• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe autoshampoo

Wel of niet veel schuimen,zegt mij niets over een shampoo.
Een shampoo moet doen,waar ik hem voor heb.
 
Waarom moet ik nou weer lezen dat de Mothers het goed doet op donkere lakken:pBen erg tevreden over de producten die ik heb van dit merk,misschien toch maar eens proberen als de BTBM op is:yum:blush:

Ik heb ook de BTBM maar als die op is wil ik ook de mother's eens kopen. Niet duur maar schijnt wel goed te zijn.
 
Wel of niet veel schuimen,zegt mij niets over een shampoo.
Een shampoo moet doen,waar ik hem voor heb.

Dat klopt, het zegt niks over de reinigende kracht.
Toch vind ik een shampoo die schuimt fijn, voor mijn gevoel komt de geur dan lekker vrij en wast het fijner.
 
BTBM is gewoon een topper en dat zal het altijd blijven.

Ik vind het fijn steeds een andere shampoo te pakken, ik heb dus ook best wat soorten shampoo in mijn collectie.
Maar ik vind het toch apart dat mensen nooit de Mothers noemen. Hij is minstens net zo goed als de Gold Class.. Is het goedkoopste van allemaal en ruikt nog eens verschrikkelijk lekker ook. Vooral op donkere auto's vind ik hem ook net dat beetje extra geven.
Mothers is idd ook een topper
 
Ik vind er eigenlijk niets speciaals aan. Heb toen een liter gekocht en heb het later grotendeels voor de velgen gebruikt. Ruikt wel lekker (banaan) maar in verhouding moet je ook veel gebruiken. Geen verkeerde shampoo maar ook niets aparts.
 
We hebben hier denk een jaar of acht geleden eens proefflesjes gehad van mbfactor in Guhl achtige flesjes en rook naar honing (bestaat volgens mij niet meer) tevens ook nooit gevoerd door cc. Dat was ook echt een shampoo die je naast de meg's gold class en de mother's shampoo kon plaatsen vond ik.

Maar vond dat in die tijd opzich wel een out of the box shampoo haha voor wat betreft gekke merken.

Heb nu nog de Nanolex pure, maar die van Waxaddict komt op zeker als de fles leeg is!
 
Ik deel de mening van tembaco. BTBM was lang mijn favoriet, nu is Gyeon Bathe mijn nummer 1.

Wat ik eigenlijk doe is bij praktisch al mijn bestellingen een flesje shampoo bestellen om uit te proberen. Vind ik het maar niets dan wordt het voor de velgen gebruikt. :yum
 
Ik vind de Waxaddict Shampoo heel erg tegenvallen qua reiniging, nu gebruiker van Nanolex Pure, BTBM, Hubikote Wash en sinds kort M&K Spa, deze bevallen me allemaal zeer goed.
Heb ook de White Satin, Mothers, Waxaddict en nog wat spul staan maar gebruik deze nu voor de wielen en de fietsen.
Niet dat met de laatste paar iets mis is maar de eerder genoemde vind ik merkbaar beter.
 
Zo zie je maar weer, meningen verschillen.
Ikzelf vond de waxaddict zelfs beter dan BTBM. Vooral de mitt gleed beter vond ik.

Binnenkort eens de dodo juice shampoo proberen die in de mystery box zat, lijkt me ook een goede.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en tembaco
@Ric325i en @Zluytr Jullie hebben redelijk wat ervaring met de shampoo van Mother's. Welke verhouding gebruiken jullie dooorgaans? De aanbevolen dosering is 50 ml per 10 L (1:200). Is dat ook wat jullie gebruiken? Dus ongeveer 100 ml voor een volle Grit Guard emmer?
 
Nee zeker niet!

De voorgeschreven verhouding is way over the top! Als je de helft gebruikt is het meer dan zat.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Dankuwel heren. Mijn laatste ervaring met shampoo waarbij ik de handleiding niet volgde, eindigde in een fiasco, dus ik wilde nu vooral even checken. Bij een verhouding van 1:400 is het wel by far de goedkoopste trouwens.