijsten
* rs4 grille
* dubele uitlaat enkel (links / rechts) met s line diffuser
* met de tijd een paar nog dikkere sloffen en een paar cm zakken

nu ben ik ook weer opzoek na nieuwe detail spullen na een paar jaar af en toe mijn auto's detailen

wat plaatjes bij de praatjes

1.jpg

3.jpg

4.jpg

2.jpg

11.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg


ik zoek diverse producten, maar probeer het wel betaalbaar te houden...

wat ik zoek is:

polijst pads voor mijn DAP500

ik twijfel nog tussen de monello kit ( 6 stuks ) van 6 inch met verdiept vlak
of losse 5,5 inch pads bestellen

ik werk nu met monello polijstmiddel ( finale, mezzo en forza ) en ben weer toe aan nieuwe producten,
bij monello blijven of toch bijvoorbeeld poorboys gaan gebruiken ( nooit mee gewerkt )

een goede nieuwe washmitt ik denk zelf aan de monello ''think mitt''

een gallon APC weer mequiars ??
een gallon detailspray vond meguairs lasttouch wel fijn pb spray and wipe vond ik iets minder ( kwa glans )
ook zoek ik een nieuw blokje klei
kwa glaze denk ik weer te gaan voor poorboys blackhole of blacklite
als wax gebruik ik natty's blue paste tot nu toe

verder heb ik eigelijk van alles nog genoeg aan MF doeken, interieur producten ( ook voor het leer enz )

ik wil dinsdag gaan bestellen ivm de 20% korting. toch weer leuk meegenomen

groetjes en alvast bedankt
 
Hey Niels,

De foto´s zie ik niet... :S

Wat betreft je lijstje; Ik ben zelf nog maar een broekie in de DetailingWereld, maar zou je wel een idee kunnen geven.

DAP Pads; Deze zijn ietsjes groter als de 'normale' pads. Maar ik denk dat deze halve inch niet veel zal uitmaken.
De set van 6 bevat een mooie afwisseling van pads, maar persoonlijk zou ik kijken naar welke pad je nodig hebt voor
jouw auto om te corrigeren en daarna om af te schalen of te finishen. Deze dan los bestellen en misschien voor het
gemak meerdere van elk.

Ik weet niet hoe hard jouw lak is, maar je hebt de kans dat dit een lekkere harde Duitse lak is en Foam Geel + Forza (Veloce?)
niet grof genoeg is. Tenzij je op je gemak meerdere hits wilt doen.

Persoonlijk vind ik het fijner als ik van mijn grove pads een aantal extra heb. Hoef je tijdens/tussendoor niet te stoppen
om de pad te wassen en te drogen.


Polijstmiddel; De Monello reeks is wat ik ook in mijn starterspakket had en werkt prima. Echter duurde het polijsten van mijn BMW,
met harde lak, mij nét wat te lang. Ik heb toen een Spiderpad besteld i.c.m. een polijstmiddel van Scholl. (S3)
Deze combi corrigeerde wat meer en de finish was ook een stukje mooier (door de samenstelling van de S3)

Ook vind ik deze S3 lekker verwerken, stoft weinig en op één of andere manier gaat mijn voorkeur hier naar uit.

Je zal uiteraard eerst moeten testen wat voor een lak jij hebt. Dit is ook weer handig om te weten zodat je weet wat je moet aanschaffen.
Rekening houdend dat je een DAP500 hebt en wat minder vermogen als de DAP900.


Wash Mitt; Deze Thick Mitt van Monello gebruik ik ook. De normale Mitt heb ik liggen, maar gebruik hem eigenlijk nooit.
De Thick Mitt neemt gewoon enorm veel water op en is lekker zacht. Veel haren/vezels.


APC; Mijn eerste APC is de versie van PoorBoys. Dit is de APC+D, welteverstaan. Ik vind deze goed zijn werk doen.
Motorruimtes, kunststof, stoffen bekleding, etc.
Ik weet niet welke APC van Meguiars er werd bedoeld, maar ik heb vernomen dat er een APC van dat merk is
die minder schuimt wanneer je bekleding reinigt. Maja, zou ik bekleding écht diep willen reinigen, wil ik een Extractor gebruiken.


Detailerspray; Ik gebruik de PB Spray&Wipe. Mijn keuze ligt bij deze spray omdat deze heel veelzijdig is. Ik gebruik hem als
clay lube, voor de ramen, kunststoffen tijdelijk opfrissen, dashboard, detailerspray, etc.
Deze spray gebruik ik na het drogen om de boel wat op te leuken, maar eigenlijk doet dit niet veel. Dit verwijt ik aan het feit
dat de auto uiteraard gepolijst is en in de wax staat, dus écht glans geven doet het voor mij niet.


Glaze; Over de PB Blackhole hoor ik veel goede berichten. Ikzelf gebruikte wel eens de Lime Prime Lite, maar vaak
voegt het na het polijsten weinig tot niks toe. Dit verschilt per auto, uiteraard.


Wax: Als de Natty's je tot nu toe is bevallen, zou ik hem blijven gebruiken. Ik heb geen ervaring met deze wax.
Wél heb ik ervaring met een aantal andere waxen waarbij de veel gebruikte Collinite 845 het erg goed doet.
Een wax van 2 tientjes waarmee je eindeloos lang doet en een standtijd heeft van een maand of 3 bij
goede voorbereiding en 2 lagen.

(Toevallig vandaag een auto gewassen die ik op 6 juni 2015 heb gedetailed en in 1 laag Collinite 845 heb gezet.
Je ziet dat de wax er nog wel is, maar wel op zijn einde aan het lopen is. De beading is nog lichtelijk aanwezig, maar...)

Vandaag heb ik een andere veelgebruikte wax van Collinite op een deel van mijn auto aangebracht.
Dit is de 476s en dit is een vaste wax. Deze wax heeft een nog langere standtijd als de 845.


Hoop dat je zo een idee krijgt.


Greetz
 
Ik zou pads en polijstmiddel van Scholl nemen, daar heb ik met m'n harde Vag lak veel meer aan gehad dan aan monello pads en polijstmiddel. Glaze zou ik niet aan beginnen, voor dat geld kan je beter een paar scratch shields kopen en mooie emmers.Klei heb ik een set van Mothers, die werkt bij mij het best net als de shampoo. Pb Natty's is een lekkere wax,maar er zoveel keuze ok van andere merken........

Owja en wat een mooie bak man!!
 
Niels,
Ik zou eens kijken voor pads/polijstmiddel van Scholl. Uiteraard is een testspot belangrijk maar de lak zal wel vrij hard zijn denk ik.
S3 /zwart witte spiderpad voor zwaardere defecten. Hierna kun je gelijk finishen met bv S30.
S20/Blue Navy pad voor bv swirls en lichtere defecten.Hierna kun je gelijk finishen met bv S40.
Finishen met Scholl Oranje en S30/S40.
Ddj supernatural klei is erg fijn in gebruik.
Als wax zou ik lekker voor een Collinite 915 gaan bv.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah en bros
volgens mij zag ik de audi ook al in een andere post voorbij komen. Prachtige auto, met een ongelofelijk mooi interieur :)^

En bedankt voor de tip van de 20% Hele poos terug mijn facebook account op non actief gezet, maar mis dit soort acties nu altijd. Is er geen nieuwsbrief met deze actie voorbij gekomen?
 
dus dan de s3 s30 en s40 bestellen ?
vind deze wel prijzig in verhouding kocht voor dit geld meestal 500ml of 750ml
hoe is het verbruik hiervan ?

en werkt dit ook een beetje goed samen met de monello pads ?