• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto welke wax.

feddesman

Detailing rookie
5 jun 2009
30
0
Ik ben benieuwd welke vaste wax ik bij deze auto kan gaan gebruiken .Tot nu toe heb ik altijd Poorboys Natty’s Paste Wax gebruikt wat ik wel prettig vindt werken. Ik wil nu eigenlijk een wax uit het middensegment gaan gebruiken zoals dodo juice. Welke past het beste bij mijn wensen en autokleur?
42E7BD59-4434-4548-8C8D-D59F29F0D54B.webp

Bouncers Vanilla Ice, voor de heerlijke wetlook. En warme glans. Wel een wax waar je even aandacht aan moet besteden met aanbrengen. Echt superdun aanbrengen.

Ik heb een donkergrijze Fiat Panda en ik gebruik Purple Haze en ben er goed over te spreken,Mooie glans en stantijd van 3,5 maand met Black Hole er onder.

Dodo Juice Blue Velvet of Purple Haze. Ietsje meer zou je ook kunnen gaan voor Supernatural (machinestick) of de Hybrid.

Supernatural of Ibrido...

Dan zou ik persoonlijk gaan voor de Ibrido.
Of je moet je meer aangesproken voelen achter het verhaal van Supernatural: De beste natuurlijke ingrediënten, mooie houten box. Mooie wax hoor.
Persoonlijk ben ik geen fan van de Supernatural hybrid.
De aluminium box van Ibrido vind ik echt gaaf, plus er zit een lekker geurtje aan en is door zijn hybride samenstelling waarschijnlijk duurzamer. En ook een mooi verhaal achter deze wax: Op specifieke wensen van Carclean ontwikkeld.

Beiden sheeten en beaden mooi. Succes met je keuze. :)

Dan ga ik voor de Ibrido.Ga ook al voor de shampoo polishkit kleikit doeken en pads van Monello .Dodo lime prime erbij en bestelen maar

IbizaSigno;n390380 zei:
Ik heb wel eens gelezen dat Ibrido het niet per se goed doet op een glaze.
Ja zoiets heb ik ook al gelezen.Dus ik kan de stap voeden door middel van lime prime / black hole beter overslaan?

Ook ik heb een nieuwe qashqai 2014 (zwart). De dealer gezegd dat die waxoyl troep er niet op hoeft. Ga voor het eerst zelf aan de slag. Heb carclean gebeld en die hebben mij EX-P geadviseerd. Maar nu lees ik dat EX-P een sealer is en geen wax. Zou ik over de EX-P nog een wax moeten aanbrengen? Zo ja, welke?

Moeten is wel erg sterk, je kunt een wax aanbrengen nadat de EX-P 24 uur de tijd heeft gehad uit te harden/ te drogen. Hiervoor kun je best een pure wax nemen. Dat wil zeggen een wax zonder toevoeging van cleaners en andere polijstende deeltjes. Hierbij kun je denken aan de waxen van Poorboys World, Dodo Juice en Auto Finesse.

• Leuk
Reacties: GMToyota