Het moet opnieuw gespoten worden dat is 1 ding wat duidelijk is. Maar word dan het plekje alleen gespoten? Of de hele bumper.
En dan stel ik de vraag anders, is het beste op alleen het plekje te laten spuiten of de hele bumper?
Wanneer het betrekking heeft op schade aan je auto en je dit via de verzekeringsmaatschappij wilt laten afhandelen heb je 100% gelijk. Je verkeersrechtsbijstand zal hiervoor echter niet gebruikt kunnen worden (als het idd een productiefout is), daarvoor heb je een civiele- of consumentenrechtsbijstand nodig.
Indien geval van dat je spotrepair moet accepteren, ook wanneer jouw rechtsbijstand dat accepteert, moet je maar de gehele garantietermijn van de spotrepair er de hogedruk op zetten en bidden dat het niet weer eraf bladerd.Iemand ?
Indien geval van dat je spotrepair moet accepteren, ook wanneer jouw rechtsbijstand dat accepteert, moet je maar de gehele garantietermijn van de spotrepair er de hogedruk op zetten en bidden dat het niet weer eraf bladerd.
Dan moet je toch wel de garantie krijgen dat ze de hele bumper gaan aanpakken.
Ligt er een beetje aan waar je zelf akkoord mee gaat.
Dat zou mooi zijn... meteen Gti-bumperDus eigenlijk eisen op een nieuwe bumper
In mijn polisvoorwaarden werd dit, voordat ik een uitgebreide rechtsbijstandverzekering via mijn werkgever had, uitgesloten en moest ik daarvoor een extra verzekering afsluiten. Ik ging er gemakshalve vanuit dat dit voor de meeste maatschappijen zo was, maar even lezen leverde op dat er veel maatschappijen zijn die dat wel in de dekking hebben.Absoluut onjuist, voor de meeste auto-rechtsbijstandsverzekeringen. In het verleden een paar keer gehad met nieuw gekochte auto's die binnen korte tijd gebreken begonnen te vertonen. Aanvankelijk door de betreffende dealers niet serieus genomen, daarom mijn auto-rechtsbijstand ingeschakeld, die deze zaken wel degelijk behandeld hebben.
De nieuwe bumper ga je niet krijgen van de verzekeringsmaatschappij, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat importeur de bumper zou willen hebben om te kijken waar het gebrek (als het dat is) vandaan komt en of dat misschien bij meerdere auto's uit die serie het geval kan zijn.Dus eigenlijk eisen op een nieuwe bumper
Als het goed gebeurt (en dat is kennelijk een vak apart, want bij de schadehersteller waar ik ga, laten ze daarvoor een extern bedrijf komen) zie je er niks van, ook niet in muggenzift-modus.Ik weet niet waar het precies zit!
Ik ben geen fan van spotrepair, maar als het onderaan de bumper zit is het misschien beter dan de hele bumper spuiten.
Dan hou je wel de originele lak intact!
Daarom rechtsbijstand.Contact met de dealer gekregen per mail. Dit wordt gezegd door PON:
In de aanvraag staat de tekst "de lak laat van de voorbumper los" en er zijn foto's meegestuurd.
PON heeft besloten dat het door externe invloeden komt en de claim daardoor afkeurt.
Excuses voor het ongemak.
Daarom rechtsbijstand.
Steenslag is logisch verhaal. Maar dat je lak ervan afbladerd... ik zeg: leg je er niet bij neer. Maak er werk van. Maar vergeet niet om wel te genieten van je aankoop/zomer
Hier staat PON wel bekend om.
Ik zou hem persoonlijk gewoon lekker naar de spuiter brengen...
Ik zou het persoonlijk erger vinden dat de bumper niet zijn originele lak meer heeft dan dat ik 300€ moet betalen.
Spotrepair kost geen €300,-