• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto nu de moeite om te detailen ;)

Boba4

Detailing rookie
23 jan 2011
16
0
Hallo mijn naam is Bob

Ik heb sinds kort een audi a4 uit 2002. zie foto.
Ik heb de afgelopen tijd rondgeneusd wat er allemaal komt kijken bij het verzorgen van de auto. Geweldig dat er een forum als deze is.
Ik heb een beetje rondgesurfd en zal me de komende periode verder verdiepen om de juiste invulling te geven aan het stappenplan (qua producten etc)

Ik heb het stappenplan van Meguiar's gelezen en alvorens ik hier aan begin heb ik een vraag.
Ik heb op de lak diverse krassen en steenslag zitten. Deze krassen kan ik verwijderen met bijvoorbeeld Sonax. De steenslag zal ik moeten bijtippen met een lakstift.

Nu is mijn vraag: wanneer kan ik het beste de steenslag en krassen behandelen.
Eerst wassen lijkt me logisch, maar moet de krassen worden behandeld voor of na het kleien? en wat geld voor de steenslag?

Mvg Bob

welkom bob,

over de steenslag: lees je eerst goed in hier op het forum. het is niet heel erg makkelijk en je moet in het bezit zijn van polijst spullen.
mogelijkheden zijn: gebruik maken van de blob eliminator, of natschuren en na polijsten.

er zijn diverse topic's over met foto's :cool

Heij Bart,

Zal ik zeker doen, gaat ook echt een wereld voor me open nu. Ik voel al een nieuwe hobby opkomen ;)

Welkom Bob!:-)^

Zoals Bart al zei, is het verwijderen van steenslag een vak apart en zal je toch eerst moeten oefenen en het nodige poetsspul in huis moeten halen. Maar als je de krasjes aan wilt pakken, moet je even nagaan hoe diep ze zijn, kan je ze met je nagel voelen of zie je dat ze door je blanke lak gaan, zou je die met poetsen niet weg kunnen krijgen. En zou je eventueel weer moeten overstappen om het voorzichtig laag voor laag aan te moeten stippen met een lakstift(met een satéprikker, of iets anders duns).

Om je auto gewoon te poetsen, moet je eerst wassen, drogen, kleien, en dan kan je de krassen aanpakken en de swirls.

Veel plezier op het forum, en je bent gewaarschuwd, het is een verslaving:lol

GR,
Marijn

Welkom!

Om ff snel antwoord te geven op uw specifieke vraag: krassen en steenslag kan je inderdaad best eerst ff kleien....maar er komt nog wel heel wat meer bij kijken dus uw allereerste stappenplan zou er eigenlijk best zo uitzien: eerst goed inlezen, dan vragen stellen en dan pas actie ondernemen. ;-)

Veel lees- en poetsplezier!

Welkom!

Zoals de andere liefhebbers al zeggen is het aan te raden om je eerst volledig in te lezen en de 'normale' detailstappen en het detailjargon je eigen te maken.
Als je dan ondertussen producten koopt kun je daar de volledige eigenschappen van leren en ontdekken en uiteindelijk je gaan verdiepen in het aanpakken van de diepe krassen/steenslag.
Er komt namelijk erg veel bij kijken; desondanks is het zeker aan te raden! Enjoy!

Inderdaad eerst flink rondneuzen hier in de topics. Erg interessant allemaal.

Ook ideaal hier die online winkel ;)

Inderdaad eerst flink rondneuzen hier in de topics. Erg interessant allemaal.

Ook ideaal hier die online winkel ;)