• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto

Het moet opnieuw gespoten worden dat is 1 ding wat duidelijk is. Maar word dan het plekje alleen gespoten? Of de hele bumper.

En dan stel ik de vraag anders, is het beste op alleen het plekje te laten spuiten of de hele bumper?
 
Nou ja, ik ben geen schadehersteller, maar ik denk (mits alleen dit kleine plekje niet goed voorbehandeld zou zijn) je met spotrepair de schade onzichtbaar kunt herstellen. Laat dit voor een dealer nog geen €100 kosten, dan begrijp ik niet waarom hij dit niet meteen voorstelde. Als PON dan zou besluiten dat de hele bumper vervangen wordt (om ook te kunnen zien wat er nu misgegaan is), is dat nog altijd meegenomen.
 
Het moet opnieuw gespoten worden dat is 1 ding wat duidelijk is. Maar word dan het plekje alleen gespoten? Of de hele bumper.

En dan stel ik de vraag anders, is het beste op alleen het plekje te laten spuiten of de hele bumper?


Iemand ?
 
Wanneer het betrekking heeft op schade aan je auto en je dit via de verzekeringsmaatschappij wilt laten afhandelen heb je 100% gelijk. Je verkeersrechtsbijstand zal hiervoor echter niet gebruikt kunnen worden (als het idd een productiefout is), daarvoor heb je een civiele- of consumentenrechtsbijstand nodig.

Absoluut onjuist, voor de meeste auto-rechtsbijstandsverzekeringen. In het verleden een paar keer gehad met nieuw gekochte auto's die binnen korte tijd gebreken begonnen te vertonen. Aanvankelijk door de betreffende dealers niet serieus genomen, daarom mijn auto-rechtsbijstand ingeschakeld, die deze zaken wel degelijk behandeld hebben.
 
Indien geval van dat je spotrepair moet accepteren, ook wanneer jouw rechtsbijstand dat accepteert, moet je maar de gehele garantietermijn van de spotrepair er de hogedruk op zetten en bidden dat het niet weer eraf bladerd.
Dan moet je toch wel de garantie krijgen dat ze de hele bumper gaan aanpakken.
Ligt er een beetje aan waar je zelf akkoord mee gaat.
 
Indien geval van dat je spotrepair moet accepteren, ook wanneer jouw rechtsbijstand dat accepteert, moet je maar de gehele garantietermijn van de spotrepair er de hogedruk op zetten en bidden dat het niet weer eraf bladerd.
Dan moet je toch wel de garantie krijgen dat ze de hele bumper gaan aanpakken.
Ligt er een beetje aan waar je zelf akkoord mee gaat.

Dus eigenlijk eisen op een nieuwe bumper
 
Dus eigenlijk eisen op een nieuwe bumper
Dat zou mooi zijn... meteen Gti-bumper
Nee, nieuw bumper zullen ze niet doen. Hier zal geen defect in zitten. Slechts ongelukkig spuitwerk.
Grootste moeite wat je mag verwachten is dat ze de hele bumper gedemonteerd zullen spuiten.

Maar zet m dan wel goed in het daglicht/zonlicht ivm kleurverschil
 
Ik weet niet waar het precies zit!

Ik ben geen fan van spotrepair, maar als het onderaan de bumper zit is het misschien beter dan de hele bumper spuiten.

Dan hou je wel de originele lak intact!
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Absoluut onjuist, voor de meeste auto-rechtsbijstandsverzekeringen. In het verleden een paar keer gehad met nieuw gekochte auto's die binnen korte tijd gebreken begonnen te vertonen. Aanvankelijk door de betreffende dealers niet serieus genomen, daarom mijn auto-rechtsbijstand ingeschakeld, die deze zaken wel degelijk behandeld hebben.
In mijn polisvoorwaarden werd dit, voordat ik een uitgebreide rechtsbijstandverzekering via mijn werkgever had, uitgesloten en moest ik daarvoor een extra verzekering afsluiten. Ik ging er gemakshalve vanuit dat dit voor de meeste maatschappijen zo was, maar even lezen leverde op dat er veel maatschappijen zijn die dat wel in de dekking hebben.
Edit: de huidige verkeersrechtsbijstand dekt het bij mij ook... :eek: (Zojuist ff de polisvoorwaarden gelezen).

