• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto stappenplan

Robbie076

Detailing rookie
6 jul 2014
2
2
Hallo allemaal, ik ben Robbie en binnenkort mag ik in een auto die "vers van de productieband" komt :-D gaan rijden. Deze auto heeft de lak Deep Black Pearl. Oftewel Parelmoer metallic zwart.

Afgelopen jaren heb ik mijn (oude) auto (donker blauw metallic) als volgt gewassen:

Wassen:
Poorboys Super Slick & Suds
(soms) Kleien:
Poorboys klei en spray and wipe
Waxen:
Poorboys Natty's liquid blue
Wielen:
Poorboys Wheel sealent
Afwerken:
Zwart en chroom Plastic afwerken met Poorboys Trim restorer

Nu heb ik als tussenstap extra ook Poorboys Back Hole gekocht om de lak te voeden, maar is het nu ook aan te bevelen om ook nog Poorboys World Professional Polish o.i.d. te gaan gebruiken? Of is dit niet nodig met een nieuwe lak en kan dit dus worden overgeslagen?
(het liefst blijf ik wel bij Poorboys, omdat ik ook al tevreden ben over de andere producten)

Het stappenplan zou dan in dat geval worden:
(Heb het plan van Dibbuz deels als basis gebruikt, waarvoor dank!)
Wassen:
Poorboys Super Slick & Suds
Kleien: (sowieso de eerste keer)
Poorboys klei en spray and wipe
Cleanen:
Poorboys Professional Polish
Voeden:
Poorboys Black Hole
Waxen:
Poorboys Natty's liquid blue
Wielen:
Poorboys Wheel sealent
Afwerken:
Zwart en chroom Plastic afwerken met Poorboys Trim restorer

Als je nog tips hebt, alvast bedankt!

Ziet er goed uit toch, ik zou zelf nog iets voor de ramen nemen, bijvoorbeeld de combi provision glass scrub/rain clear of een coating.

Ik zou tussen het wassen en het kleien er nog een keer met nonferro overheen gaan. Er zijn hier al verschillende nieuwe auto's voorbij gekomen die kompleet paars uitslaan van al het ijzer wat er door het transport per trein opkomt.

Ik gebruik ook nog PBW APC voor de de wat hardnekkerige viezigheid voordat ik met wassen begin. Insecten bijvoorbeeld krijg ik vaak moeilijk weg tijdens het wassen met PBW SS&S. Ff inspuiten met APC, met een zacht kwastje beetje aggiteren en daarna kun je het makkelijk wegkrijgen tijdens het wassen. Hetzelfde doe ik met vettigheid bij deursponningen en viezigheid bij de ruitkiertjes. Kleien doe ik altijd meteen na het wassen als de auto nog nat is en als glijmiddel gewoon de PBW SS&S in een spuitfles. Daarnaast toch nog de tip om niet bij 1 merk te blijven 'hangen'. Ikzelf was ook erg enthousiast over PBW producten en wou alleen producten van dat merk hebben, maar ben nu inmiddels achter gekomen dat andere merken producten hebben die PBW niet heeft (Monello non-ferro bijv of de coatings van Gyeon) of gewoonweg beter zijn dan die van PBW (Monello polijstmiddelen bijv).

Kan je beter je auto inspuiten met non ferro of iets anders als Iron X of is dat precies hetzelfde alleen ander merk