• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto voorzien van coating werkplek

danstijl

Detailing addict
3 apr 2018
58
65
Lent
Na inmiddels ruim 5 jaar, veel geleerd te hebben hier op het forum met de producten van carclean, en het detailen dat alleen maar blijft groeien, wil ik graag met onze nieuwe auto, de Gyeon Mohs coating gebruiken.
Ik heb zelf geen oprit of garage, dus weet iemand een werkplek te huur om de auto te coaten en uit te laten harden?

Ik woon in omgeving Nijmegen, en het is toch niet zo makkelijk om hier iets te vinden. Ik kan overigens wel bij iemand op de oprit alles preppen en polijsten, maar het coaten is wel fijn om dat rustig ergens uit te voeren en daarnaast te curen.

Ik hoor het graag, mocht iemand iets weten.

(zou het best aandurven om alles buiten te doen, alleen het weer is de laatste tijd erg onvoorspelbaar)
o_O

Alvast bedankt.
 
Soms zijn er publieke parkeergarages, maar idd wat @Juffer1 nanolex apx is een goed alternatief. Ja hij heeft de helft van de standtijd van mohs evo op papier, maar is ook de helft van de prijs en de kans dat mohs niet de genoemde levensduur haalt ivm de niet-ideale manier van curen zal minder een issue zijn met de nanolex.

Ik kan het weten, ik heb mohs evo buiten aangebracht, het was een week droog in de zon, niet gereden etc. Toch heeft ie ongeveer maar 10-15k km gehaald.
 
Bedankt voor de reacties.

Was al een aantal weken de Mohs aan het uitzoeken, filmpjes gekeken etc en kwam telkens goed uit de bus, ook specifiek op de auto (met hele zachte lak) die we nu hebben. Vandaar eigenlijk.

Daardoor helemaal niet gekeken naar alternatieven. Ik zal eens uitzoeken of de nanolex iets is, nooit gehoord dat een coating na een uur al nat mag worden dus klinkt interessant. Ik hoop alleen dat het dezelfde looks en beading heeft als de mohs evo. Standtijd hoeft voor mij niet heel lang te zijn omdat ik graag wax maar maak me wat zorgen om de zachte lak van de auto die ik zsm wil beschermen.
 
@danstijl op zich is ook een coating niet de magische anti-kras techniek die ze beweren, afgezien van een paar IR gedroogde pro coatings misschien.

Een coating neemt veelal de eigenschappen aan van de lak eronder, en maakt hem “iets” beter beweerd tegen love marks, maar niet tegen incorrecte wasmethodes, ongelukjes, krasjes etc. Veelal zitten die love marks dan enigszins in de coating ipv de blanke lak maar ook daarin ga je ze zien.

Wat het wél doet, is het aanzienlijk langer schoonhouden van de auto zodat vuil minder grip heeft, en waardoor het makkelijker van de auto afspoelt, waarvan je zou kunnen zeggen dat het wasproces erdoor veiliger wordt.

Nog steeds een grote fan van coatings overigens :innocent: *Bijna* elke a-merk coating is beter dan de beste sealants in digen als vuil/waterafstotendheid, bestandheid tegen chemicaliën, glans et,z
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en danstijl
MOHS koos ik meestal voor de gevoeligere lakken en niet perse zachte lakken.

Je kan een harde lak hebben, maar deze kan ook gevoelig zijn. Bikkelen om te corrigeren middels polijsten, maar al snel waskrassen en swirls te zien.

Welke auto betreft het?
De lak is 'zacht' omdat hij snel bekrast, of...?
 
  • Leuk
Reactions: danstijl
Het gaat om een Tesla model Y.
Staat nou eenmaal bekend om zn niet denderende lak. En als je m dan in ontvangst neemt, dan zie je dat meteen.
Wat je vooral ziet is dat de lak heel dun lijkt. Ik zal waarschijnlijk licht gaan corrigeren/ polijsten.

Het liefst had ik een wrap of ppf willen doen, maar is een beetje belachelijk qua prijs als je al net voor het eerst een hele nieuwe auto hebt gekocht en lang voor hebt gespaard, dat gaat m niet worden.