Dus eigenlijk eisen op een nieuwe bumper
De nieuwe bumper ga je niet krijgen van de verzekeringsmaatschappij, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat importeur de bumper zou willen hebben om te kijken waar het gebrek (als het dat is) vandaan komt en of dat misschien bij meerdere auto's uit die serie het geval kan zijn.

Ik weet niet waar het precies zit!
Ik ben geen fan van spotrepair, maar als het onderaan de bumper zit is het misschien beter dan de hele bumper spuiten.
Dan hou je wel de originele lak intact!
Als het goed gebeurt (en dat is kennelijk een vak apart, want bij de schadehersteller waar ik ga, laten ze daarvoor een extern bedrijf komen) zie je er niks van, ook niet in muggenzift-modus.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Contact met de dealer gekregen per mail. Dit wordt gezegd door PON:

In de aanvraag staat de tekst "de lak laat van de voorbumper los" en er zijn foto's meegestuurd.
PON heeft besloten dat het door externe invloeden komt en de claim daardoor afkeurt.


Excuses voor het ongemak.
 
Dus... Steenslag. Maar dan last de lak niet los, dus word weggeslagen. Is er niet iemand van een spuitbedrijf ofso die kan constateren of de lak niet heeft kunnen hechten ofso?
Ik kan mij herinneren dat mijn ouders een auto kochten en binnen no-time ook lak'schade' hadden op de voorbumper. Daar kwam een expert bij en die gaf aan dat de blanke lak + kleurlak eraf waren, maar er op de grondlaag geen schade was geconstateert. Dus, de grondlaag was niet aangetast en dus zou de hechting slecht zijn geweest wat voor een "weakspot" zorgde.

Steenslag was ook mijn eerste en enigste idee, maar het zou onrechtvaardig zijn als de lak zelf gewoon niet goed was.



Greeeetz
 
Heel klote voor je.

Pon is voor mij de reden om (na 3 nieuwe VAG auto's) geen VAG auto meer te kopen.
Meerdere dingen zijn de laatste 5 jaar fout gegaan en Pon gaf niet thuis (op 1 incident bij hunzelf na) dus het vertrouwen in die firma is bij mij weg.

Ik ken jou geval natuurlijk niet van dichtbij maar hoop voor je dat je een passende oplossing kunt vinden.
 
Contact met de dealer gekregen per mail. Dit wordt gezegd door PON:

In de aanvraag staat de tekst "de lak laat van de voorbumper los" en er zijn foto's meegestuurd.
PON heeft besloten dat het door externe invloeden komt en de claim daardoor afkeurt.


Excuses voor het ongemak.
Daarom rechtsbijstand.
Steenslag is logisch verhaal. Maar dat je lak ervan afbladerd... ik zeg: leg je er niet bij neer. Maak er werk van. Maar vergeet niet om wel te genieten van je aankoop/zomer
 
Daarom rechtsbijstand.
Steenslag is logisch verhaal. Maar dat je lak ervan afbladerd... ik zeg: leg je er niet bij neer. Maak er werk van. Maar vergeet niet om wel te genieten van je aankoop/zomer

Ik ga mijn rechtsbijstand inschakelen.
 
Knap dat PON dat vanaf een foto weet te beoordelen, maar dat vreesde ik al toen de dealer zelf geen beslissing nam. Afhankelijk van het schadebedrag zal de rechtsbijstand misschien iets voor je kunnen betekenen.

Toen ik mijn Civic pas had, torpedeerde een steen zowel een deel van de motorkap als de voorruit. Bleek dat -doordat de steen eerst de motorkap geraakt had- dit niet via de ruitverzekering geclaimd kon worden, maar onder andere schade van buitenaf viel. Gelukkig ben ik all-risk verzekerd met no-claim beschermer, dus ik weet hoe het voelt. :(

Sterkte!
 
Hier staat PON wel bekend om.

Ik zou hem persoonlijk gewoon lekker naar de spuiter brengen...

Ik zou het persoonlijk erger vinden dat de bumper niet zijn originele lak meer heeft dan dat ik 300€ moet betalen.
 
Hier staat PON wel bekend om.

Ik zou hem persoonlijk gewoon lekker naar de spuiter brengen...

Ik zou het persoonlijk erger vinden dat de bumper niet zijn originele lak meer heeft dan dat ik 300€ moet betalen.


Alleen het plekje laten spuiten of de hele bumper?