Aan de andere kant vind ik ook dat wij als detailers, juist hier creatief op in moeten spelen omdat dat ons ding is. Ben ook echt benieuwd hoe alles aanvoelt met wassen en ontvetten etc leuk en spannend natuurlijk. Ik heb hem pas een week en vond de nanolex tip ook echt wel een goeie.
Ja wat zouden jullie doen….
 
Ik heb er nog even over nagedacht en het gaat me nu het meest om bescherming, dus een harde coating, indien mogelijk.

Normaal werk ik met een sealant en top ik het af met Collinite. Een coating moet dus een meerwaarde hebben. Zal de nanolex apx ook echt die hardheid en bescherming geven? Ik heb het gevoel bij Mohs evo zeker, ook al is het maar een half jaar of langer.
Zijn er al meerdere ervaringen met nanolex apx? Gyeon is al zo ervaren in coatings dat ook zij dat hadden kunnen maken, curen in 1 uur, toch kiezen zij nog voor een nachtje uitharden, zal niet voor niks zijn, of heb ik het mis?
 
Ik neem aan dat de curetijd te maken heeft met de dikte van de coating en eventueel meerdere lagen. Het uitdampen duurt dan langer, maar er kan wel meer dikte bereikt worden. (Wat zich laat merken door een hardere laag en meer standtijd c.q. meer mogelijkheid tot mechanische slijtage)

Ik heb de APX zelf nog niet gebruikt omdat ik eigenlijk nog restanten van andere coatings heb staan. Maar aangezien ik steeds meer op het 'buitenwerken' gewezen ben, lijkt mij de korte curetijd een enorm voordeel.

Bijkomend vind ik het onderhoud nadat de coating is aangebracht ook een belangrijke factor in het kiezen van een coating. Zo heb ik de MOHS dus veelal bij gevoelige lakken gebruikt, de eigenaar vooraf verteld dat het geen betonhard pantser is en als er dus verkeerd wordt gereinigd, er simpelweg nog steeds waskrassen in de coating ontstaan.

Zoveel werk, een dure coating aanbrengen en de nodige tijd besteed aan het correct curen... Maar vervolgens verkeerd onderhoud = killer.
Ik kies dus zelf liever voor een minder duurzame en wat goedkopere coating welke makkelijker is te gebruiken, mocht er onverhoopt toch onderhoud nodig zijn in de vorm van opnieuw polijsten en coaten.
 
Helemaal duidelijk thanks. Bijhouden en onderhouden lijkt me sowieso logisch, althans voor mij dan, steekt er zoveel tijd in dat je het goed wilt onderhouden.

Vaak en veel polijsten in de loop der jaren hoop ik te minimaliseren, om er zo min mogelijk lak af te halen, omdat ie al dun is, maar het is natuurlijk niet anders.

Ik ga nog even kijken of ik iets van een werkplek kan vinden, mocht dit niet lukken dan zal ik zeker de Nanolex apx nemen. Achteraf een hele fijne oplossing als je alleen maar buiten kan werken (misschien ook een mooie tussenstap om later alsnog met Mohs evo te werken).

Ik ben dus wel blij met deze goeie tip van Nanolex, in ieder geval een mooie uitweg.
Ik houd jullie op de hoogte.

Oh ja en nog een vraag aan carclean, zou je een 2e laag nanolex apx kunnen aanbrengen, na een uur curen? Ik zie dat het nog een vrij nieuw product is en er zijn nog niet veel ervaringen te vinden.
 
Oh ja en nog een vraag aan carclean, zou je een 2e laag nanolex apx kunnen aanbrengen, na een uur curen? Ik zie dat het nog een vrij nieuw product is en er zijn nog niet veel ervaringen te vinden.
Ik zou het persoonlijk niet doen. Als je buiten werkt ligt er al gauw iets op je lak. Als je pech is het een dag of week met veel pollen en dat wil je echt niet tussen je applicator en lak krijgen. Daarvoor weer afnemen kan, maar dan ben je potentieel ook krassen aan het maken of de verse coating aan het beschadigen.
 
Mijn vader heeft een auto garage in Weurt, vlakbij Nijmegen.
Weet niet of je je coating al hebt aangebracht maar wellicht kunnen we een keer samen in het weekend aan de slag daar.